Pettymykseen suhtautuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eskarilaisen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eskarilaisen äiti

Vieras
Hei!

Miten teillä eskarilaiset suhtautuvat pettymyksiin? Meidän tytöllä tullut jokin kausi, että kaikki pienetkin epäonnistumiset ja odottelut alkavat itkettämään. Tai jos pikkusisko on saanut jotain mutta hän ei. Huolettaa, jos kouluunkin mennessä tulee joka asiasta itku ja toiset alkaa kiusaamaan! Onko muilla kokemuksia tällaisesta? Ja miten menee ohi?

Meillä menee tyttö eskariin syksyllä ja meinasin juuri tulla samasta asiasta kirjoittamaan. Luultavasti siis kuuluu ikään tämä herkkyys. Itkettää ihan joka asia ja jos esim. saavat karkkia tai sipsiä, ei pysty siitä nauttimaan, kun kokoajan on laskettava, ettei veljellä ole enemmän tms. Ja sit taas itketään jos veljen sipsi onkin millin isompi.
Ja liukumäessä laskettaessa on tarkka että laskevat yhtä monta kertaa ennen kotiin lähtöä, jos sanon että on aika lähteä kotiin niin tulee itku, "kun veli on laskenut 10 kertaa ja mä vasta 9."
Toivottavasti tämä tästä menee ohi...

Kuulostaa tutulta. Meillä kaksi eskarilaista. Tyttö ja poika. Poika on enemmän tätä sorttia. Jos tyttö saa jotain on poika heti naama "norsulla" ,että miksi hän ei saanut. Esim. eilen tyttö sai pyöräänsä nukelle istuimen.. ja taas alkoi sama jankkaus. Sanoinkin, että voidaan käydä ostamassa pojallekkin nuken istuin...hiljaiseksi meni...ilmeisesti ei ollut tarvetta sittenkään. Kun kumpikin saa silti tasapuolisesti suht mitä tarvitsevat. Poika sitten usein sanookin,että ilmeisesti on niin tyhmä kun ei saanut mitään. Ja tämä tuntuu minusta pahalta!! Olen yrittänyt selittää,että silloin ostetaan kun on tarvetta johonkin ja jos ei ole niin ei sitä osteta vaan ostamisen ilosta jotain krääsää. Eskarissa on aivan erillainen mitä olen puhunut ohjaajien kanssa. kotona on peleissä tosi huono häviämään,mutta sekin on eskarissa toisin... onneksi!!! Poika myös sanoo enämmän vastaan jos jostain asioista ollaan eri mieltä. Ja jos sisko tai pikkuveli saa lahjan on hän heti,että miksi hän ei saanut. Onneksi silti monesta asiasta ollan selvitty loppujen lopuksi juttelemella.

Yhteistyössä