Pesukoneen puhdistus etikalla,apuja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
eli paljon sitä laitetaan?voiks sen laittaa pesupalloon?missä asteessa sit kone pannaan pyörimään?puhtaat pyykit haisee niin tunkkaselle että ajattelin koittaa tota etikka pesua :) kiitos

mä oon puhdistanu koneen sitruunahapolla.Sitä saa apteekista,ei maksa paljon.Laitan sen samaan rööriin johon pesuaineenki ja pyöritän koneen 90 asteessa tyhjänä.sitruunahappo poistaa kalkkeutumat ja hajut. mutta kai sen etikallaki voi tehdä??

Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
mä oon puhdistanu koneen sitruunahapolla.Sitä saa apteekista,ei maksa paljon.Laitan sen samaan rööriin johon pesuaineenki ja pyöritän koneen 90 asteessa tyhjänä.sitruunahappo poistaa kalkkeutumat ja hajut. mutta kai sen etikallaki voi tehdä??

joo,siis näin mä oon jostain lukenu että etikka tai sitruunahappo,ja nyt just sattus olee etikkaa kaapissa :)

pari ruokalusikallista etikkaa pesuainelokeroon. pesu 40-asteessa. sen jälkeen pesu 90-asteessa ilman mitään pesuaineita. ja pidä pesukoneen luukku avoinna, kun se on "levossa". ei ummehdu.

ootko varma ettei sielä oo rummun välissä mitää vaatetta tms? Meille kävi niin et kone alko haista ummehtuneelta ja pyykki samoin.pesin sitä kaikenmaailman tököteillä ja haju säilyi jolloin päätimme hankkia uuden pesukoneen.Ja kun uusi oli ostettu niin selvisi vanhan karmea haju:koneen ulkokuoren ja rummun välistä löytyi 5 märkää,puolimädäntynyttä sukkaa :headwall: :laugh: ostettiin siis ihan turhaan uus kone :headwall: kannattaa tarkistaa jossei haju lähde.

Yhteistyössä