Pettävätkö kaikki miehet?!



Tätäkin foorumia luettuani ja vähän elämää katselleena ihmisenä.. Tosin tää pitäis kyllä kysyä miehiltä. :eek: Mutta pettääkö todella niin suuri osa miehistä kuin minkä kuvan olen saanut? Oma suhde tuntuu uskomattoman hyvältä ja olemme erittäin avoimia ihmisiä. Asiat voidaan puhua kyllä, joskin mies on niin kiltti ettei tahdo mua loukata ikävämmillä jutuilla. Silti nekin tahtoisin tietää. Tiedän senkin, että mieheni on helppo houkutella vällyjen väliin. =) Hän on ennen suhdettamme sortunut naisten kavaliin juoniin todella helposti, heh. (Ja naisethan VOI olla todella ovelia) En mä kovin huolissani ole että hän menisi mua pettämään, varsinkin kun ei olla kumpikaan kovin mustasukkaisia ja katsellaan varmaan maailmaa muutenkin vähän eri vinkkelistä kuin ihan tavikset. Mutta niin moni nainen kirjoittaa ja juttelee, kuinka pettämisen paljastuminen oli täysi yllätys. Voiko tosiaan näin olla, eli suhteessako ei ole mitään vikaa ollut aiemmin? Eli periaatteessa pettämistä "ilman syytä". Entä onko pettäminen miehille helpompaa kuin naisille, vaikka sitä määrällisesti yhtä paljon olisikin?
Ihan vaan mielipiteitä ja ajatuksia haen.. =)

M, fingers crossed

 
Mielipide naiselta
Saman oon huomannut! :\| Mutta ONNEKSI niitä hyviä ja uskollisiakin miehiä on vielä olemassa!! :) En voisi edes kuvitella että oma mieheni minua pettäisi, on niin samanlaiset ajatukset ja arvot meillä ja samanlainen mielipide asiaan. siitä ei tarvitse edes jutella kun se on itsestäänselvyys; kun kerran vain toisiimme ollaan sitouduttu, ei muita kaivatakkaan.
Hieman asian vierestä.. Oon myös miettinyt tällaista asiaa, kun kaikki on nykyään seksin suhteen niin jotenkin paljastettua ja avointa. Onhan siinä hyviäkin puolia, ei tietenkään seksiä tarvitse hävetä ja siitä on hyvä jutella. mutta mielestä tässä on menty liian pitkälle, kaikki mainoksetkin tihkuu seksiä, kaikki näytetään. Seksistä puhutaan ronskilla tavalla, kaikkea täytyy kokeilla jms. Luulisi että se mielenkiinto ja sellainen arvokkuus häviää, kun kaikki on niin avointa.. ja kaikki kokeillaan. Seksi on minulle ainakin erityinen asia ja se on keino osoittaa rakkautta toiselle. Suurena asiana siinä on kunnioitus toista kohtaan ja toisen huomiointi.
 
Kai miehet oikeasti vaan ajattelee niin erilailla kaikesta, tästäkin. Tai itse asiassa mä kuulemma olen nyt vasta "nössöytynyt" myös, näin siis sanoo mun ystävät jotka ovat läheskaikki miehiä. Olen ollut hyvin poikatyttö ennen: rempseä jätkä muiden joukossa ja niiden kanssa kasvanut joten ajatusmalli on ollut hyvin miesmäinen. Loppujen lopuksi en tunne ainuttakaan miestä joka ei siitä elämää suuremmasta aktista haaveilisi, siitä parhaasta mahdollisesta. Mutta monia miehiä tunnen, jotka eivät tämän asian takia ole valmiita uhraamaan kaikkea muuta: perhettä työtä omaa elämänkumppania. Eivtätkä ottamaan edes riskiä. Uskon, että houkutukseen sortuminen on molemmille sukupuolille yhtä helppoa, mutta olennainen ero on kai siinä että mies ei ymmärrä tehneensä väärin kun tunteita mukana ei ollut. "Se oli vain seksiä". Mutta nainenhan näin asiaa ei ota, naiselle seksin mukana on aina tunnetta, vaikka miehille ei.
 
lomakasi
Minä miehenä ihmettelen niin miehiä kuin naisia, jotka pettävät puolisoaan tahi kumppaniaaan. olemme vaimoni kanssa olleet naimisissa kolme vuotta ja koko tuona aikana ei ole mieleni tehnyt "vierasta". Työssäni tapaan paljon ihmisiä ja heitä kuunnellessa todellakin ihmettelen nykymaailman menoa. miksi siis sitoutua kun niin naiset kuin miehet pettävät. olisiko kenties syytä ennen kimppaan alakamista siis sovittava että "vieraat" kuuluvat asiaan. Olen todella pettynyt ih misiin. Onnekesi itsellän on onnellinen avoioliitto. Seksiä on välillä liikaakin joten eipä kykenisi edes vaimoaan pettämään.
 
clivia
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.07.2004 klo 12:57 Maria kirjoitti:
Tätäkin foorumia luettuani ja vähän elämää katselleena ihmisenä.. Tosin tää pitäis kyllä kysyä miehiltä. :eek: Mutta pettääkö todella niin suuri osa miehistä kuin minkä kuvan olen saanut? Oma suhde tuntuu uskomattoman hyvältä ja olemme erittäin avoimia ihmisiä. Asiat voidaan puhua kyllä, joskin mies on niin kiltti ettei tahdo mua loukata ikävämmillä jutuilla. Silti nekin tahtoisin tietää. Tiedän senkin, että mieheni on helppo houkutella vällyjen väliin. =) Hän on ennen suhdettamme sortunut naisten kavaliin juoniin todella helposti, heh. (Ja naisethan VOI olla todella ovelia) En mä kovin huolissani ole että hän menisi mua pettämään, varsinkin kun ei olla kumpikaan kovin mustasukkaisia ja katsellaan varmaan maailmaa muutenkin vähän eri vinkkelistä kuin ihan tavikset. Mutta niin moni nainen kirjoittaa ja juttelee, kuinka pettämisen paljastuminen oli täysi yllätys. Voiko tosiaan näin olla, eli suhteessako ei ole mitään vikaa ollut aiemmin? Eli periaatteessa pettämistä "ilman syytä". Entä onko pettäminen miehille helpompaa kuin naisille, vaikka sitä määrällisesti yhtä paljon olisikin?
Ihan vaan mielipiteitä ja ajatuksia haen.. =)

M, fingers crossed
Ei petä ja tämä on varma tieto. =)
 
KoalaMuori
ei petä! sitä vaan usemmin tulee kirjoittaneeksi jos mies pettää kun jos ei petä ;)en puhu omasta kokemuksesta, vaan yleisesti. harvoin on tällaislla "purkautumispalstoilla" aiheena että kuinka onnellinen on tai kuinka hyvin menee.. Ei varmasti kaikki miehet petä. :)
 
-jansku-
Ei petä !!! :D

Uskoisin, että tänne kirjoitellaan yleensä juuri siinä tilanteessa, kun mies pettää,,,jos naiset, joiden mies ei petä, alkaisi tänne kirjoitella, että oma mies ei petä, tämä palsta hukkuisi kirjoituksiin... :D :D , tai ainakin toivon niin... ;)
 
ihmettelijä
Maria, kun aloitit keskustelin tuliko kuitenkin mieleesi että miehesi on pettänyt sinua, jossain sisimissäs?????????????
Ei millään pahalla, älä hermostu! Minäkin sitä välillä mietin, varsinkin silloin kun"hormoonit hyrräävät". Kirjoituksessasi jäi myös mietityttämän ketä ovat nämä"tavikset"?Kun te ette niitä ole kirjoituksen mukaan!
 
Ei kyse oo siitä että pelkäisin hänen pettäneen, ei ees sisimmäsäni, en usko. Alitajunnastahan ei tosin tiedä. =) Tulin vaan ihmetelleeksi, enkä tarkoita pelkästään tätä foorumia. Siihen törmää niin usein, että alkaa tuntua että onko se tavallisempaa kuin olla uskollinen. Tästä ei todellakaan ollut tarkoitus kenenkään vetää minkäänlaisia palkokasveja nenukkeihin, ihan vaan keskustelua herättelen kun tuntuu että se on enempi sääntö kuin poikkeus. On varmasti myöskin totta, että suurempaa meteliä pidetään epäonnisesta parisuhteesta kuin onnellisesta, se selittänee jonkinmoisen osan tästä. Ja tiedän kyllä että jokainen on yksilö jadajadajaa. =)
Mun ja mieheni suhde on semmonen että ollaan tunnettu hyvinä kavereina ennenkuin lipsahti seurustelun puolelle. Mun miehellä ei ois ees aikaa/ jaksamusta pettää mua :D Joten en oo siitä huolissani, plus uskon että hän kyllä kertois mulle, kun on puhuttu tääkin juttu sen verran ja hän tietää ettei se varmaan mikään loppu ois kuitenkaan. Oisin vaan tosi pettynyt. Siksihän minä havahduinkin pohtimaan tuota, että eikö muut pariskunnat ole yhtä avoimia toistensa suhteen, ja siksi pettäminen tulee "yllätyksenä", koska mä en näkis lainkaan loogisena toimintana pettämistä oikeesti onnellisessa parisuhteessa. Eikö sitä huomaa jos toisella ei ole kaikki ok? Ihan vaan pohtivalta kannalta. B) Kun en tiedä millaisia muut ihmiset ovat, eli miten he hoitavat parisuhteensa.Mulla taas on tapana olla äärimmäisen suorapuheinen ja kestän kyllä kritiikin ja sen sellaisen, tappelemista en siedä ja mut on vaikea saada oikeasti suuttumaan, saati tappelemaan. Saa tehdä jotain tosi pahaa, että näin on.

M, fingers crossed

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.07.2004 klo 13:55 NeitiNasu kirjoitti:
Kai miehet oikeasti vaan ajattelee niin erilailla kaikesta, tästäkin. Tai itse asiassa mä kuulemma olen nyt vasta "nössöytynyt" myös, näin siis sanoo mun ystävät jotka ovat läheskaikki miehiä. Olen ollut hyvin poikatyttö ennen: rempseä jätkä muiden joukossa ja niiden kanssa kasvanut joten ajatusmalli on ollut hyvin miesmäinen. Loppujen lopuksi en tunne ainuttakaan miestä joka ei siitä elämää suuremmasta aktista haaveilisi, siitä parhaasta mahdollisesta. Mutta monia miehiä tunnen, jotka eivät tämän asian takia ole valmiita uhraamaan kaikkea muuta: perhettä työtä omaa elämänkumppania. Eivtätkä ottamaan edes riskiä. Uskon, että houkutukseen sortuminen on molemmille sukupuolille yhtä helppoa, mutta olennainen ero on kai siinä että mies ei ymmärrä tehneensä väärin kun tunteita mukana ei ollut. "Se oli vain seksiä". Mutta nainenhan näin asiaa ei ota, naiselle seksin mukana on aina tunnetta, vaikka miehille ei.




Lainatakseni vain tätä ja kohtaa että naiselle seksin mukana on aina tunnetta.Ja höpö höpö,tiedän paljon ämmiä jotka yksinkertaisesti haluavat vain yhdenillan suhteita pönkittääkseen minäänsä ilman sen kummemmin tunteita.Kyllä niitä ainakin täältä hesan yöelämästä löytyy paljon.Ja toisaalta tiedän miehiä jotka todella yrittävät löytää sitä elämänsä rakkautta ja ovat tunteella mukana seksissä.Joten ei kannata yleistää mitään..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.07.2004 klo 20:33 Dina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.07.2004 klo 13:55 NeitiNasu kirjoitti:
Kai miehet oikeasti vaan ajattelee niin erilailla kaikesta, tästäkin. Tai itse asiassa mä kuulemma olen nyt vasta "nössöytynyt" myös, näin siis sanoo mun ystävät jotka ovat läheskaikki miehiä. Olen ollut hyvin poikatyttö ennen: rempseä jätkä muiden joukossa ja niiden kanssa kasvanut joten ajatusmalli on ollut hyvin miesmäinen. Loppujen lopuksi en tunne ainuttakaan miestä joka ei siitä elämää suuremmasta aktista haaveilisi, siitä parhaasta mahdollisesta. Mutta monia miehiä tunnen, jotka eivät tämän asian takia ole valmiita uhraamaan kaikkea muuta: perhettä työtä omaa elämänkumppania. Eivtätkä ottamaan edes riskiä. Uskon, että houkutukseen sortuminen on molemmille sukupuolille yhtä helppoa, mutta olennainen ero on kai siinä että mies ei ymmärrä tehneensä väärin kun tunteita mukana ei ollut. "Se oli vain seksiä". Mutta nainenhan näin asiaa ei ota, naiselle seksin mukana on aina tunnetta, vaikka miehille ei.





Lainatakseni vain tätä ja kohtaa että naiselle seksin mukana on aina tunnetta.Ja höpö höpö,tiedän paljon ämmiä jotka yksinkertaisesti haluavat vain yhdenillan suhteita pönkittääkseen minäänsä ilman sen kummemmin tunteita.Kyllä niitä ainakin täältä hesan yöelämästä löytyy paljon.Ja toisaalta tiedän miehiä jotka todella yrittävät löytää sitä elämänsä rakkautta ja ovat tunteella mukana seksissä.Joten ei kannata yleistää mitään..
Juu, tiedän senkin. että on olemassa paljon naisia jotka vaan yksinkertasesti panevat panemisen ilosta. Mutta veikkaan että siinä tilanteessa silti on enemmän tunnetta mukana naisilla kuin miehellä: ei se tunne välttämättä ole rakkautta mutta ihastusta, kunnioitusta, mitä tahansa. Ja kuten sanoin on paljon miehiä jotka ymmärtävät rakkauden arvon ja sen mukaan myös seksielämässään käyttäytyvät oman puolisonsa kanssa, eivätkä sitä lähtisi vaarantamaan.
 
Juu.. Pettäminen=ainainen kierre. Lapseni isä petti edellistä vaimoaan minun kanssa ja valehteli minulle että on asumus erossa vaimostaan. Välillä tämä mies piti ilmeisesti meitä molempia omanaan ja uskotteli molemmille ettei ole enään tekemisessä meistä toisen kanssa. Että sillai :/ Edelleen hän ei kykene puhumaan täysin totta asioista joten LUOTTAMUS on kadonnut, eikä varmaan kovin helposti löydy.
 
ei nikkiä
Älkää hyvät naiset pitäkö itsestäänselvyytenä sitä, että puolisonne ei teitä pettäisi. Minä tein sen virheen; en IKINÄ olisi vaimostani uskonut, mutta kuinkas kävikään. "Asiat vaan menivät niin että päädyttiin sänkyyn kun oli niin mukavaa" oli selitys.
Nimim. Kyllä naisetkin pettävät, kun paikka tulee!
 
ei nikkiä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.07.2004 klo 21:50 ei nikkiä kirjoitti:
Älkää hyvät naiset pitäkö itsestäänselvyytenä sitä, että puolisonne ei teitä pettäisi. Minä tein sen virheen; en IKINÄ olisi vaimostani uskonut, mutta kuinkas kävikään. "Asiat vaan menivät niin että päädyttiin sänkyyn kun oli niin mukavaa" oli selitys.
Nimim. Kyllä naisetkin pettävät, kun paikka tulee!
Niin ja itse en ole ikinä pettänyt, enkä petä vaikka olis ollut tilaisuuksiakin. Miehellä (ja naisellakin) on oltava selkärankaa sanoa EI!!!!
 
No ei kaikki miehet petä sitten kuitenkaan! Ainakin mulla on sataprosenttinen luottamus mieheeni ettei hän petä mua koskaan. Ja jos niin joskus jostain käsittämättömästä syystä tapahtuisi, haluan ennemmin sokeasti luottaa häneen kuin epäillä jatkuvasti. Tosin mitään syytä epäillä ei ole, mieheni ei ole mikään naistennaurattaja ollut ennen suhdettaan muhun eikä taida olla sitä vieläkään.
 
Mielestäni asia on niin, että KAIKKI miehet eivät petä, mutta useammat kuin vaimo tai tyttöystävä heistä uskoisi, pettävät. On tullut nähdyksi näitä tarinoita, ja useimmat naiset uskovat, että vaikka muut miehet pettävät, minun ei koskaan.
Itsekin olen ollut pettämisen kohteena. Yhden asian voin sanoa varmasti: miehen käytös, tyyli, mielipiteet yms. ei ole minkäänlainen tae hänen uskollisuudestaan. Tiedän, muutamia mainitakseni, seuraavia tapauksia: mies on lähettänyt saman, rakkautta ja uskollisuutta tihkuvan tekstiviestin vaimolleen ja kahdelle rakastajattarelleen. Ei tarvinnu ees nimeä vaihtaa, kun kaikkia nimitettiin "kultamuruksi". Samoin olen itse nähnyt, että mies puhuu "suoraan ja rehellisesti" vaimonsa kanssa asiasta kuin asiasta, keskusteluyhteydessä ei ole vikaa, seksiä vaimonsa kanssa harrasti lähes päivittäin. Siitä huolimatta oli kakkonen kuviossa, homma hoidettiin työpaikalla lounastuntisin.
Turha kuitenkaan itseään alkaa asialla kiusaamaan. Jos mies pettää, ei vika ole juuri koskaan vakinaisessa. Jotkut miehet pettävät, ja he pettävät jokaista kumppaniaan. Vielä tähän hetkeen mennessä en ole useista kymmenistä tapauksista löytänyt ainuttakaan, joka olisi esim. pettänyt vaimoaan toisen kanssa, alkanut sitten suhteeseen tämän toisen kanssa ja ollut toiselle uskollinen. Useimmat kakkoset kyllä haluavat uskoa niin..
 
Valitettavasti tuntuu siltä että lähes kaikki pettävät. En olis omasta siipastanikaan uskonut, on tosi kiltti ja kunnollinen ja kaikki kaveritkin oli sitä mieltä että onpa mulla hyvä mies. Niin vaan yx kaunis päivä kaikki romahti ja yli vuoden jatkunut suhde paljastui. Sen jälkeen on kyllä silmät auenneet ja olen saanut tietää hyvinä pitämistäni parisuhteista asioita, joita en välttämättä olisi halunnut tietää... Ja useimmiten se mies pettää ja naiset hoitelevat kotona lapsia. Parisuhteessa ei tarvitse olla välttämättä vikaa eikä naisten MISSÄÄN NIMESSÄ tule syyllistää itseään asiasta, sitoutumisen tulee kestää vastamäet ja huonot päivätkin.
 
Pyrystiina
Ei petä, miehet on yksilöitä siinä missä me naisetkin. Kukaan ei voi tietenkään nostaa itseään muiden yläpuolelle, kun elämästä ei koskaan tiedä miten se heittelee. Pettäminen on omasta päätöksestä kiinni ja siihen ei voi houkutella ilman omaa halua.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.07.2004 klo 00:40 Vera kirjoitti:
Mielestäni asia on niin, että KAIKKI miehet eivät petä, mutta useammat kuin vaimo tai tyttöystävä heistä uskoisi, pettävät. On tullut nähdyksi näitä tarinoita, ja useimmat naiset uskovat, että vaikka muut miehet pettävät, minun ei koskaan.
Itsekin olen ollut pettämisen kohteena. Yhden asian voin sanoa varmasti: miehen käytös, tyyli, mielipiteet yms. ei ole minkäänlainen tae hänen uskollisuudestaan. Tiedän, muutamia mainitakseni, seuraavia tapauksia: mies on lähettänyt saman, rakkautta ja uskollisuutta tihkuvan tekstiviestin vaimolleen ja kahdelle rakastajattarelleen. Ei tarvinnu ees nimeä vaihtaa, kun kaikkia nimitettiin "kultamuruksi". Samoin olen itse nähnyt, että mies puhuu "suoraan ja rehellisesti" vaimonsa kanssa asiasta kuin asiasta, keskusteluyhteydessä ei ole vikaa, seksiä vaimonsa kanssa harrasti lähes päivittäin. Siitä huolimatta oli kakkonen kuviossa, homma hoidettiin työpaikalla lounastuntisin.
Turha kuitenkaan itseään alkaa asialla kiusaamaan. Jos mies pettää, ei vika ole juuri koskaan vakinaisessa. Jotkut miehet pettävät, ja he pettävät jokaista kumppaniaan. Vielä tähän hetkeen mennessä en ole useista kymmenistä tapauksista löytänyt ainuttakaan, joka olisi esim. pettänyt vaimoaan toisen kanssa, alkanut sitten suhteeseen tämän toisen kanssa ja ollut toiselle uskollinen. Useimmat kakkoset kyllä haluavat uskoa niin..

Olen sun kanssa täysin samaa mieltä. On niin paljon naisia jotka luottavat 100 % ja saavat pettyä. Mutta on varmasti miehiäkin jotka eivät petä. Mutta ketä ne sitten on, sitä ei tiedä kukaan. :(
 
Miruska
Tästä Veran kanssa samaa mieltä, ravintolassa näkee kaikki toilaukset.. Ja tuppaa naurattamaan nämä lehtien testit "testaa käykö miehesi vieraissa". Eipä ole kaikilla miehillä huulipunaa kauluksessa, tai eivät ala kaikki huolehtia ulkonäöstään entistä paremmin, ole poissaolevia tai riitaisia, tai paljon poissa kotoa... Tämä on persoonasta kiinni. Jos uskollinen löytyy, kannattaa nähdä vaivaa että pysyy.
 

Yhteistyössä