Petturit kuriin?

  • Viestiketjun aloittaja Susanna
  • Ensimmäinen viesti
Susanna
Pitäisikö petturi paljastaa?Mieheni ystävä on avoliitossa, mutta viettänyt yön minun ystäväni luona, tekstaillut hempeitä viestejä, ehdotellut jatkoja, haukkunut avokkiaan ystävälleni (nainen on muka läski, joka ei kiihota ym.)ym.Kuitenkin köriläs on lähdössä lomamatkalle avokin kanssa ja muutenkin on kuin ei mitään olisi tapahtunut. Kyseisen rontin avopuoliso on mielestäni ihan kiva eikä viattomuuksissaan osaisi kuvitellakaan kullastaan moista. Säälittää hänen puolestaan.Tekisi mieli paljastaa kyseinen pullea 'luomakunnan kruunu'!Vai odotanko vain, että asiat hoituvat niinkuin ne on tarkoitettu?Niinpä kai se on viisainta.Mitä se oikeastaan minulle kuuluu?Vai?
 
kupla
Nimetön viesti/puhelu, jossa lyöt vain faktoja kehiin. Aikoja, paikkoja, nimiä. Älä missään nimessä hankkiudu välikäteen omalla nimelläsi, sillä se voi heijastua myös sinun ja miehesi suhteeseen yllättävilläkin tavoilla. Samoin myös sinun ja ystäväsi välille voi tulla tarpeetonta kitkaa.

Älä kerro, että tunnet ""toisen naisen"" tms. ja varmistu siitäkin, että myös suhteesta tietävät muut (siis ystäväsi/miehen tai muuta kautta) ettei sinua voi heti päätellä viestinviejäksi.

Vaikka moni täälläkin on sanonut, ettei haluaisi tietää, niin suurin osa silti haluaa. Tyttöystävä voi sitten itse päättää uskooko vaiko ei ja antaako ehkä anteeksi...
 
Jatta
Ystäväpiiriini kuuluu rouva x ja neiti x, jotka eivät keskenään ole ystäviä, mutta minun kauttani tuttuja kuitenkin. Neiti x vietti kiihkeän illan ja yön rouva x:n miehen kanssa ja kertoi siitä minulle sekä siitä, että ovat jälkeenkin tekstailleet ja soitelleet. Lupasin, etten kerro eteenpäin enkä ole kertonutkaan, mutta sanoin myös, että älä kerro minulle enempää, niin minun ei tarvitse valehdella enempää kun en tiedä enempää. En halua sekaantua, sillä olen molempien ystävä. Enkä ole koskaan käryttänyt ketään muutakaan sen jälkeen kun eräälle tuttavalleni kävi niin, että kun kertoi ystävälleen tämän miehen pettäneen, niin loppupelissä ystävä uskoi miehensä selitykset ja haukkui kertojan kateelliseksi pahansuovaksi juoruämmäksi, vaikka minäkin tiedän varmasti asian olleen totta. Eikös se niin ole, että viestintuoja ammutaan...
 
Joopa joo
Kerro vain jos tahdot mutta muista kertojan vastuu!

Oletko valmis tukemaan läpi kriisin häntä jonka sydämmen
murskaat tiedollasi?

Eikö häntä jo loukata riittävästi jos joku on täydellisessä vastuussa on hänen partnerinsa he ovat keskenään
ehkä lupautuneet uskollisuutta toisilleen!

Ainakin kerrottuasi murhenäytelmä on valmis siinäpä se mikä on sitten todella oikein mikä väärin???

Itse päätyisin mieheen ja keskustelisin hänen kanssaan ja sanoisin että jos ei lopeta suhdettaan kerron hänen partnerilleen katsot kuinka reagoi ja toimi kun näet onko
mies tosissan vai ei ilmeestä näet voithan pienen varoituksen antaa jos tunnet olevasi vastuussa heidän suhteestaan.

 
taina
Anna mennä vaan, mutta varmaan on jo niin, että nainen tietää, mutta ei vielä halua nähdä..itselleni kävi niin..3v exäni oli rakastunut toiseen, enkä halunnut nähdä ..kunnes näin ja ilmota vaan noista pukeista, saapahan mitä tilaa hänkin
 
Mother Fucker
Ei kuulu sinulle todellakaan! Voit korkeintaa todeta pettureille, että et tunne oloasi mukavaksi. Viime kädessä noissa tilanteissa täytyy valita puolensa ja valmistautua siihen, että pohjaan palaa usemapikin kaveruussuhde.
Pidä näppisi erossa muiden asioista ja keskity omaan elämääsi!
 
kira
Mielestäni sun ei pitäis puuttua koko asiaan. Selvittäkööt keskenään asiansa. Yleisesti kenelläkään ei ole mitään asiaa puuttua toisten suhteisiin. Sen olen oppinut kantapään kautta... Eli elä sinä itse vain hyvää ja täyttä elämää, nauttien hyvästä parisuhteesta!
 
Petturit kuriin!
Olen samaa mieltä Kuplan kanssa, nimetön viesti petturin avokille. Täällä on taas pettureita jotka yrittävät estää aikeesi, ei kannata kuunnella niitä! Mä ainakin haluaisin tietää jos mua petettäisi.
 
kira
en ole koskaan pettänyt, enkä petä. en itse haluaisi kuulla tutulta/tuntemattomalta että mieheni pettää. kenelläkään ei ole oikeutta puuttua toisen suhteeseen (jollei kyseessä ole hengenvaara).
 
Mother Fucker
Kahden ihmisen välisiä suhteita ja niissä olevia kunkin hetkisiä tilanteita ei kukaan ulkopuolinen voi tietää. Näin ollen on aivan turha ruveta leikkimään moraalivartijaa ja sekaantua niihin! Uskomattomia huolehtijoita! Kuvitteletteko todella tekevänne hyvän teon puuttumalla siihen mitä joku muu tekee omassa parisuhteessan? Hyvälle kaverille voi sanoa mielipiteensä, mutta siinä se sitten onkin. Tämä näkyvä osa (pettäminen) on murunen siitä mitä kaikkea muuta suhteessa voi olla. Nuijat!

Perustakaa joku Petturit pataan-järjestö jossa voitte hehkutella omia ideoitanne ihan keskenänne ja katsoa cheaters-ohjelmaa keskenänne. Mutta älkää ihmeessä sitten nousko sieltä kerhonne kellarista tavallisten ihmisten pariin sekoilemaan. Jos elämä pelottaa, siihen täytyy hakea apua muualta.
 
anna mennä
Nimettömänä hoidat asian nätisti. Kuitenkin, jos et kerro, joudut ikävään välikäteen tyyliin:""mikset kertonut jos kerran tiesit"". Tai joudut vaikenemaan lopun iäksi...sekään tuskin olisi mukavaa. Kaikenkaikkiaan, kyseenalaistan ystävän joka asettaa oman kamunsa noin hankalaan tilanteeseen kuin aloittaja on nyt saatettu.
 
Ilona
Niin se on näissä pettämishommissa, että pettäjä ottaa sen tietoisen askeleen ja vastaa seuraksista itse. Jos sivusuhde on merkityksellinen pettäjälle, hän tehköön ratkaisunsa tunnustamalla ja ilmoittamalla jatkosuunnitelmistaan. Puolisot sitten yhdessä päättävät elämänsä suunnasta - joko ero tai yhdessäolon jatkaminen uusin pelisäännöin.

Jos taas juttu on kertaluonteinen vahinko, ketä perheellistä sellaisesta tietäminen hyödyttää, jos sillä ei ole mitään vaikutusta yhteiselämään?

Kumpaankaan tapaukseen ei tarvita ""käräyttäjän"" apua!

Aviollinen uskollisuus on tietysti toivottavaa, mutta shit happens ja vastuu kaikesta siitä johtuvasta on pettäjällä.
 

Yhteistyössä