pian 6kk haluaa nukkua mahallaan..

Antaisitteko nukkua? Alussa käänsin aina takaisin selälleen mutta kääntyy aina takaisin mahalleen ja nukkuu siinä aamuun saakka.Ennen heräsi parin tunnin välein yöllä ja nyt kun nukkuu mahallaan,nukkuu aamuun saakka.Itsellä jäytää takaraivossa pelko kätkytkuolemasta ja on ristiriitainen olo-toinen selvästi haluaa nukkua mahallaan mutta äiti pelkää.Pahin riski-aikahan (2-4kk) on ohitettu mutta siitä huolimatta.
Miten te tekisitte?

Meillä samoten poika alko nukkua mahallaan, kun oppi kääntymään. Minä myös paniikissa aluksi kääntelin, mutta poika käänty aina takaisin niin en jaksanut enää. Paremmin menivät myös meillä yöt noin, nyt kun poika kääntyy ja nousee on se aina mitä ihmeellisemmissä asennoissa sängyssään. Koskaan en kääntele enää, koska se vaan häiritsee pojan unta.

Mä kontrolloin esikoisen nukkuma-asentoa aikanaan niin kauan kunnes se ite alko määrään asentonsa, eli kääntyili ite. Nukutin aina kyljellään siihen asti sillä mahallaan se kätkytriski ja selällään tukehtumisriski sillä poika pulautteli tosi usein ja tosi paljon ja tottakai pelkäsin että tukehtuu maitoonsa :/
Ja koska kyljellään oli, tuin sen peitolla siihen ja vaihdoin kylkeä aina kun imetin toiselle puolelle.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 08:09 emppuli kirjoitti:
Antaisitteko nukkua? Alussa käänsin aina takaisin selälleen mutta kääntyy aina takaisin mahalleen ja nukkuu siinä aamuun saakka.Ennen heräsi parin tunnin välein yöllä ja nyt kun nukkuu mahallaan,nukkuu aamuun saakka.Itsellä jäytää takaraivossa pelko kätkytkuolemasta ja on ristiriitainen olo-toinen selvästi haluaa nukkua mahallaan mutta äiti pelkää.Pahin riski-aikahan (2-4kk) on ohitettu mutta siitä huolimatta.
Miten te tekisitte?
Uusimpien tutkimusten mukaan mahallaan nukuttaminen ei lisää kätkytkuoleman riskiä. Jännä, että aina tutkitaan ja asiat muuttuvat. Meillä on nukutettu vauvaa välillä mahallaan jo kuukauden iässä, kun osasi päätään kannatella ja tykkäsi mahallaan nukkua. Nyk. neuvolasta sanotaan, että kun vauva osaa itse kääntää päänsä sivulle voi nukuttaa mahallaan.

Itse en tuon ikäistä kääntäisi, jos tykkää vatsallaan nukkua.

mimmi06
minä täällä mietin kun tyttö on 6kk eikä millään enää pysy kyljellään tai selällään yöllä. Olen aina itse herätessäni kääntänyt takaisin selälleen, kun eivät enää tyynytkään kääntymistä estä. Tosin neuvolatäti sanoi et vielä pitäisi nukkua selällään vaikka onkin jo tuon verran ikää, sitä kyllä ihmettelen. Mutta mitenkäs sitä kääntymistä voi estääkään, en voi valvoa koko yötä vieressäkään ja vahtia. Onkos kellekään muuten sanottu et minkäikäsenä sitten voi nukkua vatsallaan?

laiskimus harmaana
meillä on nukuttu mahallaan siitä asti kun laitokselta päästiin. mahavaivoja nääs oli alussa joten siitä asti on tyllerö nukkunut mahallaan. selälleen jos nukahtaa niin herää ykskaks haukkoen henkeään. on niinku vanhempansakin, ei mekään nukuta seljällämme :)

Alkuperäinen kirjoittaja laiskimus harmaana:
meillä on nukuttu mahallaan siitä asti kun laitokselta päästiin. mahavaivoja nääs oli alussa joten siitä asti on tyllerö nukkunut mahallaan. selälleen jos nukahtaa niin herää ykskaks haukkoen henkeään. on niinku vanhempansakin, ei mekään nukuta seljällämme :)
Meilläki on kaikki nukkunu jo synnärillä mahaltaan... :whistle:

Yhteistyössä