peruuntu sitte sekin juttu ja taas mä saan tuntee itteni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kivakiva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kivakiva

Vieras
joksikin lumppu maijaksi vanhoineen retuineen... juhlat viikonloppuna.. mummo täyttää 80v. väkeä tulee vaikka kuinka paljon.. kaikki hienosti laitettuna... ja minä kun meinasin lähtee ostaa itelleni jotain hienoa juhla vaatetta koska mulla ei rehellisesti sanottuna oo juuri minkäänlaista juhla kampetta.. noh mitä tapahtuu.. miehelle tulee lisää työvuoroja mikä tarkoittaa että sillä on auto enkä pääse kenenkään kanssa keskustaan.. ilman autoa sinne ei voi mennä on sen verran paljon matkaa... vittu siis vittu!

Varmasti vituttaa, mutta oletko nyt varma, ettei sinne kauppaan pääse kuitenkin jotenkin. Älä lyö vielä hanskoja tiskiin vaan valitse joku hankalampi vaihtoehto, vaikka tympäiseekin.

Julkiset, tutut, naapurit, onko mahdollista mennä miehen kyydillä ja olla koko päivä kunnes pääsee töistä? Pyörä, taksi? Ei kenelläkään kaverilla ole sopivia vaatteita, joita lainaisi?

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Julkiset ei kulje täällä landella. Tuttuja ei oo muitaku anoppi ja sen kanssa olikin sovittu että mennään mutta nyt sille tuli yllärinä palaveri huomikseksi joten se lähdekään keskustaan. Ja nämähän tyypit täällä landella on sellaisia ettei ne lähde minnekkään jossei niillä oo mitään muutakaan asiaa sinne esim maito lopussa tms. Naapureita ei oo montaa ja niitä en tunne niin hyvin että vois niitten kyytiin änkee... Miehellä on työ 14-23.00. ennen sitä menee aamu kuudelta pellolle kun pitää puimurin kyytis olla siihen asti että töihin pitää 14 maissa. pyörällä polkea 20km? ja sitten on noi lapsetkin hoidettavana.... taksi liian kallis... kavereita en oo vielä kerennyt täältä saada...

Kevyesti pyörällä polkee 20 kilsaa edestakaisin, älä valita vaan polje.

Kyllä minäkin polkisin mikäli lapset saa hoitoon, lasten kanssa voisi olla vähän nihkeää. Mutta sitten taas sellaiselle, joka ei polje pyörällä juuri ollenkaan voi tuo 20km olla aika kova matka. Tietysti riippuu ihan siitä kuinka paljon sitä uutta vaatetta kaipaa ;).

Kyllä minäkin polkisin mikäli lapset saa hoitoon, lasten kanssa voisi olla vähän nihkeää. Mutta sitten taas sellaiselle, joka ei polje pyörällä juuri ollenkaan voi tuo 20km olla aika kova matka. Tietysti riippuu ihan siitä kuinka paljon sitä uutta vaatetta kaipaa ;).

Niinno tuo aloittaja ei puhunutkaan lapsista mitään, joten oletin ettei niitä ole. 20 kilsaa ei oo kyllä kova pala, ite oon aivan rapakunnossa (semmosessa kunnossa ettei tarvi juhlavaatteita edes katsella kun mikään ei mahdu päälle) mut ei mustakaan olis paha matka polkea 40 kilsaa putkeen.

Niinno tuo aloittaja ei puhunutkaan lapsista mitään, joten oletin ettei niitä ole. 20 kilsaa ei oo kyllä kova pala, ite oon aivan rapakunnossa (semmosessa kunnossa ettei tarvi juhlavaatteita edes katsella kun mikään ei mahdu päälle) mut ei mustakaan olis paha matka polkea 40 kilsaa putkeen.

Kyllä se polkemattomalle voi olla aika paha. Ensimmäiset 5 kilometria laittaa jalat loukkuun ja kankun kipeäksi. Mutta jos tosissaan haluaa niin kyllähän se silti onnistuu. Kyllä minä poljen arkisin sellaiset 15km päivässä ja ei se kyllä tunnu missään - enää. Joskus vuosia sitten 5km matka kouluun/töihin tuntui pitkältä ja rasittavalta.

varmaan kannattas opetella lukemaan tai hankkia vahvemmat silmälasit..Onhan tuolla mainintaa lapsista..

Mä menisin taksilla vaikka hintaa tulis. Lasten kanssa ei tosiaan voi pyöräillä tuota matkaa, mutta kun kerran "pakko" on täällä korvessa asua, aion kyllä päästä täältä aina tarvittaessa poiskin, vaikka maksaisi mitä :) En aio olla kodissani vankina.

Yhteistyössä