petidiini

muilla huonoja kokemuksia petidiinistä?sain petidiinin vajaa 3tuntia ennen tytön syntymää..kipuihin ei auttanut,mutta pää oli pahasti sekaisin..en saanut seistä ja silmät pyörivät päässä mm ajan taju katosi täysin ja muistikin pätkii..papereissa lukee isolla ettei missään nimessä saa antaa seuraavassa synnytyksessä,jos sellainen tulee.

Sain petidiiniä öisten supistusten hillitsemiseksi ja se auheutti koko raskauden ensimmäisen (ja viimeisen) pahoinvoinnin. Eli ei jääny minullakaan siitä niin hirveän positiivista kuvaa. Kivut kyllä vei vähäksi aikaa.

Minulle tuli myös tosi huono olo siitä. Teki myös jollain lailla sekavaksi ja veltoksi. Synnytys eteni siitä nopeasti ja ponnistamisen aika tuli nopeammin kuin kätilö oli ennakoinut. Tunsin itseni voimattomaksi kun piti ponnistaa. Ei kiitos siis petidinille, jos joskus vielä synnyttämään pääsen!

neuri
Mulla aika neutraali kokemus. Ei jäänyt mitään "hampaan koloon" eli ei mitään pahaa sanottavaa. Toisaalta ei kyllä hirveesti auttanutkaan tai en huomannut kipujen yhtään laantuvan. Koin aika turhana. Toisella kerralla jätäm väliin kuten jättäisin myös aqua-rakkulat. Siirtyisin suoraan lämpimästä suihkusta/kylvystä epiduraaliin...

mulla oli ihan ok kokemus siitä. Sain heti kun menin sairaalaan (eli aika kauan meni vielä pojan syntymään). Pisti pään sekaisin, mutta se oli siinä vaiheessa vaan positiivista, koska sain hieman torkuttua supistusten välissä.

minäkin olen oksentanu 3 kertaa petidiinistä eli jokaisessa raskaudessa mutta hoitajat väittäneet että oksentaminen johtuu kivusta ei petidiinistä :eek: :eek: vaikka huono olo tullu noin puol tuntia laittamisen jälkeen aina,lisäksi pää ihan sekasin jne..kiusaavat ei synnytys supistukset kyllä lopetti osastolla mutta kyllä meinas hermo mennä kun sitä synnyksessä väkisin yritettiin tunkea ja väitettiin että ei siitä voi huonoa oloa tulla.

nirppis laiskana
Mulle tuli petidiinistä tosi huono olo, oksetti ja maailma pyöri. Kipuja ei vienyt, mutta jotenkin niistä ei jaksanut välittää. Vielä 2kk sen petidin-piikin jälkeen pistoskohta oli tunnoton.

Yhteistyössä