Pesukoneen peseminen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jybis

Aktiivinen jäsen
18.12.2006
9 237
0
36
meiläl pesukone haisee pahalta,samoin pyykit |O
huomasin että omo sensitivessä on paaaaljon sitä zeoliittiä ja meinasin nyt puhdistaa pesukoneen,ja etsiä zeoliinittoman pesuaineen kaupasta.

jossain netissä luki että "Kalkinpoistoaineella saadaan sakkautunut zeoliitti ja paha haju poistettua pesukoneen pinnoilta"..eli voinko käyttää nestemmäistä kalkinpoistiainetta pesukoneen puhdistukseen,sitä samaa millä putsataan kahvinkeitin?

kikkakolmosia oon jo kokeillu,pesukoneen luukku on aina auki,oon pessy 9kympissä tyhjänä ja putsannu sen sihdin ym.

järeet aseet käyttöön..mutta miten?

mulle neuvottiin just kun kone haisi ja pyykkiin tuli ihmeellisiä raitoja että pitää hankkia pesuaine mis on zeoliittiä. Ja pestä koneella pyykin kanssa 95asteessa.
Kysyin kodinkoneliikkeestä neuvoa. Kalkin poiston vois viel varoiksi tehdä mut meil tepsi tuo. Niin ja ennen pesin aina pesuaineella ilman zeoliittiä.

Zeoliittipjaska pilasi meidän koneen haisevaksi tunkioläjäksi, ennen kuin tajusin asian. Ja sitä pjaskaa ei poistanut enää mitkään konstit. Ruskeita mömmömöykkyjä oli usein pyykissä, mutta nyt on uusi kone ja pesuaineina vain nestemäistä Sertoa kirjopyykille ja Serto pulveria valkopyykille.

Zeoliitti saastuttaa ajan kanssa koneen moottorin ja sitä kautta ne pyykitkin. Mutsi on käyttänyt Sertoa aina ja kone on ollut putipuhdas.

Asumme alueella, jossa vedessä on paljon kalkkia, ja olen puhdistanut pesukoneen aina silloin tällöin Dr. Beckmann-nimisellä aineella (koko pullo koneeseen ja kone käyntiin ilman pyykkiä). Kone ainakin tuntuu puhdistuvan ja raikastuvan. Sitruunahappo ajaa saman asian.

Alkuperäinen kirjoittaja Auroora:
hmm... koska en ole käyttänyt nyt kun 1purkillisen verran ainetta mis on zeoliittiä niin kannataisiko sitten olla kokonaan käyttämättä? vähä reilu vuoden vanha kone vasta?!

En missään nimessä käyttäis mitään, missä on zeoliittia. Se on mönjää, joka veden kanssa reagoidessaan muuttuu saveksi. Just sellasta harmaanruskeaa savipjaskaa tuli meidän koneeseen. Kyllä otti kupoliin, kun kone oli vielä Siemensin paras malli. Edes sitruunahappopesut ei enää pelastaneet.

Nyt nautin uuden koneen lemuamattomasta/laikuttomasta pyykkäyksestä.

Kyllä ne enimmät sakat lähtee sillä 90 tyhjänä pesulla, mutta sitä sitruunahappoa voi myös kokeilla.

Sertoa suosittelen myös koska zeoliititon ja mikä parasta se on kotimaista!

www.allergo.fi

ja tuolta löytyy sellanen pesuaine jolla ei kone eikä pyykin mee pahaksi ja pyykki tuoksuu puhtaalta! ja aineen mukana saat koneen puhdistajan joka kerta!

Etikalla voipi myös poistaa hajut koneesta, 90 pesuun etikkaa suoraan rumpuun, sen jälkeen vielä toinen koneellinen tyhjänä pesuaineen (zeoliitittoman) kanssa, niin irtoaa liat.

Tän jälkeen ei enää zeoliitillista pesuainetta ja silti aika ajoin kannattaa tuo 90 pesu tehdä, ni pysyy kone raikkaana.

Ja meillä käytetään erisanin pesuaineita, hajustamattomia, zeoliitittomia ja fosfaatittomia.

Alkuperäinen kirjoittaja riikka-78:
Etikalla voipi myös poistaa hajut koneesta, 90 pesuun etikkaa suoraan rumpuun, sen jälkeen vielä toinen koneellinen tyhjänä pesuaineen (zeoliitittoman) kanssa, niin irtoaa liat.

Tän jälkeen ei enää zeoliitillista pesuainetta ja silti aika ajoin kannattaa tuo 90 pesu tehdä, ni pysyy kone raikkaana.

Ja meillä käytetään erisanin pesuaineita, hajustamattomia, zeoliitittomia ja fosfaatittomia.

Paljonko annostelet etikkaa?

http://www.allegrosuomi.com/

Meillä on käytetty tuota siinä tuli mukana koneen puhdistus aine.
Ei ole pojallakaan tuohon siirtymisen jälkeen ollut ihottumaa eikä iho kutissut.
Paitsi kun laittoi uuden pesemättömän paidan päälleen :headwall: :headwall:

Ei ole sen jälkeen haissut kone eikä pyykki tunkkaiselta.

Mä pesen tosi paljon pyykkiä ja ennen kans käytin pesuainetta, jossa zeoliittia. Olen kokeillut sitruunahappoa, etikkaa, kloritea ja soodaa. Mikään näistä ei ole auttanut saven poistoon koneesta.
Tässä yks päivä luin koneen pesusta astianpesukoneen pesuaineella 90 asteessa ja arvatkaa millaisia mustia hiutaleita oli kone täynnä kun sillä ekan kerran pesin. Toistin saman ja nyt on kone ihanan puhdas. Ei ole tiivisteiden reunoissa savea eikä kone haise.
Pyykinpesuaineena olen jo jonkin aikaa käyttänyt nestemäistä, mutta savea ehti koneeseen kertyä entisistä pesuaineista.

Yhteistyössä