Pesukone ja kuivuri AEG vai Electrolux?

Kumpi on kestävämpi merkki AEG vai Electrolux, kun on kyse pesukoneesta ja kuívausrummusta? Hinta on samantyyppisissä laitteissa suurinpiirtein sama. Onko kokemuksia vioista tai tyytyväisyyttä merkkeihin?

Meillä tehtiin keittiöremppa kaksi vuotta sitten ja kaikki laitteet vaihdettiin AEG:hen. Jääkaappi on ollut nyt reilun vuoden sisällä kaksi kertaa rikki, eikä mikrokaan toimi odotetusti. Hellaan olen ollut tyytyväinen. Taannoin meillä oli myös AEG:n pesukone, kestävä kyllä, mutta en ollut tyytyväinen toimintaan - se oli sellainen hirveä pomppiva vempele, josta ei tiennyt minne se loikkaa lingotessaan... ;) Kyllä sitä yritettiin pitää tasaisella alustalla ja kumitutit pyörien alla ja ties mitä, no olipa ainakin yllätyksellistä se pyykinpesu :LOL: :LOL: :LOL: . Ovathan nuo pesukoneet jo nykyään parempia, mutta siihen tulokseen olen tullut, että AEG:ta ei meille enää osteta.

Kiitokset vastauksista! Electroluxit tuli hankittua, koska saatiin tingattua paremmin. Suht märkää se pyykki tuntuu olevan 1400 kierroksen linkouksessakin, mutta riittävää kai kuivuriin. Olisin vaan olettanut kuivemmaksi eli se oli vähän pettymys, mutta toivottavasti on kestävät ettei alle viiden vuoden hajoa.

Meillä keittiössä kaikki AEG:ta, mutta pesukone ja kuivuri Siemensiä. Elekroluxista en oikein osaa sanoa muuta, kun että veljelläni hajosi kesällä alle 2 vuotta vanha elekrolux, jonko piti olla ns. "huippumalli". Myös muilta olen kuullut moitteita Elektroluxista, halvemmat "sisuskalut" siinä kuitenkin on kun AEG:ssa sen myöntää kodinkonekauppiaatkin.

AEG, LG ja Siemens ovat myydyimmät pesukone- ja kuivurimerkit ja niistä AEG:llä ja Siemensillä on tyytyväisimmät asiakkaat.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.11.2006 klo 21:22 minä kirjoitti:
Molemmat tulee samasta tehtaasta eri nimet vaan lätkästään kylkeen.
Pötyä! Elektrolux tehdään halvemmalla kun ne AEG:n kunnon laitteet (eli ne kalliimmat). Meillä sukulainen maahantuojana ja Elekroluxia ei suosittele.

katselija
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.12.2006 klo 09:32 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.11.2006 klo 21:22 minä kirjoitti:
Molemmat tulee samasta tehtaasta eri nimet vaan lätkästään kylkeen.
Pötyä! Elektrolux tehdään halvemmalla kun ne AEG:n kunnon laitteet (eli ne kalliimmat). Meillä sukulainen maahantuojana ja Elekroluxia ei suosittele.
Minä juuri katselin mainosta jossa luki AEG/ELECTROLUX samassa laitteessa......

Meille tuli AEG:n kodinkoneet: pesukone, kuivausrumpu, uuni, hella, mikro ja astianpesukone. Liesituuletin ja kuivauskaappi on Electrolux. Jääkaappi-pakastin-viinijääkaappi on Festivon.

Mä olen ihan tyytyväinen.

Kaikissa on vikoja, ei sellaista tavaraa olekaan ettei siihen joskus jotain tulisi, siis merkistä riippumatta.

Pesijätär
Ei kyllä pidä ollenkaan paikkaansa, että kaikki koneet menisivät rikki. Tai joskus varmaan menevät rikki, mutta siinä on vissi ero, että kerran puolessa vuodessa tai kerran kymmenessä vuodessa.

Meillä Siemensin pesukone ja kuivausrumpu ovat toimineet kuin unelma jo useita vuosia kovalla lapsiperheen käytöllä.

Muun merkkisiä koneita en taida enää ostaakaan!

Yhteistyössä