Phil & Teds, mitä eroa eri malleilla? Kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ellis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ellis

Vieras
Meille tulee toinen lapsi, kun esikoinen on 1v 7kk. Täytyy siis ostaa tuplarattaat.

Olen katsellut netistä Phil & Tedsejä, mutta ovatko ne oikeasti kätevät?
Onko taaperolle tilaa, kun vauva on alla?
Mahtuuko rattaat pääkaupubnkiseudun busseihin vai jäävätkö pahasti käytävälle?
Onko kuomu tosi lyhyt? Rattaat tulee talvea vasten, ja mietin jääkö esikoinen päällä istuessaan lumituiskuun jne.
Entä mitä OIKEAA eroa eri malleilla on?

Kertokaa pliis kokemuksia, hyviä ja huonoja! On niin iso ostos, etten haluaisi mennä vikaan...

Vai onko vierekkäin istuttavat, esim. Carena doubleswingit paremmat?

Minulla on Vibet, Sport-mallia kalliimmat. En tiedä eroista, mutta omiini olen ollut todella tyytyväinen! Meillä pojat 2v10kk ja 1v 6kk. Nuorimmaisen jälkeen ostin Emmaljungan tuplien rinnalle. Kätevät ovat ja menevät pieneen tilaan myös sisaristuimen kanssa, mahtuu busseihin ja auton tavaratilaan. Vauvaikäisenä taapero mahtui erittäin hyvin ja sadesuoja(läpinäkyvä) toimii talvella myös tuulisuojana. Kuomu on melko lyhyt, mutta ei ole meillä haitannut. Nyt on ongelma se, että molemmat haluavat kävellä ja varsinkin 3v haluaa juosta, eikä olla rattaissa. Eli sisaristuin pois ja käyvät yhdelle lapselle toisen esim. pyöräillessä. Nää oli meille ihan must, vaikka kalliit olivatkin.
Pitänee kohta laittaa myyntiin huutonettiin....ei vein malttaisi, kun välillä tarvii kuitenkin vielä rattaita.

Pk-seudulla bussilla liikkuville on aivan ehdottomat!

Meillä ikäeroa 1v5kk ja esikoinen n.90cm.

Ostettiin ensin Sportit viime syksynä, tilattiin 499 sisaristuimineen, sadesuojineen kaikkineen kotiovelle Saksasta.
Harmitti kun ei ollut sillä hetkellä varaa Vibeihin joihin olin ulkonäöllisesti ihastunut, sekä käsijarrua oli ehdotonta plussaa.

Myin sitten 6kk jälkeen Sportit huutonetissä 500e ja tilasin briteistä vibet, 615e sisaristuimineen ilman sadesuojaa. Ostin liikkeestä nimeltä Discount Baby Equipment jota todella suosittelen täysin sydämin!

Sporteissa suurin vika oli käsijarrun puuttuminen, sekä jalkajarrun jäykkyys. Myös liian matala istumatila teki jo heti aluksi ongelman kun esikoinen siirtyi istumaan sisaristuimeen vauvan yläpuolelle. Muuten olimme erittäin tyytyväisiä!

Vibeissa sen sijaan kohtasimme parin viikon käytön jälkeen ensimmäisen tyyppivian, etupyörän jumittuminen/heittelehtiminen. Onneks ostimme niin hyvästä liikkeestä että vaikka Suomen Phil&Teds takuuhuolto toimi surkeasti eikä ottanut minuun ollenkaan yhteyttä niin lähetti liike minulle uuden pyörän maksutta. Tämä ei kuitenkaan auttanut joten nyt saimme kokonaan uuden rungon vaunuihin joka pelittää kuin unelma. Ensimmäinen runkomme olikin 2008 mallia jonka jälkeen tyyppivikaa ei pitäisi esiintyä.

Kaikista alku ongelmistamme huolimatta suosittelen Vibeja, jos vain budjetti antaa periksi. En vaihtaisi niitä mistään hinnasta mihinkään muihin!

Pääsimme viime talvena mainiosti eteenpäin talvikeleistä huolimatta.
Kantokoppa kannattaa pienelle alas hommata, vaikka se meneekin vain lyhyen aikaa, meillä oli käytössä brion double wave:n musta koppa, myös muut merkit toimii kuulemma.

Mallien erot:

Vibe: alumiinirunko, kahteen tasoon säädettävä sisaristuin isommalle, säädettävä kuomu, isompi makuutila vauvalle, sekä paljon kätevämmät pikalukitukset ja vaunun kasaaminen/kokoaminen joka onnistuu myös sisaristuimen ollessa kiinni. Ainiin ja edessä istuvan lapsen jalkojen alla kätevä muoviosa, ei kangasta kuten sporteissa. Vielä yksi lisäys eli portaaton selkänojan säätö!

Dash: Käsittääkseni sama vaunu kuin sport mutta lisänä käsijarru sekä muovinen jalkojen alusosa.

Sport: selkänojan säätö vain makuu tai istuma-asento, jalkajarru, kuomu joko täysin alhaalla tai täysin edessä,. Sporteissa tykkäsin enemmän tavarakorin muodosta sekä työntöaisan muodosta.

Kiitos vastauksista!

Alan ehkä katsella Vibeja netistä. Olen kuullut monen tilanneen ukomaisista nettikaupoista, se voisi olla edullisin vaihtoehto.

Jos on lisää kokemuksia, kiitän! Tai vinkkejä nettikaupoista :-)

Yhteistyössä