Pesettekö itse matot vai laitatteko pesulaan?

Entäs täkit/tyynyt?

Just soittelin pesulaan,niin tulevat hakemaan meiltä matot lattioilta torstaina ja palautus tod.näk.28.4 :) Ja mukaan heitän parivuoteen peiton ja parit tyynyt,sekä päiväpeiton.

Ei noiden kans jaksa alkaa puljata kesällä,ku ei oo oikeen tilaa kuivattaa ja pestä. Maksaahan toi tietty,mutta..
 
Muutamaa räsymattoa lukuunottamatta matot menee pesulaan. Täkit, tyynyt yms käyn pesemässä taloyhtiön pesulassa isossa teollisuuskoneessa vaikka kaikki muut paitsi tuplapeitto taitaisi mahtua omaankin koneeseen.
 
Itse pesen. Ei ole varaa pesettää pesulassa. Kerran erehdyin talviaikaan viemään käytävämaton pesulaan kun poika oksensi ja ripuloi sen mahataudissa. tyhmänä en tietenkään hintaa etukäteen kysynyt ja uuden maton olisin kaupasta saanut pesetyksen hinnalla. Olipa viimeinen kerta kun pesulaan mattoja laitan.
 
Mie vaan
Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Itse pesen. Ei ole varaa pesettää pesulassa. Kerran erehdyin talviaikaan viemään käytävämaton pesulaan kun poika oksensi ja ripuloi sen mahataudissa. tyhmänä en tietenkään hintaa etukäteen kysynyt ja uuden maton olisin kaupasta saanut pesetyksen hinnalla. Olipa viimeinen kerta kun pesulaan mattoja laitan.
Niin, kalliit matot kannattaa pesettää, halpoja ei....
 
emäntä
Kesällä pesen itse rannassa matot. Talvella jos tarvii pestä, pesen pienemmät matot omassa koneessa ja isot pesulassa. Meillä on iso talo (300 neliöö) ja paljon mattoja. Aika likaiseksi ne menee ennen kun jaksan ryhtyä pesutoimiin. Kun muuten sais olla joka hetki siivoamassa.
 
Meillä on tasan kaksi mattoa, molemmat on pieniä. Toisen pelkästään imuroin, toista tulee pestyä pesukoneessa ja kesällä pakkaan sen aina ämpäriin ja marssin Kaivopuiston rantaan juuriharjan kans mattopyykille :). Tulee kesäfiilis.
 
Ei enää mattojen hankausta, mattoja liotetaan näissä aineissa 1-2 tuntia, ei muuta kuin huuhdellaan ja sinulla on puhtaat matot. Tuotteita saa Homcare-jälleenmyyjiltä. Jos tuotteet kiinnostavat, laittakaa yv:tä.
 

Yhteistyössä