Pidätkö itseäsi hyvänä ihmisenä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysynpähän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysynpähän

Vieras
Kun tuntuu että itse vaikka kuinka yrittäisi olla "hyvä" ja tehdä kaiken oikein niin aina siitä hyvästä seuraa jotain pahaakin, niin tuli tällainen mieleen. Ja kun tälläkin palstalla on niitä tahallaan kettuilijoita jotka haluaa ymmärtää väärin kaiken mitä toinen kirjoittaa, niin keskustelua aiheesta pliis!

pidän kyllä. kun ei kaduta omat sanomiset ja tekemiset yhtään.
jos peiliinkatsoessa tuntuis joku sanominen tai tekeminen pahalta niin asia olis eri..

oon mie hyvä ihminen, kiltti ja ystävällinen.
joskus kun suututtaa niin täältä palstalta hyvän kaiun saa!!
oikeesti, en aina ystävilleni puhuisi niin kuin tänne!

Kyllä mä tunnustan pitäväni itseäni ihan hyvänä ihmisenä. En mä koskaan kohtele toisia niin että tarttis jälkeenpäin miettiä, että mitä tuli tehtyä/sanottua. Ja mun elämässä on ainakin toiminut se, että hyvä kiertää.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
No mikä on hyvä ihminen? En pidä itseäni erityisen hyvänä ihmisenä.

Minusta hyvä ihminen on sellanen, joka tekee parhaansa yleensä ainakin. Voi vilkasta peiliin ja ajatella: tämmönen, ihan riittävä. Himppu itsekkyyttä ei ole huono juttu, se mahdollistaa jaksamisen ja muidenkin huomioimisen.

Työssäni olen oppinut sen, että minä ole ihan hyvä ihminen.

Mä oon kehittynyt viime vuosina siinä suhteessa paljon (enkä sitä ennenkaan ollut kauhean pahis - paitsi, jos olin todella pulassa ja piti selviytyä )!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Minusta hyvä ihminen on sellanen, joka tekee parhaansa yleensä ainakin. Voi vilkasta peiliin ja ajatella: tämmönen, ihan riittävä. Himppu itsekkyyttä ei ole huono juttu, se mahdollistaa jaksamisen ja muidenkin huomioimisen.

Mä ajattelen olevani kiva ja hauska ihminen, mukava ihminen. Mutta en ehkä sanoisi itseäni hyväksi. Tarkoitan kai sitä, että teen syntiä välillä. Ja tunnistan itsessäni paljon semmoista, mikä ei ole hyvää, vaikken silti toimisi sen mukaan.

Mä ajattelen olevani kiva ja hauska ihminen, mukava ihminen. Mutta en ehkä sanoisi itseäni hyväksi. Tarkoitan kai sitä, että teen syntiä välillä.

Uskovaisilla on outo minäkuva. Pitää kelvata jumalalle, eikä kelpaa sitte ei millään, muka. Minusta se on tosi outoa. Jotenki sisäsyntyinen en kelpaa -ajattelu. :o Olen kurja ja syntinen -ajattelu. Vaikka ihminen olis ihan perusihminen.

Vanhempani on uskovaisia joten tämä on tuttu asia minulle. Itse olen tehnyt oikeasti töitä sen eteen, että olisin ihan hyvä, minä itse. Tarpeellinen, hyvä ja riittävä.

Olen hyvä ihminen, mutta kuitenkin vain jokusen piirun verran hyvän puolella. Minussa pitää olla paljon enemmän hyvyyttä ja minulla on vakaumus, jolla tavoitteeni teoriassa saavutan, mutta en ole halukas keskustelemaan vakaumuksestani.

Sepä se, kun haluaa tehdä kaiken oikein mut silti kaikki menee jotenkin väärin..Ehkä hyvä ihminen on sellainen joka ei petä muita? Vaikka pettäisi itseään siinä samalla?

Mä ajattelen olevani kiva ja hauska ihminen, mukava ihminen. Mutta en ehkä sanoisi itseäni hyväksi. Tarkoitan kai sitä, että teen syntiä välillä.

Uskovaisilla on outo minäkuva. Pitää kelvata jumalalle, eikä kelpaa sitte ei millään, muka. Minusta se on tosi outoa. Jotenki sisäsyntyinen en kelpaa -ajattelu. :o Olen kurja ja syntinen -ajattelu. Vaikka ihminen olis ihan perusihminen.

Vanhempani on uskovaisia joten tämä on tuttu asia minulle. Itse olen tehnyt oikeasti töitä sen eteen, että olisin ihan hyvä, minä itse. Tarpeellinen, hyvä ja riittävä.

Lisään, että olen oppinut hyväksymään itseni, kelpuutan ja tykästyinkin sitten, kun kelpuutin. Tai jotain. Mutta se vie aikaa...

Eivätkö vanhempasi ole mielestäsi tehneet töitä sen eteen, että he olisivat tarpeellisia, hyviä ja riittäviä?

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
En koe olevani kokonaisuudessaan mikään erityisen hyvä ihminen, vaan haluan tulla paremmaksi ihmiseksi.

Sinä kans. Kierit sielä omatuntosi kanssa, etkä koe kelpaavasi. Se on kuule semmonen homma, että sinä olet just hyvä.

No mä en tarkoittanut tolleen. Mä tarkotin, että tarvitsen Jeesusta. Omana itsenäni olen tälläinen, että minulla on vääriä motiiveja ja saatan toimia väärin. Mutta Jeesuksessa minä kelpaan ja olen Jumalalle jopa pyhä. Jeesuksessa olen täydellinen, vaikkakin teen syntiä.

Pidän kyllä itsestäni. Olen mielestäni ihan jees.

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
En koe olevani kokonaisuudessaan mikään erityisen hyvä ihminen, vaan haluan tulla paremmaksi ihmiseksi.

Sinä kans. Kierit sielä omatuntosi kanssa, etkä koe kelpaavasi. Se on kuule semmonen homma, että sinä olet just hyvä.

:D

Sanotaanko näin, että kun opin ne häiritsevimmät virheet korjaamaan, tai ainakin elämään niiden kanssa, voin sanoa olevani kokonaisuutenakin hyvä ihminen :)

Uusimmat

Yhteistyössä