pettämisestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epäluuloinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epäluuloinen

Vieras
Tuolla joku kyseli mielipiteitä pettämisestä ja aika moni kai on valmis antamaan anteeksi kerran. Mutta mitä olette mieltä, kun saa kertarysäyksellä selville useamman yksittäisen pettämisen vuosien varrelta...suhteen alusta lähtien...?
Haluaisin kovasti vielä joskus luottaa, mutta kun en usko edes sitä, että tiedossani olevat pettämiset ovat ainoot. Onko sillä sitten merkitystä enään montako niitä on... Haluaisin tietysti tietää, ettei multa enään salata mitään. Loisihan se uskoa siihen, että toinen haluaa olla tästedes rehellinen.
Välillä haluaisi oikein ruveta penkoon asioita, jos jotain vielä paljastuisi...vai olisiko parempi vaan antaa asian olla...?

Jos noin tosiaan on että mies on pettänyt useaan kertaan koko suhteen aikana niin minä ainakin lopettaisin suhteen välittömästi, ja mitä se muuttaa jos saat tietää kaikki kerrat kun tosiasia on ettei sellainen ihminen muutu joka on jo moneen kertaan pettänyt, aivan varmasti pettää tulevaisuudessakin. Minä annoin nykyselle miehelleni anteeksi kun sain kuulla yli puolen vuoden jälkeen että hän oli ollut sängyssä exänsä kanssa ja syynä oli se että olin itse ensin ollut oman exäni kanssa sängyssä,erona vain se että minä kerroin nykyiselleni heti asiasta kn taas mieheni ei pystynyt itse kertomaan minulle vaan exänsä kertoi.

Minä ajattelen aika suoraviivaisesti tästä asiasta. Jos minulla menee luottamus puolisooni, on suhde pilalla. Elämä ilman luottamusta toiseen on raskasta, kuinka parisuhde voisi toimiakaan ilman sitä. Olen saanut edellisessä suhteessa tietää pettämisestä ja pistin suhteen kerrasta poikki. Tunnen itseni sen verran hyvin, että en turhaan pitkittänyt suhdettamme ns. mietintävaiheella.

Totuus voi sattua kovastikin, mutta se on vain kestettävä. Ei elämässä voi muutenkaan sulkea silmiä kaikesta pahasta - aivan kuin ei voi olla nauttimatta kaikesta hyvästäkään.

Tärkeintä on kuitenkin, että teet niin kuin sinusta tuntuu parhaalta. Jos olet anteeksi antavaa tyyppiä, niin sitten on parasta tehdä parisuhteelle jotakin. Avointa keskustelua ja tunteiden näyttämistä...

Toivon sinulle kaikkea hyvää !

Parisuhteen yksi kulmakivi on luottamus, jos sitä ei ole niin mitä sitten on? Hyviä tuttuja?

Minuakin on aikanaan petetty ja se suhde hyytyi siihen. Ei heti ensimmäisenä päivänä, mutta parisssa kuukaudessa. Päivääkään en ole katunut.

Yritä keskustella ukkosi kanssa, voitte kaivaa menneitä tai ei, mutta yks asia on varmaa: jos hän on pettänyt useampaan kertaan, eikä ole edes katuvainen asiasta, hän jatkaa takuulla sitä vastedeskin.

Mutta jos hän katuu AIDOSTI (eikä teeskentele) ja aikoo muuttaa tapansa, mielestäni sulla on oikeus jonkin aikaa "vahtia" ja kysellä hänen menoistaan. Näin myös hän huomaa, että sillä mitä hän tekee, on väliä sinulle!!

Mutta tsemppiä sulle!!

Mä näkisin että tuo suhteen alusta asti jatkunut pettäminen on jo jonkinsorttinen miehen tunneongelma. Jota ei voisi selvitellä ilman ammattiapua. Ei se kerrasta katkea jollei siihen löydetä syitä.

Helppo on vetää yhden syrjähypyn syyksi se että suhteessa menee hetkellisesti huonosti ja katua sen jälkeen aloittaen uudelta pohjalta oman vaimon kanssa. Mutta jos se on ollut toistuvaa ja yhdessäolo on perustunut vain siihen että toinen ei saa kiinni vaan on siinä vähän "varalla" koko ajan niin sitä ei kyllä pelkillä anteeksipyynnöillä voi selvittää. Silloin ei pelkkä tahto auta vaan yhdessäolon perusteet ja arvostukset pitää pohtia ajan kanssa ja mieluusti ihan pariterapiassa.

Se on kerrasta poikki, sanon suoraan sen...Mitä se kannattaa turhaan ruveta aikaansa enää tuhlaamaan tuollaiseen petturiin? Mies ei ole kunnioittanut pätkääkään sinua ja tunteitasi, jos on pitkään jo pettänyt. Eikä se siihen lopu, usko huvikses. Pahalta varmasti tuntuu, mutta aika parantaa. Kenkää tuollaisille ukoille, hel''tti \|O

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 18:49 kaaho kirjoitti:
Se on kerrasta poikki, sanon suoraan sen...Mitä se kannattaa turhaan ruveta aikaansa enää tuhlaamaan tuollaiseen petturiin? Mies ei ole kunnioittanut pätkääkään sinua ja tunteitasi, jos on pitkään jo pettänyt. Eikä se siihen lopu, usko huvikses. Pahalta varmasti tuntuu, mutta aika parantaa. Kenkää tuollaisille ukoille, hel''tti \|O

No mutta lähettääkö tuollainen rikkinäinen ihminen toisten naisten sydämiä rikkomaan? Vai ottaa omasta rakkaastaan sen verran vastuuta että lähtee asiaa pariterapiaan ratkomaan?

Erota ehtii keskusteluiden jälkeenkin. Maailmassa on aivan tarpeeksi onnettomia ihmisiä ilman naisväen tekemiä silmittömiä kostojakin.

Menkää pariterapiaan, jos ei minkään muun takia niin siksi että hautaatte suhteenne arvokkaasti. Selvittää molempien oloa kummasti ja antaa paremman lähtökohdan uuteen suhteeseen jos keskusteluissa eroon päädytään. :hug:

Mitä se että katuu, antaa anteeksi, ja taas petetään, katuu, antaa anteeksi jne.
Aitoapaikalta seuranneena en voi ymmärtää. Kyllähän sitä luvataan kuut taivaalta kunhan vaan antaa anteeksi ja ottaa takaisin, mutta kun menee hetki niin taas ollaan toisten lakanoissa. Ei se siitä kummene, keskustellaan kuinka paljon tahansa.

Ja sitten vielä tuttavapiirissa olevasta miehestä, hän on pettänyt kaikkia naisystäviään mm. nykyistä vaimoaan, ja moneen kertaan. En tiedä mitä hän siitä saa, eikä katumuksen häivääkään muuten. Rehvastelee ns. saavutuksillaan. Mutta kun yksin ei osaa olla. Mutta kiinni kun jää, niin itkee ja vannoo olevan viimeinen kerta ettei ikinä enää..

Noita tunnevammaisia idioottejahan on maailma pullollaan. Eivät ne koskaan lopeta pettämistä, se on mielen vaurioitumisesta johtuva oireyhtymä. Taustalla on lapsuudesta hylkäämistä, tunteiden mitätöintiä yms.

Sitten paetaan omaa ahdistusta eikä tunnisteta sitä tai alitajuisesti kostetaan koko naissukukunnalle esim. hallitsevaa äitisuhdetta.

Ja oma lukunsa ovat narsistit, jotka hakevat jatkuvaa mielihyvää, jännitystä ja seksuaalista kiihoketta ja huumaa toisista välittämättä.

Parantuminen vaatisi pitkää terapiaa, johon he aniharvoin suostuvat. Naiset kärsivät ja odottavat tapojen muuttuvan. Mutta kun ne eivät valitettavasti koskaan muutu.

Voimia ja :hug: :hug: kaikille kärsiville. Nämä miehet voivat olla hyvinkin sympaattisen oloisia aluksi, mutta karmea totuus paljastuu aina aikanaan. Kuitenkin ovat sellaisia raukkoja, että tarvitsevat kodin ja turvallisen taustahahmon taakseen. Toivottavasti kukaan nainen ei alkujärkytyksen jälkeen tällaiseen suostu.

No itte oon antanu 2 kertaa anteeksi eikä kolmatta enää tule, se on tehty selväksi. Nää syrjähypyt tapahtu v. 2004.
Ekalla kerralla tuli vaan sellanen aavistus ja tunne et nyt ei oo puhtaat jauhot pelissä ja tarpeeksi kun painostin, ni tulihan se tunnustus. Tokalla kerralla jäi kiinni rysän päältä :whistle: Mut ei onneks vällyjen väliin asti ehtineet kun yllätin ja ONNEKS ei tapahtunu meidän kodissa, vaan eräissä illanistujaisissa.
Kyllä sitä on tullu eräänkin kerran mietittyä sillon kun nuo tapahtu et tässäkö tää meiän yhteiselämä sitte olikin..Sen mies tietää et tavallaan oon antanu anteeks mut tavallaan en anna koskaan. Ja luottamus on pakkasen puolella. Niin ja sen tein selväksi et sitä iloa en hänelle suo, et antasin samalla mitalla takas!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 19:31 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 18:49 kaaho kirjoitti:

No mutta lähettääkö tuollainen rikkinäinen ihminen toisten naisten sydämiä rikkomaan? Vai ottaa omasta rakkaastaan sen verran vastuuta että lähtee asiaa pariterapiaan ratkomaan?

Erota ehtii keskusteluiden jälkeenkin. Maailmassa on aivan tarpeeksi onnettomia ihmisiä ilman naisväen tekemiä silmittömiä kostojakin.

Menkää pariterapiaan, jos ei minkään muun takia niin siksi että hautaatte suhteenne arvokkaasti. Selvittää molempien oloa kummasti ja antaa paremman lähtökohdan uuteen suhteeseen jos keskusteluissa eroon päädytään. :hug:
HAH!! No menkööt toisten naisten sydämiä rikkomaan. jo on jos pitää vielä sellaista alkaa miettimään. HUH HUH. Tunne- elämä täytyy olla tollasella petturilla sairasta, joten ehdottaisin, että jätät ukkos miettimään/ ohjaat hoitoon ihan sen ittensä vuoksi. CAMOON!.

Luin yhdestä parisuhdejutusta seksuaaliterapeutin kommentin, että hänen luonaan käymien parien naisista YKSIKÄÄN EI OLE EREHTYNYT, KUN ON EPÄILLYT MIEHENSÄ PETTÄVÄN.

Kun on yhdessä eletty, sen kuulemma vaistoaa katseesta, eleistä, kylmyydestä jne.

Yhteistyössä