Pesukoneen huuhteluainesäiliön pesu?

• Viestiketjun aloittaja "Kotihengetär"
  • Ensimmäinen viesti
"Kotihengetär"
Ääh, meillä aivan pa*kanen se mihin huuhteluaine tulee, eikä sitä mahdu millään jynssäämäänkään :( Klooria sinne nyt laitoin ja annan vaikuttaa! Huomasin vasta nyt miten kauheessa kunnossa on (siinä semmonen kotelo päällä niin ei näy ilman että irrottaa) ja vauvankin vaatteita koneessa siis pestään :( En edes tiennyt että voi tuommoiseksi tulla, ja AINA on luukku jätetty pesun jälkeen auki, silti näyttää olevan homettakin siellä! Eikä ole mitään halvinta merkkiä/laatua ja kesällä 2007 ostettu, ettei nyt kovin vanhakaan! Onko jollain jotain jippoa miten saisi puhdistettua?

Meillä sen saa ainakin sieltä pois kokonaan sen kotelon ja voi pessä ihan astianpesuharjalla ja vaikka tolulla.
Luulis että vois "esipesun" jälkeen käyttää vaik astianpesukoneessa, jos ei nyt kauheen kuumalla pese.

"vieras"
Ootko kokeillut lähteekö lokerikko kokonaaan irti, helpottaa pesua. Mä joskus jynssäsin hammasharjalla aika voimakkaasti ja jäi koko lokero käteen,kuuluikin lähteä irti :)

"gen"
Kaikki pesukoneet mihin mä oon törmänny (jos nyt ei tyyliin 15 vuotta vanhempia lasketa) niin kaikista on saanu sen pesuainelokerikon irti. Päältätäyttettävässä lähti nappia painamalla ja sivusta täytettävissä on monissa ollu niin et kun sen lokerikon vetää niinpaljonpois ku se tulee, ja sit nostaa ylöspäin niin lähtee

alkuperäinen
Siis olen ottanut sen koneesta irti ja vielä siitä päällikotelosta, mutta ei sinne edes hammasharja silti kunnolla mahdu :( Klooria sinne nyt lykkäsin ja annan vaikuttaa, katotaan miten käy! Eikä lähde enää mitään osia siitä irti, ollaan miehen kanssa revitty sitä vaikka miten mut ei...

dga
Mä avasin ruuvit omasta päältätäytettävästä joskus muistaakseni (joku whirpoolin malli) sillä sain sitten helpommin puhtaaks. Hammasharjalla ja grillitikuilla on tullut sitä paskaa siitä monesti kaavittua sieltä. Nyt onneks uus kone ja erilainen lokero =)

alkuperäinen
Tossa ei ole edes ruuveja kun semmonen kokomuovinen hökötys. Ens kerralla pesukonetta valkatessa otan kyllä tän homman ehdottomasti huomioon! Kas kun ei sillon tullut edes mieleen..

Yhteistyössä