Pesuaine jäämät vaatteissa!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gemma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gemma

Vieras
Minkä ihmeen minä teen kun mustissa vaatteissa on pesu jälkeen
valkoisia laikkuja.
On nestemäiset pesuaineet, koneessa on ylimääräinen huutelu päällä, pesu ainetta on sopivasti ja ja...
Rasittavaa kun ei voi laittaa mustia housuja jalkaan kun housut näyttää siltä kun olisi mies vetäny kuivat housuille...

Meillä sama juttu. Ja pesuainetta olen vaihtanut monta kertaa.
Nykyään laitan tummat pyörimään vielä uudelleen ilman pesuainetta, sitten ei ole tahroja.
On ärsyttävää!!!

Oisko mahdollista että pesukoneessa on joku vika? Ei huuhtele kunnolla tai ottaa liian vähän vettä. Kyllä nestemäisten pesuaineiden kohtuudella annosteltuna pitäs huuhtoutua pois.

Putsaapa nukkasihti ja pesuainelokero, jos ne on tukossa ja töhnässä niin huuhtelu on puutteellinen. Sitten vielä pesuainelokeroon sitruunahappoa ja kone 90-asteen ohjelmalle tyhjänä.

Mulla tulee aina jos kone on liian täynnä. Käytän myös nestemäistä pesuainetta ja ylimääräistä huuhtelua jne. Aina ei vaan malta olla ahtamatta kaikkea mahdollista pyykkiä sinne koneeseen.

Mä, oon kokenu pesupähkinät tosi hyviksi. Ne on tietyn pähkinän kuoren puolikkaita, joissa on luonnostaan tehokasta pesuainetta. Niitä laitetaan 4-8 puolikasta pinessä pussissa koneeseen ja pestään normaalisti.
Mua häiritsee tavalississa pesuaineissa just noi pesuainejäämät, ne ei voi tehdä hyvää.

Pähkinöitä sää nykyään jo esim Sokokseltakin, mutta luotaistuotekaupasta niitä saa halvalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä:
Käytä pesupähkinöitä! Ei tule valkoisia jälkiä, mutta puhdasta tulee.

Kuningaskuluttajassa vertailtiin pesuaineita ja pähkinöitä. Pesupähkinöillä ei tutkimuksen mukaan tehnyt mitään. Huijausta siis. Pelkällä vedelläkin puhdistuu jonkin yhtä paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Käytä pesupähkinöitä! Ei tule valkoisia jälkiä, mutta puhdasta tulee.

Kuningaskuluttajassa vertailtiin pesuaineita ja pähkinöitä. Pesupähkinöillä ei tutkimuksen mukaan tehnyt mitään. Huijausta siis. Pelkällä vedelläkin puhdistuu jonkin yhtä paljon.

Aika jännä, Hesarin nyt-liite testas että pesee yhtä hyvin kun nestemäinen pesuaine. Ehkä sitten pelkällä vedellä pesee yhtä hyvin kun nestemäisellä pesuaineella?

Ja tahroihin tarvi joka tapauksessa tahranpoistoainetta.

Mä, oon kokenu pesupähkinät tosi hyviksi. Ne on tietyn pähkinän kuoren puolikkaita, joissa on luonnostaan tehokasta pesuainetta. Niitä laitetaan 4-8 puolikasta pinessä pussissa koneeseen ja pestään normaalisti.
Mua häiritsee tavalississa pesuaineissa just noi pesuainejäämät, ne ei voi tehdä hyvää.

Pähkinöitä sää nykyään jo esim Sokokseltakin, mutta luotaistuotekaupasta niitä saa halvalla.

Oletko koskaan ajatellu, että Suomessakin 99% perheistä on pessyt pesuaineilla pyykin viimeiset 60 vuotta ja en ole koskaan kuullut muusta kuin yleisistä pesuaineallergioista. Kenenkään en olu kuullut kuolleen. Jos ei niitä havaitse, niin mikä on ongelmana. Voihan sitä tietysti vaikka palata kivipesuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Gemma:
Minkä ihmeen minä teen kun mustissa vaatteissa on pesu jälkeen
valkoisia laikkuja.
On nestemäiset pesuaineet, koneessa on ylimääräinen huutelu päällä, pesu ainetta on sopivasti ja ja...
Rasittavaa kun ei voi laittaa mustia housuja jalkaan kun housut näyttää siltä kun olisi mies vetäny kuivat housuille...

Ne läikät on zeoliittia. Vaihda pesuainemerkkiä.

Pyykinpesukoneen pesuaineissa zeoliittia voi olla jopa 30 prosenttia vedenpehmennysaineena.

Välillä (varsinkin jos kone liian täynnä) pesuainetta jää luukun tiivisteeseen ja kun vetää pyykit ulos, ne pyyhkii tiivisteistä aineet itseensä ja tulee tahrasiksi. Mä pyyhkäsen aina tiivisteet paperilla ennen kuin otan pyykit koneesta ulos. Tosin käytän jauhemaista ainetta, joten en tiedä käyttäytyykö neste samoin.

Pyykin pesussa on tietenkin tärkeää, että pyykki tulee puhtaaksi ja homma on kätevää. En usko että kukaan kokisi kivipesua kovin käteväksi???

Minä olen kokenut pesupähkinöillä pesun tosi hyväksi. Pääsin itse eroon myös noista pesuainejäämistä, joista tässä puhutaan. Halusin vain mainita, että tälläinenkin vaihtoehto on.

Ja noista tutkimuksista puheen ollen. Eiköhän tärkeitä ole se peseekö ne pähkinät siellä kotona ne pyykit puhtaaksi. Kannattaa kokeilla itse, jos haluaa. Ja korostan tässä kohtaa vielä, että ei kannata kokeilla jos ei halua. Pakko ei missään nimessä ole.

Ja vielä... Pakko vähän jatkaa... (: (Vieras), pyykin pesussa tuskin on kyse elämästä ja kuolemasta. Jos suurin osa suomalaisista tekee jotain, niin se ei todista että mikään muu tapa ei toimisi.
Jos omaa hieman uteliaisuutta ja uskaltautuu kokeilemaan joskus jotain uutta voi joskus löytää uuden toimivammankin rarkaisun kuin sen miten on viimeisen kuusikymmentä vuotta tehty asiat.

Yhteistyössä