Pidätkö sukkahousuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä pidän kun meillä on täällä hiukan vilpoista, kun täytyy tota ulko-ovea pitää auki jotta kuulen jos meidän kissat haluaa sisälle (meillä on ulko-oven lisäksi pari väliovea ennen tätä varsinaista sisätilaa). Ja kun täällä vanhassa talossa muutenkin pakkaa vetämään.. Kuumalla ilmalla en tiettykään pidä. Sellasilla "välikeleillä" neiti oleilee yleensä pelkissä sukkiksissa.

Sukkahousut on, en pitäisi jos asuisimme esim. kerrostalossa. Meillä vanha vetoinen omakotitalo, joten sukkahousut ovat helteille saakka. On ollut jo muutaman kerran pois.

En pidä! Asutaan kerrostalon alakerrassa, jossa vetää, mutta en silti pidä. Tytöllä jostain kumman syystä menee pimppa aina punaiseksi, kun olen muutaman kerran sukkiksia pitänyt. Pojalle kokeilin, mutta raapi itseään. Laitan kalsikset pitkillä sukilla housujen alle, jos on tulipalopakkanen. Meillä molemmat lapset ovat aikas "lämminverisiä" eli en tumppaa yleensäkään päälle kamalasti vaatetta, varsinkin jos sisätiloissa ollaan.

Viileemmillä ilmoilla kätevät, lapsi ei saanu ite vedettyä niitä jaloista samoin kuin sukkia. Nyt on kesäaikaan kyllä niin kuuma, että korkeintaan sadepäivänä mekon alla pidetään.

Vauvana käytin mieluummin puolipotkareita kun tiukat sukkahousut oli niin hankalat pukea, mutta sitten jo seisomaan oppineella kyllä sukkahousut oli erittäin kätevät ja niitä vielä 3-vuotiaallakin talvisaikaan käytetään. Jos tää 3-vuotias saa itse päättää pitkätkalsarit+sukat vai sukkahousut, niin valitsee itse sukkahousut eli kai ne on myös kivat pitää jalassa...

Meidän kohta 2 v on useimmiten pelkässä vaipassa (ei vielä potta ole in) ollut jo pitemmän aikaa. Talvella riitti sisällä pelkät sukkahousut ja paita. Jos laitan esim t-paidan niin repii senkin pois, taitaa olla aika kuumaverinen tapaus.

Meillä pidetään edelleen jos lämpömittari jää kympin tienoille. Sisällä ku ei ole enää lämmitys päällä niin tahtoo nuo lattiat olla aika viileet. Ja jos säät jatkuu näin kosteina ja koleina niin pidetään vaikka juhannukseen asti muiden ihmettelystä huolimatta! :D

En laita! Tyttö on ollu jo reilun kuukauden sisällä pelkällä lyhythihasella bodylla ja vaipalla...silti on usein hikinen. Joskus harvoin laitan sukat, tosi harvoin oikeastaan. Talvella päällä oli sukat, housut ja pitkähihainen body. Syksyllä ja keväällä sukat, housut ja lyhythihainen body. Tämä pelkkä lyhythihainen body-kausi kestää meillä noin huhtikuun lopulta lokakuuhun asti =)

Neiti 2 vee lähtee aamulla aikasin hoitoon, niin parempi on olla sukkahousut vielä, jos ovat aamupäivälläkin ulkosalla. Pitkähihainen paita, collegehousut, sukat ja joskus myös paksumpi paita haalarin alla on ollut vielä, kun on ollut sateista ja tuulistakin. Kunpa olisi jo lämpimämpi sää, kesävaatteet odottaa.. :wave:

Yhteistyössä