Pessimistihän ei pety...

Niinhän se on, että kun toivoa ei uskalla ja pahinta pelkää, niin ei tipu niin korkealta... Menossa on siis pp 6 ja ihan on menkkamaisia tuntemuksia... Voiko ees olla näin varhain? Viimeksi menkat alkoivat tasan viikko s-prog. testistä. Se olisi mulla maanantaina edessä taas... Pitäisi vissiin ruveta pitämään päiväkirjaa näistä tuntemuksista niin osaisi tosissaan odottaa sitä pahinta. :attn: Tämä on kyllä ihan hanurista koko homma!

Minulla oli aivan hirvittävät menkkakivut jo viikko ennen plussapäivää, siksi odotinkin negaa. Mutta vahva plussahan sieltä tuli, ja kun kysyin sairaanhoitajalta kivuista, hän sanoi, että mekkamaiset kivut ovat ihan yleisiä raskauden alussa. Ensi viikolla on eka ultra, sitten vasta uskaltaa huoahtaa helpotuksesta, kun toivottavasti nähdään sikiö oikeassa paikassaan ja kuullaan sydänäänet.

Tsemppiä sinulle!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.12.2006 klo 20:37 Nala78 kirjoitti:
Tämä on kyllä ihan hanurista koko homma!
Niinhän tämä on. Mulla vasta pp2 ja pessimisti olen. Mutta silti sitä aina putoaa korkealta ja kovaa vaikka kuinka olis pessimistisesti liikkeellä.
Viimeksi luulin että nyt ei sitten pudota kovaa jos negaan, koska en halunnut toiveita pitää yllä etten pety. No joka tapauksessa sitä putosin ja kovempaa kuin ikinä. Mä en uskalla yhtään seurailla tuntemuksia ja oireita kun tuntuu ettei niistä ota selkoa. Toislla tarkoittaa plussaa samat oireet ja toislla negaa. Mutta koitapa tässä nyt olla sitten neutraalisti. :snotty:

Mutta joka tapauksessa jokaiselle täällä olijalle toivon plussaa kovasti!

Nyt alkaa tosissaan tuntua siltä, että menee kohta ihan masennuksen puolelle... Hermo on tosi tiukalla ja ihan satavarma olen että ei taaskaan tärpännyt. :( Miten sitä voikaan olla näin negatiivinen...? Koko ajan vaan miettii, että mikähän olisi sitten seuraava askel hoidoissa ja milloin se sitten olisi... Tuleeko taas kuukauden väli vai mitenkä... Jatketaanko vielä puregon-pregnyl-yhdistelmällä ja mahdollisilla insseillä vai joko olisi ivf:n vuoro... Ja lääkäri soittaa vasta 18 päivä eli siihen saakka pitäisi kärvistellä noitten kysymysten kanssa. Pitää vissiin kirjoittaa oikein lista, että muistaa kaikki kysyä. Paljonkohan tuo ivf sitten maksaa? Siitäkään ei ole mitään hajua... :attn:

IVF
Moi. IVF maksaa julkisella polikäyntien verran eli noin 22 euroa per käynti. Ja niitä tulee noin viisi per kierros. Punktiopäivän polimaksu on 75 euroa. Ja lääkkeet päälle, omavastuu 616 euroa per vuosi. Mutta väestöliitossa näkyi olevan hintana noin tonni/IVF. Siihen sitten lääkkeet päälle.

Mulla kanssa samat fiilikset täällä. PP2 tai 3 menossa, en tiedä mistä ne lasketaan. Perjantaina oli siirto. Kaksi hidasta alkiota siirrettiin. Ei kovia odotuksia. Mahaa kipristelee, mutta se on varmasti taannoisen punktion ansiota.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.12.2006 klo 12:13 IVF kirjoitti:
Moi. IVF maksaa julkisella polikäyntien verran eli noin 22 euroa per käynti. Ja niitä tulee noin viisi per kierros. Punktiopäivän polimaksu on 75 euroa. Ja lääkkeet päälle, omavastuu 616 euroa per vuosi. Mutta väestöliitossa näkyi olevan hintana noin tonni/IVF. Siihen sitten lääkkeet päälle.

Mulla kanssa samat fiilikset täällä. PP2 tai 3 menossa, en tiedä mistä ne lasketaan. Perjantaina oli siirto. Kaksi hidasta alkiota siirrettiin. Ei kovia odotuksia. Mahaa kipristelee, mutta se on varmasti taannoisen punktion ansiota.
Mitä lääkkeitä sinulla on ollut? Mietin vaan, että olisiko ne sitten samat mitä nyt on ollut vai jotain ehkä vielä lisäksi?

siili
Heippa Nala ja muutkin,

meillä on ollut vasta ensimmäinen inssihoito, enempää ei tehdä ja IVF:ään ollaan menossa/jonossa. Odottelua ON kauan. Ja vaikka just aikaisemmin tällä viikolla hehkutin kuinka olo on rauhallisempi ja tasoittunut, niin on taas kaks päivää pudottu NIIN korkealta ja kovaa. Ilman mitään syytä! On tapeltu, on itketty, on raivottu VAIKKA HOITOA EI OLE EDES KÄYNNISSÄ! Eli ymmärrän täysin noi sun tunteet. Jotenkin sitä ei vaan hyväksy tai anna itselleen lupaa voida pahoin. Ja sitten vaikka huomaa olevansa ihan jonkun kuilun partaalla, niin keksii syitä kyllä ihan kaikesta muusta (työstressi, miehen alkoholin käyttö, tekemättömät työt tai siivoamaton koti). Miksei sitä voi itselleen myöntää, että välillä vaan ON niin poikki tästä kaikesta. Ja noi edellä mainitut on lähinnä seuraus, ei syy. Todellinen syy löytynee tästä meille kaikille yhteisestä aiheesta.

Ja kun kysyit niistä hoitojen hinnoista, niin Väestöliiton, Ava-klinikan sivuilta löytyy ainaskin. Varmaan Helsinginkin Felicitas yms. klinikkojen nettisivuilta löytyy. Ja lääkkeisiin kuulemma menee 600? (omavastuu siis). Ja jos käytte julkisella, niin sittenhän hoidon hinnaksi tulee vain ne 22? käyntimaksut + lääkkeet. Näin olen ymmärtänyt.

IVF

[/quote]

Mitä lääkkeitä sinulla on ollut? Mietin vaan, että olisiko ne sitten samat mitä nyt on ollut vai jotain ehkä vielä lisäksi?
[/quote]

Moi! Mulla oli ensin Synarela-nenäsumute kolme viikkoa ennen piikitystä. Sitten alkoi Puregon-piikit kymmenen päivää (150 IU per päivä). Synarela jatkui samalla koko ajan mutta puolittaisella annoksella enää yhdessä Puregonin kanssa. Sitten Pregnyl-piikki ja punktion jälkeen vielä Lugesteron-kapselit.

Ei hittolainen! Nyt on ihan selkeä tunne, että menkat alkaa justiinsa... \|O :'( Vaan voiko ne alkaa jos pregnylistä on vasta puoltoista viikkoa?? (11 pv) Eikös sen pitäs 14 päivää mennä? :attn:

Haalistunut
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.12.2006 klo 19:06 Nala78 kirjoitti:
Ei hittolainen! Nyt on ihan selkeä tunne, että menkat alkaa justiinsa... \|O :'( Vaan voiko ne alkaa jos pregnylistä on vasta puoltoista viikkoa?? (11 pv) Eikös sen pitäs 14 päivää mennä? :attn:
Minulle tuli menkat pp 12:n kohdalla molemmilla kerroilla.

Niinpähän ne menkat sitten alko... :( Hoen nyt sitten vaan että kyllähän tämä oli odotettavissa... :attn: Ja lääkärin pitäisi soittaa vasta kahden viikon päästä. Jos nyt sitten syön terolutit seuraavaksi, niin seuraava yrityskerta sattuisi laskelmien mukaan tammikuun ekalle viikolle, eli justiin se viikko kun kaikki on lomilla ja varmaan mitään aikoja ei sillon saa. Niin että se siitä sitten. Kerkiää varmaan kahden vuoden yritysrajapyykkikin tulla ja mennä (maaliskuussa). Raivostuttaa kun mitään ei ole tapahtunut! ei mitään!!! Kohta kaksi vuotta yritystä, eikä yhtään alkanutta raskautta! Onko mulla joku hemmetin raskausesto päällä vai mitä hittoa tämä nyt on??? :headwall: :headwall: :'(

Katapultti
Voi että Nala78 ymmärrän tunteesi ja otan osaa!! :hug:

Täällä toinen "raskausestoinen", takana 3 inssiä ja aina vuoto alkoi ennen testipäivää. Että se niistä yrityksistä. (Ja luomuyritystä takana jo useampi vuosi ennen hoitoja. Ikinä en siis oo plussannu, en hoidoilla enkä ilman.)
Meillä oli IVF/ICSI-hoidon suunnittelukäynti marraskuun lopulla ja jo viime inssinegan jälkeen vihjattiin että voisin heti alottaa IVF-hoidot mutta eipä sitten klinikalla ollukaan tilaa ku seuraavana päivänä asiasta kysyin. Ja nyt oisin sit suunnittelukäynnin jälkeen voinu ilmottautua hoitoon niin että sumuttelut ois alkanu joulun aikaan ja sit ois itse yritys ajottunu tammikuulle, mutta ku eilen soitin klinikalla ilmottautuakseni hoitoon ni taaskaan ei ollu vapaita paikkoja! Ja seuraava ilmottautumisyritys ajottuis tammikuun ekalle viikolle enkä tiedä onko silloin mahdollista varata mitään aikoja eli tilanteeni on samantapainen kuin sinulla.

Sä voisit ehkä jo nyt kysyä sieltä missä käyt että saako aikoja tammikuun ekalla viikolla? Taidan itsekin tehdä saman... Olen vm-68 joten yhtään en haluais enää lykätä hoitoja!!

Ikävä kuitenkin näin joulun lähestyessä olla raivoissaan ja miettiä kaikkea sitä mikä on menny pieleen. Täytyy vaan vaikka väkisin keksiä tilanteesta jotain positiivista (omalla kohdalla: ei tarvii jouluna "pelleillä" niiden lääkkeiden kaa!). Sitten ei kun kohti uutta vuotta ja uusia yrityksiä.

Tsemppiä ja mahdollisimman hyvää oloa - tästähän ei voi kuin jatkaa eteenpäin eikös vaan?!! :heart:

Yhteistyössä