Pettymyksiä

Tänne saa kaikki purkaa sydäntään :)

meillä ihan kauhee vauvakuume mutta taas se täti sieltä tuli. Tälläkertaa olin aivan varma että tärppäs ja sanoinkin sen miehelleni ja sit menkat tulikin ja tälläkertaa se oli totaalinen pettymys. Itkin vessassa kun huomasin ja en pystynyt kertoo heti miehelleni. Päivällä sit ku oltii kaupas huomasin ku mies katteli vauvajuttuja siellä ja hymyili itsekseen. Myöhemmin illalla se puhu et kohta voidaan jo ostaa vauvansänky tonne tyhjään huoneeseen. Sit murruin ja oli ihan kauheeta murskata taas mun miehen unelma. Koska se on pettyneempi ku minä. Mut eiköhän se tästä :)

Nyt kp3 eli eiköhän noi kohta lopu ja päästään taas hommiin. Minipillereitten jälkee kierto on epäsäännöllinen mut kyllä jo tasoittunut. Edellinen kierto oli 60pv ja nyt oli 24. Ovis oli edellises ollut jo siis melkein heti menkkojen jälkee jos siis oletetaan et menkat ois tullu sit 14pv sen jälkee. Voiko ne kunnon ovislimat tulla vasta oviksen jälkee? Koska mulla tuli ihan kunnon venyvät läpinäkyvät (kiitti greippimehun) mut noitte menkkojen perusteella ovis olis ollutkin muutama päivä ennen noit limoja??

en tiiä.. pää on välillä ihan sekaisin :D pitäs nyt vaa alkaa joka toinen päivä menetelmällä niin ei tarvis niin miettii sitä ovista. vaikka kyl meill normaalistikin noin on :D mut edellises kierros oli melkee viikko taukoo yhes välis ku oltii vähä riidoissa joten kai se sit oli just sillo :D greippimehua ostin eilen taas lisää. litkitään sitä ny taas joka päivä. foolihappookin ostin viikko sit. ja älkää ny naurako mut gelee royaleekin ostin, ei kai siitä mitään haittaakaan voi olla. niin ja me ollaan nyt yritetty n.3kk et eihän se paljoo ole mutta miks jotkut tulee HETI raskaaks ja toisilla menee aikaa.. kyl tää tuntuu pitkältä ku on niin kuume.. ku koko ajan joutuu oottaa ovista ja sit taas alkaaks menkat ja sit taas odotellaan ja odotellaan..
 
Niin on rankkaa tämä kuumeilu välillä, allekirjoitan sen ihan satasella (TJOT 9 josta yk6 loppumassa).

Tuohon menkkojen alkamisajankohtaan... Se ovis tapahtuu limojen viimeisenä päivänä eli hormonitasojen jyrkkä muutos saa aikaan sen valkovuodon kuivahtamisen ja aamulämpöjen nousun ovulaation jälkeen. Ja sitten menkat voi alkaa 10-14 (jopa 16) päivää oviksen jälkeen eli se ei välttämättä ole 14 päivää kaikilla, vaan se on enemmänkin karkea nyrkkisääntö. Itselläni on ollut koko ehkäisyttömän kauden (9kk) 13 päivää ja yleensä tuo luteaalivaiheen pituus onkin jotakuinkin sama kierrosta toiseen yhdellä ihmisellä.

Mutta jos puuhastelee tarpeeksi usein, niin ei tartte miettiä lämpöjä, limoja tai pissiä tikkuun kun antaa mennä vaan :)

Tsemppiä uuteen kiertoon!
 

Yhteistyössä