pesettekö uudet lakanat ennen käyttöä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mä"

Vieras
Kun noissa kaikenmaailman sisustusohjelmissa ne stailaa uusilla lakanoilla makkareita eikä koskaan niitä pestä ennen käyttöä. Mietin vaan tässä aikani kuluksi onko se normikäytäntö, itse kun pesen kaikki uudet vaatteet, pyyhkeet ja lakanat ennen käyttöä. Haalareita en pese enkä kenkiä ennen käyttöön ottoa. Mites teillä muilla?

Pesen. Niissä voi olla oikeasti myrkyllisiä kemikaaleja.
Onhan näitäkin, että vaatemyyjät sairastuneet allergisiin oireisiin, kun ovat tarpeeksi usein avanneet uusia vaatekontteja.. Kapitalismi se on hieno juttu.

Aika outo kysymys, koska yleensä lakanapaketissakin suositellaan pesemään lakanat ennen käyttöä ja olen kuullut myös sellaisen jutun että joku on värjäytynyt siniseksi, kun on nukkunut pesemättömissä uusissa lakanoissa. Stailaaminen nyt on ihan eri asia kuin live-elämä, ainakin meillä. Vaatteet pesen myös ennen käyttöä, mutta en ulkovaatteita, koska ne kärsii joka pesusta.

[QUOTE="vieras";24684694]Pesen. Niissä voi olla oikeasti myrkyllisiä kemikaaleja.
Onhan näitäkin, että vaatemyyjät sairastuneet allergisiin oireisiin, kun ovat tarpeeksi usein avanneet uusia vaatekontteja.. Kapitalismi se on hieno juttu.[/QUOTE]

Nykyään näkeekin kaupoissa vaatteita hyllyyn tai rekkiin laittajilla käsineet.Eikä varmasti syyttä!

Pyyhkeet ja lakanat pesen aina ennen käyttöä.

Tosta tuli mieleen kun kerran kyläpaikassa mulle annettiin sellanen punanen pyyhe käyttöön..eihän mulle tullu mieleenkään et se oli uus ja pesemätön..no olin kyllä kuivauksen jälkeen vähän hämilläni ku olin ihan täynnä semmosta punasta nöyhtää :O

Pyyhkeet ja lakanat pesen aina ennen käyttöä.

Tosta tuli mieleen kun kerran kyläpaikassa mulle annettiin sellanen punanen pyyhe käyttöön..eihän mulle tullu mieleenkään et se oli uus ja pesemätön..no olin kyllä kuivauksen jälkeen vähän hämilläni ku olin ihan täynnä semmosta punasta nöyhtää :O

Uusi pesemätön pyyhe ei edes kuivaa.

Lähteeköhän nuo myrkyt ihan yhdellä pesulla? Kun noita lakanaoita vielä ahtaa koneen täyteen joka ottaa vettä niin niukasti niin eikö olisi varmempi jos sen pesisi pari kertaa?

[QUOTE="veera";24684816]Lähteeköhän nuo myrkyt ihan yhdellä pesulla? Kun noita lakanaoita vielä ahtaa koneen täyteen joka ottaa vettä niin niukasti niin eikö olisi varmempi jos sen pesisi pari kertaa?[/QUOTE]

Jos ei ahtais konetta täyteen vaan laittaa riittävän väljästi?

Yhteistyössä