peruutti päälle ja lähti karkuun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sissi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sissi"

Vieras
Minä istuin auton takapenkillä pojan kanssa kun joku peruutti päälle niin että rytisi kunnolla. Mutta lähti heti paikalta kun ei tietysti arvannut että autossa oli joku. Se oli semmoinen vähän vahempi mies, putsaili pitkään sitä autoa lumesta. No kuiteskin niin sain rekisterinumeron ylös ja sitä kautta yhteystiedot. Ei vastannut puhelimeen, mutta kun asu ihan siinä lähellä kävin jo laittamassa lapun sen tuulilasinpyyhkiään ja kuvasin sen auton takaata.

Eli mitäs nyt pitäisi tehdä? Siis esim. meidän auton korjausten suhteen. Lähti rekisterikilpi irti ja vähän halkes se etupuskuri. Mitä jos se tyyppi kieltää kaiken? Onko kellään kokemuksia tai tietoa?

Ota heti yhteys omaan vakuutusyhtiöön ja kysy mitä mitäis tehdä. Hyvä, että otit kuvat. Voit myös ottaa yhteyttä poliisiin, koska kyseessä on liikennepako.

Sinuna soittasin sinne vakuutusyhtiöön heti, kai niillä joku linja on minne voit soittaa. Sen jälkeen painelisin sen miehen ovelle ja vaatisin sitä tekemään niin kuin alunperin olisi pitänyt: ottamaan yhteyttä omaan vakuutusyhtiöönsä ja ilmoittamaan vahingon.

Mä en menis kenenkään ovelle itse kun ei koskaan tiedä millainen skitso se tyyppi on.

Soittaisin vakuutusyhtiöön ja poliisille ja antaisin heidän hoitaa asian.

Mä joulukuun alussa näin Helsingin keskustessa, kun hienompaan autoon mennyt mies koitti saada autoaan lumenseasta liikenteeseen, oli siis kadunreunassa parkissa. Kolhaisi takana olevaa autoa. Menin koputtamaan sen ikkunaa, että hei kolhaisit tuota toista, niin pui mulle nyrkkiä. Koitin muistaa rekkarin, mutta kun ei ollut kynää mukana niin unohdin sen tietysti. Harmittaa. Eli jos sinun autoasi on joulukuussa kolhittu siinä KansallisteatteriltaKaisaniemeen päin, siinä Tarjoustalon edessä, niin ilmattaudu. Näin, mutta rekkari unohtui..

Kiitos vastauksista. Mä en tota liikennepakoa edes hoksannut. Jotenkin yhdistän sen vakavempiin juttuihin.

En soittanut heti poliisille koska kun joskus monta vuotta sitten tapahtu samantyyppinen juttu isän autolle, niin poliisi oli vaan sanonut että aamusta sitten poliisiasemalle tekemään ilmoitusta.

Tapiolalle soitetaan myös huomenna, kun ei nyt ollut "hätätapaus".

Mä kuvasin sitä autoa ja sen "naarmut" kun en muutakaan keksinyt. Ajatuksena just se et se tyyppi kieltää kaiken tai edes olleensa helsingissä. Tai jos se just hävittää todisteet, roudaa autosa rovaniemeen ja väittää sen olleen sielä koko joulun ja uudenvuoden. :D joo en ole paranoidi..

Niin sitä mä mietin et onko kellään kokemusta tämmöisestä tai vastaavasta. Kauanko koko prosessi kestää ja joutuuko itse ensin maksamaan korjaukset ensin ja sitten vakuutus sen korvaa jälkeenpäin. Ja mitä jos se tyyppi just kieltää kaiken, meneekö tosi vaikeaksi ja mutkikkaaksi se koko homma?