Pesettekö kananmunat ennen keittämistä jos ne on kakkaisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olipa likainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

olipa likainen

Vieras
Mä pesin ennen, mutta nykyään en jaksa. Äsken alkoi vaan mietityttää, kun oli niin totaalisen likainen kanamuna, ja syön ne aina niin että leikkaan munan veitsellä kahtia ja lusikoin sisältä. Tuossa leikatessahan kuoren bakteereja pääsee kananmunan sisäpuolelle. Tuo oli pakko leikata likaisesta kohdasta. Voikohan noin saada salmonellan tai jotain muuta vakavaa?

Ei niistä keittämisen jälkeen voi mitään saada ja Suomessa ei oikeastaan ole edes salmonellaa. Pesen itse kyllä aina ennen keittämistä. Miten se muna voi olla näkyvästi likainen keittämisen jälkeen vielä?

En mä tiedä miten se voi olla keittämisen jälkeen näkyvästi likainen, mutta se vaan on. Ei ne liat tunnu lähtevän keittämällä mihinkään. Muissakin oli tahroja, mutta ei onneksi leikkauskohdassa niinkään

En ole pessy, mutta ei keittämisen jälkeen pitäis vaaraa olla. Tosin ei ole niin isoja paskoja ollut, että olis keittämisenkin kestänyt. Onhan se paska kyllä silti paskaa, että vois kyllä olla etten söis jos siitä kohtaa iskisi veitsellä rikki..
Pitäisiköhän alkaa pesemään..
Olen kyllä miettinyt, kun niin paljon nykyään niitä tahroja on, että jos pyyhkisi vaikka etikalla tms. silloin kun rikkoo raakana käytettävät munat, tai kun vaikka tekee kakkutaikinaa, jota tulee kuitenkin jollain syötyä.

Yhteistyössä