Peruna allergia???

• Viestiketjun aloittaja kuvitteluako
  • Ensimmäinen viesti
kuvitteluako
Tämä on mustakin aika ihmeellistä mutta meidän poika ei siedä itse perunasta tehtyä perunamuusia, mutta kestää kuitenkin piltin 5kk perunalihasosetta. Olen useamman kerran tuota perunamuusia kokeillut itse tehdä ja aina kakka menee vihreäksi ja poika kiukkuiseksi kun sitä syö.
Myöskään piltin 1v ruuat ei käy...

Onko kenelläkään muulla näin??? Ja mistähän voisi johtua vai kuvittelenko vain että asia on näin...

Joskus käsittely, kuten pakastus tai keittäminen voi tehdä ruoka-aineen sopivaksi. Kannattaa myös tarkistaa nuo muut ainesosat (tärkkelykset, öljyt yms.), niistäkin voi löytyä syyllinen. Peruna on tavallinen allergisoiva ruoka-aine, meillä yksi pahimmista.

kuvitteluako
Kiitos vastauksista! En sitten taidakkaan kuvitella tuota meidän pojan perunalle sietämättömyyttä. Muusin olen tehnyt tosiaan ihan perunan keitinveteen kun ei pojalle maito (eikä viljatkaan) käy.

Musta vaan tuntuu kurjalle myöntää kenellekkään että olen sen vasta nyt huomannut kun poika kuitenkin jo 1v8kk... Oon hälle noita purkkeja syöttänyt kun ei ole suostunut perunaa aijemmin syömään itse laitettuna, tai on joskus aikaisemmin kun sai siihen kunnon kastiketta mutta masu tuli aina niistä kepeäksi ja minä tietysti syytin kastiketta kun en voinut kuvitella että peruna sen tekisi...

No mitä sitten perunan tilalle, porkkanakaan ei käy... Bataattikin uppos vähän nihkeästi kun sitä kokeiltiin...

kuvitteluako
Kiitos vastauksista! En sitten taidakkaan kuvitella tuota meidän pojan perunalle sietämättömyyttä. Muusin olen tehnyt tosiaan ihan perunan keitinveteen kun ei pojalle maito (eikä viljatkaan) käy.

Musta vaan tuntuu kurjalle myöntää kenellekkään että olen sen vasta nyt huomannut kun poika kuitenkin jo 1v8kk... Oon hälle noita purkkeja syöttänyt kun ei ole suostunut perunaa aijemmin syömään itse laitettuna, tai on joskus aikaisemmin kun sai siihen kunnon kastiketta mutta masu tuli aina niistä kepeäksi ja minä tietysti syytin kastiketta kun en voinut kuvitella että peruna sen tekisi...

No mitä sitten perunan tilalle, porkkanakaan ei käy... Bataattikin uppos vähän nihkeästi kun sitä kokeiltiin...

Yhteistyössä