Pettämisestä

• Viestiketjun aloittaja Harmaana
  • Ensimmäinen viesti
Harmaana
Olisin kiinnostunut kuulemaan, kuinka kauan on mennyt muilla toipumiseen saatuanne tietää puolison pettäneen? Kuinka saitte asian selville?

Itse sain tietää 4 kk sitten, kännykkä paljasti. Isku oli tosi kova ja monet itkut on itketty sen jälkeen. Mies osoitti kuitenkin suurta katumusta ja halusin antaa suhteellemme mahdollisuuden, mutta en ole enää ollenkaan varma asiasta. Hetken aikaa meni kohtalaisesti, mutta ihan mikä tahansa arkinen asia voi palauttaa kaiken mieleen kuin eilisen päivän ja mieli on synkkä.

mie
Kyllä siihen aikaa menee...

Välillä tulee parempia kausia ja sitten taas joku juttu palauttaa kaiken mieleen. Eikä mies ymmärrä, miksi taas kelaan samaa... Hän väittää itse jo unohtaneen eikä haluaisi vatvoa samoja vanhoja.

Meidän tuttavat menivät pariterapiian petoksen jälkeen 7kk ja totesivat, että asia pitää käydä yhdessä läpi. Vasta sitten suhde voi kehittyä ja tulla vahvaksi. "Suhde kasvaa". Yksin työ voi olla liian suuri...

Tätä mekin ajattelin ja mieskin olis kai lähdössä kunhan saan ajan varattua.

Voimia!!

Just illalla toiselle keskustelu-palstalle laiton samaa koskevan kysymyksen. Meillä siitä 5kk ja taas tauon jälkeen asia pyörii päässä jatkuvasti.
Luottamus on tosi vähissä vaikka annankin miehen yksinkin ravintolassa käydä. Enhän voi toista väkisin sitoakaan. Ja katuu aivan selvästi.
Kumminkin ennestäänkin huono itsetuntoni on aivan pohjamudissa.
Piru vie, periksi EN anna vaan tästä selvitään, yhdessä.

Petetty
Täällä yksi petetty lisää joukon jatkeeksi. Asia on tuore, ja välillä on tosi vaikeaa. Mies ei tunnu voivan lopettaa suhdettaan, eikä suostune terapiaan. Itse haluaisin setviä asian, ja puhua asiat halki. Kaikki mitä saan kuulla on "en halua satuttaa sinua". Ja kaikkein eniten satuttaa se ettei mies suostu puhumaan. Tässä sitten menee yksi päivä hyvin, seuraavana on mieli maassa ja mietin että mitä se oikein suunnittelee. Luottamusta ei siis ole pennin vertaa. Mitä tahansa mies sanoo (hyvääkin) niin minä mietin mikä taka-ajatus sillä on mielessä. Kai tästä jotenkin selviää, mutta vaikeaa tämä on kun tuntuu että saa yksin yrittää.

Helpottaa kuitenkin kun saan lukea teidän muiden kokemuksia, ei ole niin yksinäinen olo enää. Jaksamista kaikille. :hug:

Niin, kaikkein pahinta on se että mies (tai se narttu) on käyttänyt lapsiani asian peittämiseksi. Lasten kanssa puistoon, lapset huvipuistoon, ja niin edelleen kun minä olen ollut viikonloppuisin töissä. En edes tiedä aina jaksanko tuota antaa anteeksi. Miltä lapsistamme tuntuisi jos he tajuaisivat asian (ja 8 v saattaa hyvinkin tajuta pian)? Miten kukaan voi tehdä tuollaista ja sitten vielä väittää että se on ok? Sanoin kyllä suoraan kun asian sain selville että lapset eivät enää ole herran pettämiskuvioissa mukana. Sitten miehellä oli otsaa sanoa ettei se ole reilua lapsille kun eivät pääse leikkimään. Niin, kuka ei pääse leikkimään, mies vaiko lapset?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.12.2006 klo 06:41 Petetty kirjoitti:
Täällä yksi petetty lisää joukon jatkeeksi. Asia on tuore, ja välillä on tosi vaikeaa. Mies ei tunnu voivan lopettaa suhdettaan, eikä suostune terapiaan. Itse haluaisin setviä asian, ja puhua asiat halki. Kaikki mitä saan kuulla on "en halua satuttaa sinua". Ja kaikkein eniten satuttaa se ettei mies suostu puhumaan. Tässä sitten menee yksi päivä hyvin, seuraavana on mieli maassa ja mietin että mitä se oikein suunnittelee. Luottamusta ei siis ole pennin vertaa. Mitä tahansa mies sanoo (hyvääkin) niin minä mietin mikä taka-ajatus sillä on mielessä. Kai tästä jotenkin selviää, mutta vaikeaa tämä on kun tuntuu että saa yksin yrittää.

Helpottaa kuitenkin kun saan lukea teidän muiden kokemuksia, ei ole niin yksinäinen olo enää. Jaksamista kaikille. :hug:

Niin, kaikkein pahinta on se että mies (tai se narttu) on käyttänyt lapsiani asian peittämiseksi. Lasten kanssa puistoon, lapset huvipuistoon, ja niin edelleen kun minä olen ollut viikonloppuisin töissä. En edes tiedä aina jaksanko tuota antaa anteeksi. Miltä lapsistamme tuntuisi jos he tajuaisivat asian (ja 8 v saattaa hyvinkin tajuta pian)? Miten kukaan voi tehdä tuollaista ja sitten vielä väittää että se on ok? Sanoin kyllä suoraan kun asian sain selville että lapset eivät enää ole herran pettämiskuvioissa mukana. Sitten miehellä oli otsaa sanoa ettei se ole reilua lapsille kun eivät pääse leikkimään. Niin, kuka ei pääse leikkimään, mies vaiko lapset?

Huh huh mikä ukko. :\|

Yhteistyössä