Pidättekö naiset itseänne heikompana kuin oikeasti olette?

• Viestiketjun aloittaja "taas"
  • Ensimmäinen viesti
"taas"
Olen eronnut ja mulla oli tilanne, että pesukone piti saada eteisestä kylppäriin takas. Mietin, että tähän hommaan pitää pyytää mies auttamaan. Muutaman minuutin asiaa funtsin ja totesin, että miksi edes ajattelen näin? Miksi en edes yritä vaan ensimäinen ajatus on etten kykenä tälläiseen hommaan.
Siirsin koneen eteisen poikki ja korkean kynnyksen yli kylppäriin, laitoin johdot paikoileen ja siinä se nyt on. Eikä ole mikään pikku kone vaan kunnon edestä täytettävä mötiskä.
Aloin miettimään montakohan asiaa on joutunut odottamaan vaan koska on ajatus "minä en osaa tai minä en ole tarpeeksi vahva".
Nyt tälläiset ajatukset ovat poissa ja seuraavaksi otan porakoneen kauniiseen käteen ja laitan verhon paikoileen, enkä odota miestä avuksi.

• Tykkää
Reactions: virtsanpylväs
Spencer Hastings
No mä luulen välillä vähän liikoja omasta vahvuudestani :D Ennemmin se menee niin, että joudun soittaa jollekin lähellä asuvalle raavaalle kaverille, et tuupas auttaa kun ei tää nyt menny ihan putkeen.

Vier
Pidän itseäni vahvana. Kyllä huvitti kun nostelin yhtä huonekalua ongelmitta, paikalla oli mieskin mutta hän ei jaksanut...Tietysti selkävaivoja voi tulla itsellekin, mutta tällä hetkellä kunto ok.

vierasko
No, en todellakaaan. Päinvastoin. Pidän itseäni henkisesti vahvempana kuin miestäni (ja olenkin). Olen myös fyysisesti vahva ja tarvittaessa pyydän apua, mitä mieheni ei älyä.

v.ieras
En pidä.

Niin kuin tuossa joku toinen jo sanoikin, niin saatan pitää itseäni vahvempana kuin oikeasti olenkaan :D kerran saanut ison vaatekaapin päälleni kun ajattelin että "äkkiähän mä tän makkarista lastenhuoneeseen siirrän" :LOL:

Ite siirtyy jos haluu
Isäntä reissutyössä viikot joten kyllä se on itse raahattava parisänky pihalle makkarista tai siirrettävä isoa kirjahyllyä siivouksen takia. Pesukonetta oon myös joutunut siirtämään, vanha hajosi ( ei poistanut enää vesiä, kiva raahata painavimmillaan ulos, rappusia jne ).
Viikonloppuina kun isäntä kotona niin hän ei jaksa tai viitti, helpommalla pääsen kun teen ite. Paremmat muskelit mulla on :)
Töissä taas pyydän ennemmin miehiä nostelemaan painavat, auttamaan koneiden kans, jne... Pystyisin ja osaisin ite mutta kerrankin apua tarjolla. Ja hyvin auttavatkin.
Totuus on että mulla selkä ihan loppu, paljon ongelmia. Mutta en jaksa töissä tai kotona mainostaa sen enempää. Fyysinen työ ja jokapvä kipuja, joskus vaan tekee mieli helpottaa omaa taakkaansa.
Pystyn kyllä nostelemaan raskaita töissäkin mutta ei aina viitti, tekee vaan huonoo itelleen.

"Amelie"
Mä olen 47 kiloinen ja siirtänyt kaikki mahdolliset vempeleet kodissani ainakin kerran uuteen paikkaan. Kerran sain astianpesukoneen varpailleni, mutta muuten olen välttynyt onnettomuuksilta.

Olen myös sitä tyyppiä, että varmaan joskus löydän itseni jonkun vaatekaapin alta... .... :D

Peyote
Jos eroaisin, pistäisin 15 vuotiaan siirtelemään tuollaiset. Kun on kerta niin paljon isompi. Kaippa niitä voisi itsekin repiä paikasta toiseen, mutta en vaan näe sellaista litenkään arvokkaana ja tärkeänä adiana että kaikki pitäisi pystyä itse.

"hmh"
Oli kyllä voimaannuttava kokemus kun oman eroni jälkeen ostin telkkarin ja siihen piti asentaa kanavat. Mieshän ne semmoiset oli meillä aina tehnyt, selvitellyt johdot ja teeveen ja muiden mööpelien asennukset. Olin jo meinaamassa soittaa sille going-to-be-exälleni, kun päätin että jukopliuta jos joku mies tästä ottaa selvän niin kyllähän minäkin. Istuin lattialle ja aloin lukea ohjeita. Ja osasinkin, eikä se niin ihmeellistä ollutkaan, kuin mies oli aina antanut ymmärtää.

Silloin ymmärsin että kyllä mä pystyn ja kykenen. Ihan siihen mihin joku mieskin. Ja voi olla että enempäänkin...

En oo ikinä ajatellutkaan noin, että tarvisin (miehen) apua huonekalujen siirtelyyn, kokoamisiin, elektroniikkajuttuihin tmv., eli ei oo tullut koskaan yllätyttyä jostain, että kykenen johonkin fyysiseen juttuun.

Mun lapsuudenkodissa isä oli paljon pois kotoa, joten mä olen kasaillut, hionut, maalannut ja siirrellyt jo lapsena kaikenlaista.
Nyt kun ajattelee niin olipa hyvä, että meillä otettiin mukaan niin leivontaan kuin halkojen hakkaamiseen, remontointiin ja autojen rassaukseen.
Kehittyi sellanen perushyvä itseluottamus ja selviytymistaidot.
Noh, pyörien päälle en tajua enkä sähkötöiden, kun veljet hoiti aina ne.

säpäle harmaana
Kyllä minä sen verran vahva olen, että jaksaisin nostaa ja kantaa, mutta ongelma on siinä, etten saa esim jostain pesukoneesta kunnolla otetta. No sellaisen pienen pesukoneen nostin myös itse eteisestä kylppäriin, mutta tiskikone oli jo vähän hankalampi tapaus, kun ei vain saa kiinni. Ja väkisin riuhtomisesta olisi jäänyt vain lattiaan jälkiä.

Peyote
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30790032:
Kyllä minä sen verran vahva olen, että jaksaisin nostaa ja kantaa, mutta ongelma on siinä, etten saa esim jostain pesukoneesta kunnolla otetta. No sellaisen pienen pesukoneen nostin myös itse eteisestä kylppäriin, mutta tiskikone oli jo vähän hankalampi tapaus, kun ei vain saa kiinni. Ja väkisin riuhtomisesta olisi jäänyt vain lattiaan jälkiä.
Sepä.

Yhteistyössä