Pian yksinhuoltaja?

Meillä menee miehen kanssa niin kamalan huonosti, että ero taitaa pian olla tosiasia. Meillä on yksi lapsi, joka jäisi erossa mulle, pojalla ikää 4kk.

Minkälaisia tukia yksinhuoltajat saa? Tullaanko pärjäämään pojan kanssa kaksin, vai pitääkö elää onnettomassa parisuhteessa, ettei kuolla nälkään? Miten elatusmaksut maksetaan? Tai siis paljonko ne kuussa on, jos miehen bruttotulot on noin 1500 e kuussa?
 
Tsemppiä sulle, toivottavasti saatte asiat kuntoon :heart:

Tietysti äitiysraha, lapsilisään tulee yh-korotus 36,60e, asumistuki...
soskaan kannattaa mennä. en nyt muista mikä prosentti se on palkasta....minä saan tytöstä 125e kuussa....

ihan hyvin ollaan pärjätty, välillä ehkä tekee tiukkaa...onhan se karsimista omista menoista, pääasia että muksut voi hyvin :heart:

 
kaksin
Jos todella tuntuu ettei mitään enää ole tehtävissä on parempi erota. Itse lähdin yhteisestä kodistamme viime tammikuussa poikamme kanssa ja II-vaiheen paperit pitäisi kohta allekirjoittaa..Pahalta se tuntuu mutta enpä enää takaisin haluaisi.

Miehelläni oli ja on edelleen suhde työkaveriinsa ja mukana oli myös juomista ym. sekoilua..

Minun mieheni maksaa elatusmaksua 190?/kk eli ilmeisesti aika paljon?
 
Kerroit lapsesi olevan vasta 4 kuukauden ikäinen. Ketään tuomitsematta ja syyttämättä en voi kuin vain ihmetellä että mihin se rakkaus niin äkkiä voi loppua. Oletan että rakastitte toisianne lasta tehdessänne! Vai alkoiko vain se normaali arki, alun seurustelun jälkeen.
 
alannah
Esikoiseni oli kans 4kk ku erosin hänen isästään ja hyvin ollaan pärjätty. Asuttiin mun vanhempien luona. Auttoivat hoitamaan esikoistani. Saatiin myös sovittua lapsen isän kans elatuksesta sossun kautta. Nyt hän sit maksaa kerran kuussa tai sit saattaa toisinaan maksaa 2kk maksut etukäteen.
 
Äityli80 harmaana
Me ollan kans pärjätty lasten kanssa nyt paremmin ko ei ole miestä tuhlaamassa rahaa viinaaan ja kaljaan. Saan lapsilisät ja niihin korotukset, asumistuen osaan vuokrasta; omaa olen suunnitellut koska vuokra menee ihan hukkaan... sitten tulee äippäraha, kotihoidontuki vanhemmasta sekä kaupungin minimi elatustuki. Kun äitiysloma loppuu on tarkoitus mennä töihin. Sit en tiedä mitä hoidot tulee maksamaan, ei varmaan paljoa kun olen yksihuoltaja.
 
Heippa täällä kanssa yksi kenellä asiat sillä mallilla että kohta ollaan yksin huoltajia, heti kun asunto järjestyy. Mulla 2 lasta toinen 5 vuotta ja toinen reilu 2 kk. Kyllä tilanne pelottaa varsinkin kun toinen on vielä niin pieni. Tsemppiä sulle :)
 

Yhteistyössä