peruutin huonosti pysäköidyn auton kylkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ssll
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

ssll

Vieras
töistä lähtiessä putsasin auton lumesta, ja menin autoon. katsoin peileistä ja peruutin, kops! luulin osuneeni lumipenkkaaan, mutta parkkiruutujemme taakse olikin jätetty poikittain auto. valkoinen väriltään joten jäi huomaamatta lumea vasten. parkkipaikkamme töissä on pieni, ja tilaa on juurikin vain peruuttamiseen parkkiruudusta päästäkseen. jos olisin huomannut auton, olisin venkslaamalla ehkä päässyt kyllä ruudustani. minun mokani tottakai kun en huomannut toista autoa, MUTTA vainko minun vikani? jäin miettimään että entäs kun toinen osapuoli on tölväissyt autonsa parkkiin toisten autojen taakse? voisiko käydä niin että kumpikin vastuussa oman autonsa vaurioista? olen kyllä kuullut että aina peruuttajan vika :/

Öööö... miten pääsit autollesi huomaamatta sitä pysäköityä autoa? Kyllä se vaan sun vikasi on, sun vakuutuksesi kuuluu korvata sen toisen auton vauriot

Kyllähän se on aina peruuttajan vika/piikkiin. Poliisi tai pysäköinninvalvoja sitten erikseen voi rangaista sitä väärinpysäköijää, mutta törmääjä/peruuttaja maksaa vauriot

tulin toisesta suunnasta, pääsisäänkäynnistä. työkaveri mukanani, myös hänellä jäi auto täysin huomiotta vaikka yhdessä mun autoani puhdistettiin lumesta. maastoutui vaan niin helkutin hyvin valkoiseen maisemaan :/ ja tila tosiaan on semmoinen ettei siihen aattelisi kenenkään autoaan jättävän. huoh!

yhteystiedot ja anteeksipyynnön jätin tottakai. kävin kyselemässäkin toisesta toimistosta onko auton omistajaa siellä, muut arvelivat auton olevan uuden työntekijän ja pällistelivät hekin ihmetellen tämän parkkeerausvalintaa.

Aloittaja ei näe toista autoa mikä muutaman metrin päässä saapuessaan autolle ja puhdistaessaan lumia? Optikolla kannattaisi käydä.
Jospa tämä lumien putsaaminen tarkoittaa pelkän tuulilasin hätäistä lääppäisyä tai vain pelkkien silmänreikien raapimista. Eipä sitä silloin tarvitse ympärilleen katsella eikä autostakaan näe mitään.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Mullekin kävi niin, että peruutin vahingossa takanaolleeseen autoon. Olin väsynyt ja oli ilta ja pimeää mutta tyttöä piti viedä harrastukseensa. Kauhea oli tilanne, koska en ole koskaan ennen kolaroinut, mutta onneksi vastapuoli oli fiksu ja hoidettiin asia ilman poliisia.

Jos et huomannut takanasi olevaa autoa niin olisitko myöskään huomannut jalankulkijaa(maastoituneena valkoisiin vaatteisiin), koiraa, pyöräilijää tms joka olisi sattunu olemaan siinä lumipenkkojen välissä?

Juu autohan saa periaatteessa olla ihan miten vaan parkkeerattu, vaikkei oliskaan mitenkään fiksusti, ja se on tosiaan törmääjän vika jos meet siihen sitten osumaan.

Hmmmm... mites tää ny meni...???

Auton takana siis on auto, joka on valkoinen ja näin näyttelee auton kokoista väärin parkkeerattua lumikasaa, joka ainakin pikimustalla pääkaupunkiseudulla täl hetkellä vielä maastoutuu huomaamattomaksi.

Tietysti auton takana olisi voinut olla auton kokoinen, autoa näyttelevä lumikasa, joka hiekoitussepelillä itsensä naamioineena voisi maastoutua pk- seudunkin lumettomuuteen.

Nyt, jos joku menee tähän itsensä huomaamattomiksi tehneiden jäisten auton kokoisten lumikasojen laatimaan ansaan ja peruuttaa oman autonsa niitä päin kärsien vaurioita, niin syyllinen on joko parkkipaikan omistaja, joka sallii tämmöisten autoa näyttelevien lumikasojen maastoutumisharjoitukset, tai parkkipaikan auraaja joka ei ole merkinnyt lumikasaa asianmukaisin varoitusvaloin tai Äiti Teresa, joka ei ehtinytkään varjelemaan kaikelta pahalta.

tämä palsta on kyllä täynnä kusipäitä. johan aloitusviestissä sanoin että minä peruutin, ja että olen tietoinen että peruuttaja maksaakin. lähinnä ihmetyttää että auto jätetään keskelle kulkuväylää josta pääsee maksetuille paikoille. ja tuskin puhuin naamioituneista lumikasa autoistakaan, vaan selitin miksi auto jäi minulta huomaamatta. käykäähän lapissa vilkaisemassa, meillä oikeasti on lunta! itselläni hävettäisi jos olisin auton jättänyt keskelle tietä päin helvettiä työpäiväni ajaksi, ja joku siihen erehtyisi peruuttamaan. eikö enään saa mihinkään asiallista vastausta? kai nyt olisin luikkinut karkuun jos en suostuisi korvaamaan aiheuttamaani vahinkoa.

Yhteistyössä