pian 41. v

  • Viestiketjun aloittaja sesty
  • Ensimmäinen viesti
yhtä vanha
Siis samanvuotinen olen kuin sinäkin, mutta muuten tilanne ei ihan sama ole. Me haaveilemme viidennestä, ja ihan luomusti yritämme, se vaan ei tässä iässä niin helppoa ole. Onko teillä ensimmäinen haaveissa?
 
:wave: Täällä Seasty!

Täytän loppuvuodesta 41v ja esikoista yritellään hankkia.
Olemme haketuneet lapsettomuusklinikalle vuoden alussa ja nyt
on kaikki esitutkimukset tehty.

IVF-hoidot olisi tarkoitus aloittaa toukokuussa jos kaikki vaan menee hyvin. Odottelen kuumeisesti että alkaisi vuoto (kerrankin näinpäin :kieh: ). Seuraavasta kierrosta aloitetaan sitten kp 16- 25 syömään Primolut-Nor tabletteja.

Jännittää ja välillä tuntuu siltä että onko tässä mitään järkeä?? Mutta ei tarvitse tulla kuin esim. kaupassa vastaan yksi vauva, niin taas nousee kuume.


 
vm-66
:wave: Täällä Seasty!

Täytän loppuvuodesta 41v ja esikoista yritellään hankkia.
Olemme haketuneet lapsettomuusklinikalle vuoden alussa ja nyt
on kaikki esitutkimukset tehty.

IVF-hoidot olisi tarkoitus aloittaa toukokuussa jos kaikki vaan menee hyvin. Odottelen kuumeisesti että alkaisi vuoto (kerrankin näinpäin :kieh: ). Seuraavasta kierrosta aloitetaan sitten kp 16- 25 syömään Primolut-Nor tabletteja.

Jännittää ja välillä tuntuu siltä että onko tässä mitään järkeä?? Mutta ei tarvitse tulla kuin esim. kaupassa vastaan yksi vauva, niin taas nousee kuume.


 
vm-66
:wave: Täällä Seasty!

Täytän loppuvuodesta 41v ja esikoista yritellään hankkia.
Olemme haketuneet lapsettomuusklinikalle vuoden alussa ja nyt
on kaikki esitutkimukset tehty.

IVF-hoidot olisi tarkoitus aloittaa toukokuussa jos kaikki vaan menee hyvin. Odottelen kuumeisesti että alkaisi vuoto (kerrankin näinpäin :kieh: ). Seuraavasta kierrosta aloitetaan sitten kp 16- 25 syömään Primolut-Nor tabletteja.

Jännittää ja välillä tuntuu siltä että onko tässä mitään järkeä?? Mutta ei tarvitse tulla kuin esim. kaupassa vastaan yksi vauva, niin taas nousee kuume.


 
Kappas vaan, kyllä tämä tietotekniikka on ihmeellistä. Edellisessä viestissä ei hyväksynyt (mukamas) nimimerkki Mari66 joten vaihdoin vm-66 ja sitten sain vielä viestin tänne kolmeen kertaan??annamunkaikkikestää! :ashamed:

Joten pahoittelut siitä, en todellakaan ole paras kaveri tämän tietotekniikan kanssa.

Minulle primolutit määrätiin sen vuoksi että kiertoni on tosi epäsäännöllinen ja jotta hoitoaikataulu saadaan edes jotenkin merkittyää papereihin ja kirjoihin niin otettiin Primolut apuun.
 

Seasty; Paljon paljon onnea matkaan punktioon ja tulevaan siirtoon. Pidän teille peukkuja että kaikki menee hyvin. Olisi kiva lukea lähipäiviesi kokemuksiasi hoidosta, itsellä kun ne on vielä kokematta ja jännitys on sen mukainen. Tehtiinkö teille hoito lyhyen- vai pitkänkaavan mukaan?

Starman; Mielestäni se hoitaminen ei ole iästä kiinni vaan itse miehestä ;)

Oma mieheni on pari vuotta itseäni vanhempi ja odottaa hoidokkia todella innokkaasti. Saan nähdä jos meille vauva suodaan häipyykö häneltä tuo innostus. Toivottavasti ei kuitenkaan häivy koko mies ;)
 
sesty
Moi Mari!!

Hoidot meni ihan hyvin ei tullut sivuoireita piikittelystä. Punktio oli melko kivuton (vaikka olinkin kuulluut että se on kivulias toimenpide) siinä sai hyvät lääkkeet suoneen. Siirto tehtiin maanantaina ja nyt sitten vaan odotellaan onko alku lähtenyt kasvamaa. Jos sinulla on jotain kysyttävää hoidoista niin kysy vaan minä vastaan jos vaan itse tiedän.
 
vau
peukkuja teille kovasti.
itse olen kohta 41 ja lasta tekis mieli. Täällä ei ole klinikkaa ja mietin mitä kautta lähtisin apua hakemaan. Terveyskeskus+keskussairaala vai yksityinen. Vinkkejä, pliis...¨
 
vaulle
Minä luulen, että yli 40-vuotiaita ei oteta julkiseen terveydenhoitoon mihinkään lapsettomuushoitoon. Korjatkaa, jos olen väärässä. Itsekin menisin, jos ottaisivat. Olen jo 43-vuotias.

Mulle on sanottu väestöliiton klinikalla, että yli 40-vuotiaalla onnistuminen koeputkihedelmöityksessä on vain 5 %. (Kiinnittyy 10 %, mutta niistä puolet menee kesken.) Sitten sanottiin, että luonto on viisaampi, eli jos kaikki on kunnossa, niin luonnollisesti yrittäessä onnistumisprosentti on paljon suurempi. Kyselin näitä siellä jo ollessani 39-vuotias, joten eivät siis tarkoittaneet mun ikää eli 43:a.

Korjatkaa siis, jos mulla on väärää tietoa. Olen vaan iloinen, jos nämä tylsät tiedot eivät pidä jonkun muun klinikan mielestä paikkaansa.
 

Seasty: Kiva kuulla että kaikki on mennyt hyvin ja kivuttomasti. Itseäni kun jännitää ihan mielettömän paljon tuo punktion odottelu. Ja vielähän sitä tässä joutuu sitä hieman aikaa odottelemaankin.

Pidän teille peukkuja ja kaikkia varpaitakin ylhäällä että siirto on onnistunut. Siirrettiinkö teillä yksi vai kaksi alkiota? Ja saako vielä udella millainen saldo sinulta saatiin punktioitua?

Vaulle: Ainakin Felicitas klinikan kotisivuilla on seuraavanlaiset luvut:

raskaustulokset:

Hoitomuoto raskaus/siirto
IVF ja ICSI 40-vuotiailla 2002-2005 24%
IVF ja ICSIyli 39-vuotiailla 2002-2005 15%
 
nooh
suuri osa klinikoista pitää hoitoonpääsyn yläikärajana 38:aa vuotta. Tuohan on järkyttävä tieto, että siis yksityisetkin noin rajoittavat. Luin Felicitaksen sivuilta, kun edellinen niistä puhui. Ilmeisesti Felicitas hoitaa vanhempiakin. Mikä lienee niillä rajana. Onkohan 43 liian vanha.
 
sesty
Ava-klinikalla ikäraja on 50 v. Joten jos ja kun ikä menee 40 v niiin julkiselle puolelle ei enää oteta hoitoon joten yksityiselle sitten vaan.

Mari: 14 munasolua saatiin punktiossa ja neljä niistä oli toimivaa. Yksi siirrettettiin.
 
Sesty; Tuntuu kuin aika matelisi eteenpäin ja että oma hoito ei lähde lainkaan käynnistymään. Mutta tuossa vaiheessa hoitoa kun sinä olet varmaan aika kulu senkään vertaa mitä nyt.

Millainen olosi on ollut? Onko tullut erityisiä tuntemuksia puolesta toiseen?
Entä saitko mitään sivuvaikutuksia lääkityksistä ennen punktiota?
 
sesty
Mari: Piikittelystä tuli ehkä hieman huonoa oloa mutta ei juurikaan muita sivuvaikutuksia ollut. Mulla siirto taisi tällä kertaa epäonnistua, menkat alkoi. Ei tässä nyt muu auta kun kokeilla vielä pakastetuilla alkioilla. Harmitaa mutta eihän nämäkään aina onnistu.
 
sesty
Mari66: Nyt kun seuraavat menkat alkaa aloitan lääkityksen (tabletit) ja siirto tehdään sitten jo. Luultavasti 2 alkoita olisi viisain siirtää.
Sulla on jännittävä aika menossa, tiedätkö vielä koska sulla suurinpiirtein hoidot alkaa?
 
Sesty: Eli ehditte hyvin tehdä vielä siirron ennen kesäloman aiheuttamia taukoja, hienoa! Pidetään peukkuja että nyt kaikki loksahtaisi kohdalleen ja saisitte toivotun tuloksen.

Meillä on toimenpide viikoksi suunniteltu vko 19. Hoito tehdään lyhyellä kaavalla. Eli tällä hetkellä syön Primoluteja ja loppuviikosta sitten toivotaan menkkojen alkavan (kerrankin näin päin). Ja siiten päästäänkin jo piikittelemään.

Yleensä toukokuussa mielestäni aika rientää niin nopeasti ettei sitä ehdi edes huomaamaan. Veikkaan että tänä vuonna toukokuu tuntuu puolen vuoden pituiselta ;)
 
sesty
Mari: Pian on jo toukokuu ja sitten teilläkin on jännitystä, toivottavasti kaikki menee hyvin. Mäkin tässä odottelen että saisin aloittaa lääkeet ja sitten olisi se siirto. Pitää vaan olla sairaslomalla töistä se siirtopäivä kun on matkaa tuonne klinikalle niin että ei siinä enää töihin sinä päivänä ehdi mennä. Mukava vaihtaa ajatuksia ja jännätä onnistutaanko.
 
Sesty: Taidetaan sitten Toukokuussa jännitellä yhtä aikaa =)

Sesty: Taidetaan sitten Toukokuussa piinailla samoihin aikoihin =)

Minä aloitin tänään piikittämisen. Kyllä vähän jännitti kaivaa kynä paketista aamulla. Itse toimenpide ei ollut minusta mitenkään epämiellyttävänä. Perjantaina on kontrolli ultra ja voi olla että punktio jonkin jo ensi viikolla (se kyllä jännittää!).

Luin jostain että punktion jälkeen määrätään sairaslomaa. Paljonko sinulla oli sairaslomaa? Nyt ei olisi mahdollisuutta työn puolesta jäädä kotiin (no niin no, koskapa sitä aikaa olisi).

Joko olet itse aloittanut lääkityksen? Ja mitä lääkkeitä sinulle on määrätty?
 
sesty

En vielä ole aloittanut lääkitystä joka on Zumenon, sitten kun menkat alkaa aloitan tabletteja ottamaan.
Eli ehkä tämän viikon lopussa tai ensi viikolla.
Punktiossa kun oli en tarvinnut sairaslomaa kun en ollut siloin töissä, teen sijaisuuksia ja sattui niin hyvin etten silloin ollut juuri töissä. Nyt kun Pas on niin sitten jos työpäivälle osuu joudun ottamaan sen päivän sairaslomaa. Kuinka piikitys on alkanut? Tiedätkö koska puntio on?
 

Yhteistyössä