Perunoiden kuorimisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin siis kiinnostaa tietää miten muut tekee. Itse kuorin juoksevan veden alla, koska en jaksa pestä allasta ennen sitä ja olisi oksettavaa pestä seisovassa vedessä likaisessa altaassa. :/

Laitan tiskialtaaseen ne perunat, jotka aion kuoria. Huuhtasen nopeasti vedellä. Kuorittuani perunan huuhtasen sen kertaalleen juoksevassa vedessä, sitten laitan odottamaan kattilaan tai leikkuulaudalle, riippuen siitä, mitä olen tekemässä.

Meillä on yleensä aika puhdas lavuaari.

Pesen perunat juoksevassa vedessä tiskialtaassa jonka olen ensin pessyt astianpesuaineella.
Kuoriessa laitan veden valumaan hyvin hyvin pienellä. Huuhdon kuoritun perunan juoksevan veden alla ja laitan kulhoon jossa myös kylmää vettä.

altaaseen vettä potut sinne, kuorin kaikki kerralla. Ja tiskaan käsin kerran tai kaksi päivässä eli altaat pysyy mielestäni melko puhtaina, kun niitä kuitenkin pesee tiskin jälkeen...eli en pese ennen kuin juureksia sinne laitan veteen kellumaan :)

Pesen altaan, kaadat perunat sinne, jos on multaperunoita huuhtelen ne. Joudun kuorimaan juoksevan veden alla, koska muuten saan allergiaoireita, iho reagoi raakaan perunaan.

[QUOTE="mä";23531174]Pesen altaan, kaadat perunat sinne, jos on multaperunoita huuhtelen ne. Joudun kuorimaan juoksevan veden alla, koska muuten saan allergiaoireita, iho reagoi raakaan perunaan.[/QUOTE]
Hanskatkin on keksitty :)

[QUOTE="Vieras";23530649]Kuoritko perunat juoksevan veden alla vai tiskialtaassa, jossa on seisova vesi? Jos peset altaassa, niin pesetkö sen ennen kuin alat kuorimaan perunoita?[/QUOTE]

En kummassakaan. :)

meilä useimmiten syödään keitinpotut kuorimatta, jokainen kuorii itse pottunsa. mutta jso muussia varten kuoeun. Laitan perunat altaaseen,huuhtasen ja kuorin. sti kuorittu potttu huuhtastaan

Juoksevan veden alla useimmiten. Sit huuhtasen viel kuorimisen jälkeen ja kattilaan (jos teen muussia) Jos teen keittoa tmv. mihin tarvii pilkkoa perunat laitan ne kuorimisen jälkeen kylmään veteen pilkon ja laitan takas sinne veteen ja sit viel huuhtasen ku niistä irtoo hirveesti sitä tärkkelystä? ja keiton liemestä tulee inhottavannäköistä jos se on valkosta :D

Mä teen niin että avaan pottupussin, laitan sen avatun pussin lävikköön, kuorin potun niin että kuoret tippuu sinne pottupussiin ja laitan kuoritun perunan siihen lävikköön tieks sillei pussin ulkopuolelle :) lopputulos on että kuoret siististi pussissa ja perunat lävikössä valmiina huudeltaviks :)

[QUOTE="sss";23531312]Timppa, Timppa... Mikään ei ole ilmaista. Ja puhdasta vettä ei iät ajat riitä.[/QUOTE]

No se raha mikä menee pumpun pyörittämiseen on aivan mitätön. Ja kyllä sitä vettä täällä riittää.

Yhteistyössä