Pesukone syttyi palamaan!

Ei hitto. Hieman pelästyin eilen kun vauvan kanssa oltiin matolla leikkimässä ja yht'äkkiä haistoin palaneen käryä. Paniikissa juoksin keittiöön, keittiöstä makkariin ja sitten kylppäriin. Pesukone savusi kuin vietävä! |O Rikkihän se koko toosa tietty meni ja nyt sitten ollaan ilman pesukonetta! :kieh:

Pakko kai käydä pesemässä jossain pesulassa vaatteet siihen saakka kunnes saadaan uusi pesukone. Siihen taitaa mennäkkin sitten hetki kun mies lomautettu ja rahat todella tiukilla :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Jessiinah:
Ei hitto. Hieman pelästyin eilen kun vauvan kanssa oltiin matolla leikkimässä ja yht'äkkiä haistoin palaneen käryä. Paniikissa juoksin keittiöön, keittiöstä makkariin ja sitten kylppäriin. Pesukone savusi kuin vietävä! |O Rikkihän se koko toosa tietty meni ja nyt sitten ollaan ilman pesukonetta! :kieh:

Pakko kai käydä pesemässä jossain pesulassa vaatteet siihen saakka kunnes saadaan uusi pesukone. Siihen taitaa mennäkkin sitten hetki kun mies lomautettu ja rahat todella tiukilla :headwall:
Kai teillä oli kotivakuutus?

Mulla meni kone rikki ja 75 euron omavastuulla saatiin kone taas kuntoon.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Alkuperäinen kirjoittaja Jessiinah:

Kai teillä oli kotivakuutus?

Mulla meni kone rikki ja 75 euron omavastuulla saatiin kone taas kuntoon.
No sepä siinä onkin kun ei ole :|
Pakko vaan juosta jossain pesulassa sitten.. Ärsyttää! :kieh:

vakuutus
KÄÄÄKK, ei kotivakuutusta. Ajattele jos olis enemmänkin kämpästä palanut ja kerrostalossa naapurille tullut savuvahinkoa ja toiselle naapurille vesivahinko, niin siinä olisi ollut maksamista..

Alkuperäinen kirjoittaja Die Schornsteinfeger:
No hui!
minkä merkkinen kone? Kuinka vanha se oli?
Onneksi olit kotona, etkä muualla!
Joku Ignis, kone on 10vuotta vanha, tilattu hobbyhallista. Ostettiin käytettynä ja kyllä mee tiedettiin että ei pitkään palvele, mutta kyllä ärsyttää silti!

Nojuu siitä olen myös kiitollinen että kotona oltiin.. Ei tiedä mitä olisi tapahtunut jos emme olisi olleet! |O

Alkuperäinen kirjoittaja vakuutus:
KÄÄÄKK, ei kotivakuutusta. Ajattele jos olis enemmänkin kämpästä palanut ja kerrostalossa naapurille tullut savuvahinkoa ja toiselle naapurille vesivahinko, niin siinä olisi ollut maksamista..
No siis ei kone ollut missään ilmiliekeissä kun pesukoneen koneisto oli syttynyt "tuleen". Mutta ei varmana olisi mennyt kauan kun olisi syttynyt oikein kunnolla!! Onneksi oltiin kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja minnaK:
hui!
mitä sä teit? miten se sit sammui? oliko se päällä?
Menin herättään miehen päikkäreiltä ja käskin tehdä jotain. Mies veti johdon äkkiä seinästä irti ja avasi koneen! Pikkuhiljaa lopetti savuttamisen mutta se haju on vieläkin täällä :x Ja juu kone oli päällä!

Moi
Nyt alatte sit katsella kaupan seiniltä ja netistä ilmoituksia, jos joku lahjoittais koneen. Me just muuton takia annettiin meidän 5v vanha kone pois, eli lahjoittajia voi hyvinkin olla.

Ja seuraavaksi hommaatte kotivakuutuksen.

nv
Miksi ihmeessä sä et itse ottanut sitä johtoa pois seinästä? Vaan jätit savuamaan siksi aikaa että juoksit herättämään miehen?!

Opetelkaa ihmiset nyt edes jotain alkeellisia taitoja sen suhteen, että mitä pitää tehdä jos kotona jokin syttyy palamaan :(

joo-o
Nyt ehkä palsta oppii, että pesukonetta ei voi jättää päälle kun ei ole kotona.

Ja käytettävää pesuainetta kannattaa kanssa miettiä. http://www.allegrosuomi.com/kuvia.html

Kotivakuutus kannattaa myös olla! 10 vuotta vanhasta halpispesukoneesta ei tosin sieltä olisi mitään saanut, varmasti alle omavastuun olisi korvaus jäänyt, mutta tuosta olisi voinut tulla hyvinkin paljon isompi juttu mihin vakuutusta olisi tarvinnut.

Alkuperäinen kirjoittaja tavallista:
Ikävää mutta ihan tavallista. Siis palolaitoksen väki jossain jutussa kertoi, että pesukonepalo on yleisenpi kuin tvn palaminen.
näin on,mä olen jurrutellut vkoja koneen kanssa joka piti outoa krahinaa,kun rumpu pyöri.no lopulta mies sitten otti suojalevyn moottorin edestä pois ja kipinäthän siellä lenteli ja pölyä lattialla,joka olis voinut syttyä koska vain.silloin kiitin luojaani että huomattiin asia.nyt ilman konetta,ilman pesutupaa :/

Yhteistyössä