Pidätkö 19-vuotiasta liian nuorena äidiksi?

  • Viestiketjun aloittaja Fifi
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Itse tulin äidiksi 19-vuotiaana, täytin reilun kuukauden kuluttua 20. Olin ollut naimisissa jo melkein kaksi vuotta, ja seurustellut mieheni kanssa melkein 4 vuotta. Lapsi ei ollut suunniteltu, mutta kun hän ilmoitti tulostaan, ei tullut mieleenkään keskeyttää raskautta. Elämä ei aina mene niin kuin suunnittelee, mutta se ei aina tarkoita, että muutokset olisivat negatiivisia. Meille lapsi on rakkain ja tärkein asia maailmassa, asiat (lähinnä opiskelu) on vain tarvinnut hänen syntymänsä jälkeen hoitaa vähän mutkien kautta. Mutta hetkeäkään en vaihtaisi :heart:
 
Minä olisin ollut tuolloin aivan liian nuori =) Mutta toisaalta jotkut yli kolmekymppisetkin on vielä minusta liian nuoria :whistle: Mutta usein se äitiys ihmisen muuttaa tai viimeistään lapsen syntymä, aikuistuminen ainakin mulla alkoi siitä.
 
Riippuu ihmisestä tosiaan.. itse olin täysin valmis ja vastuuni kantava äiti kun esikoinen syntyi 17-vuotiaana toivottuna ja odotettuna lapsena. 18-vuotiaana menin naimisiin. Nyt olen 20-v. ja toista odotan :)
 
niin ja lähipiirissäni on kaksi vasta äidiksi tullutta, toinen 35-vuotias ja toinen 18-vuotias. Tämä 35-v. hyppää kaiket viikonloput baareissa ja lapsi jossaki hoidossa. kun taaas tämä 18-v. on täysin omistautunut lapselleen ja kantaa vastuun.
 

Yhteistyössä