Pesettekö itse matot vai laitatteko pesulaan?

Cycadeen
Justiinsa on lastenhuoneen matto ja olohuoneen matto pesulassa. On 200x300 ja sellasta villaa(?), että en uskalla ite alkaa pestä. Täkit ja tyynyt heitän ite pesukoneeseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Stinas:
Ei enää mattojen hankausta, mattoja liotetaan näissä aineissa 1-2 tuntia, ei muuta kuin huuhdellaan ja sinulla on puhtaat matot. Tuotteita saa Homcare-jälleenmyyjiltä. Jos tuotteet kiinnostavat, laittakaa yv:tä.
Meillä kans pestään matot itse tuola swipen pesuaineella. On muuten kätevä ja puhdasta tulee...
 
vieras
Ei malta odottaa aurinkoista kesäpäivää, kun pakkaan likaiset matot autoon ja mattojen pesupaikalle pesemään ja sitten on taas matot puhtaat ja ihana mäntysuovan tuoksu :)
 
mii
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Mies pesee painepesurilla :D
Entäs paperinarumatot? Teillä ei taida olla sellaisia..

Mä en oo narumattoja vielä pesettänyt, mutta pesula ne saa hoitaa. Pienet, koneeseen mahtuvat pesen itse ja käytävämatot, mitä bukleeta ne sitten on, ne pesen itte, pesula ei huolinu niitä, kun niitä ei voi pestä koneessa. Tiä sitten, miten ne noi narumatot putsaa...

Mutta mä vien itte pesulaan, maksais maltaita haetuttaa matot täältä mettäperältä.
 
harmaapöllö
pestään itse. myös paperinarumatot, ei ole menneen miksikään. huokailee aikaa ennen lapsia, kun oli varaa viedä aina pesulaan, niistä tulee paljon ihanampia siellä, eikä tarvi kotona kuivatella
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Stinas:
Ei enää mattojen hankausta, mattoja liotetaan näissä aineissa 1-2 tuntia, ei muuta kuin huuhdellaan ja sinulla on puhtaat matot. Tuotteita saa Homcare-jälleenmyyjiltä. Jos tuotteet kiinnostavat, laittakaa yv:tä.
Kaikki matot ei kestä liotusta. Ja kaikilla ei ole kunnollista paikkaa liotukseen. Lisäksi, pesuvesi ei saa jäähtyä liikaa, muuten lika ottaa uudelleen kiinni. Kaikilla ei ole lämmintä tilaa, jossa mahtuis pesemään. Kannattaa kertoa kaikki, ennen kuin alkaa mainostaa, joka sekin on kielletty täällä....

 
Mä olen joskus ihmetellyt oikeastaan tuota mattopesuhysteriaa kesäisin. Ymmärrän kyllä että ennen vanhaan oli varmaan aiheellistakin niitä kesäisin pestä, kun ei ollut imureita ym eikä se siivous varamaan ollut yhtä "tehokasta" kuin nykyään... Meillä kun on kaikki matot tuollaisia bukleematon tyyppisiä, niin ei niitä samalla tavalla käsitellä kuin räsy- tai puuvillamattoja.

Meillä pestään mattoja vain tarpeen vaatiessa eli jos jotain esim. kaatunut matolle ja tahrottunut. Muuten riittää säännöllinen imurointi sekä tuuletus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Stinas:
Ei enää mattojen hankausta, mattoja liotetaan näissä aineissa 1-2 tuntia, ei muuta kuin huuhdellaan ja sinulla on puhtaat matot. Tuotteita saa Homcare-jälleenmyyjiltä. Jos tuotteet kiinnostavat, laittakaa yv:tä.
Kaikki matot ei kestä liotusta. Ja kaikilla ei ole kunnollista paikkaa liotukseen. Lisäksi, pesuvesi ei saa jäähtyä liikaa, muuten lika ottaa uudelleen kiinni. Kaikilla ei ole lämmintä tilaa, jossa mahtuis pesemään. Kannattaa kertoa kaikki, ennen kuin alkaa mainostaa, joka sekin on kielletty täällä....
Paketissa on kyllä pesuohjeet jos on vaan lukutaitoinen, senpä takia niitä ei liotetakkaan ainakaan enempää kuin tuo 2 tuntia, että lika ei tartu uudelleen. Kyllähän tällä palstalla neuvoja saa yhdestä sun toisesta asiasta.
 

Yhteistyössä