Pertti Kurikan nimipäivät - narrinako vain lavalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sibuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lähti viesti ennakkoon-. Ei ole synnytetty vaan tätä Euroviisua varten. He eivät ole tätä varten leivottu tuote (silloinhan kyse olisi laskelmoidusta hyväksikäytöstä) .. Ei ne mitään sääliä kaipaa tai tarvitse- vaan vilpitöntä kannustusta niiltä jotka tykkää, ja jotka miettii että Nyt On Munaa!

Jep. Joiltain tuppaa unohtumaan, että entäs jos bändin kundit oikeesti tykkäävät soittamisesta ja esiintymisestä. Ja että se sit keikoilla näkyy ja kuuluu. Ja että monet tykkää semmoisesta musasta josta voi todeta, että Nyt On Munaa.

[QUOTE="ajatus";30699336]Pellejä mitä pellejä nää suomalaiset jotka lähettää mitä tahansa kuraa tuonne. Jos mä näkisin kyseisen esityksen jonkun muun maan esittämänä, kyllä mä tuntisin suurta myötähäpeää sen maan puolesta. Nyt ei oo kysymys vammaisista vaan yleensä esityksestä ja kappaleen tasosta. Et on se sellaista kuraa ettei olisi koskaan pitänyt päästä edes koko kisaan jos tuota UMK:ta voisi pitää jossain arvossa.[/QUOTE]

Peesi. Ja mielestäni on jotenkin hassua että porukka väittää että punk olisi jotenkin uusi asia euroviisuissa. Lähes joka vuosi siellä on tuollaisia bändejä, tosin siis ei-kehitysvammaisia. Ehkä porukka ei sitten niistä tiedä koska oikeastaan aina ne surkeimmat ja noloimmat biisit karsiutuvat semifinaaleissa, onneksi.

Minusta toisaalta on ihan kiva huomata että ihan tosi iso prosentti suomalaisista onkin jotain punk-faneja! Yhtäkkiä kaikki vain diggaavat punkista. Milloinkohan sen huomaa sitten esimerkiksi radiosta? Siellä harvemmin sitä "kunnon" punkkia soitetaan, tuleeko tähän nyt sitten jonkinlainen muutos?

Peesi. Ja mielestäni on jotenkin hassua että porukka väittää että punk olisi jotenkin uusi asia euroviisuissa. Lähes joka vuosi siellä on tuollaisia bändejä, tosin siis ei-kehitysvammaisia. Ehkä porukka ei sitten niistä tiedä koska oikeastaan aina ne surkeimmat ja noloimmat biisit karsiutuvat semifinaaleissa, onneksi.

Minusta toisaalta on ihan kiva huomata että ihan tosi iso prosentti suomalaisista onkin jotain punk-faneja! Yhtäkkiä kaikki vain diggaavat punkista. Milloinkohan sen huomaa sitten esimerkiksi radiosta? Siellä harvemmin sitä "kunnon" punkkia soitetaan, tuleeko tähän nyt sitten jonkinlainen muutos?

Minustakin. Toivottavasti ainakin hetkellisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja niopö;30699156:
Väärin - nimenomaan ne jotka laittavat erilaiset ihmiset esille viihdyttämään (äänestäneet), tekevät heistä pellejä. Me jotka näemme sen ja arvostelemme sitä, emme ole tehneet mitään väärää.

Niin, moni on äänestänyt PKN:ää, eikä näe heitä pelleinä. Kuten sanottua, tuo pelleys on katsojan silmässä. Luonnollinen reaktio erilaisuuteen toki.

Vähän mietin sinun ja kaltaisiesi kohdalla, että näettekö kehitysvammaiset muissakin julkisissa tilanteissa pelleinä? Ovatko he pellejä, jos he käyvät töissä? Kävelevät kadulla? Osallistuvat iltiksen gallupiin?

Entä niissä maissa, missä he ovat laitoksiin suljettuina? Onko siellä ihan kotona asuminenkin pelleilyä?

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Oma kantani punkkiin on se, että hirveetä paskaa. Ei sitä ehkä musiikiksi voi sanoa- mutta siihen muuhun sontaan verrattuna (miettikää nyt oikeasti rehellisesti Suomenkin aikaisempia edustajia) ihanan raikas veto. Euroviisut on mitä suurimmissa määrin musiikkikilpailun ohella nimenomaan suvaitsevaisuutta ja * antaa kaikkien kukkien kukkia* edistävää ajattelua esiintuova foorumi. On jopa ihme, että Suomi ensimmäisenä älyää lÄhettää tällaisen remmin edustajakseen! En käsitä mistä häpeästä jengi täällä puhuu.. Mitä ihmettä pitäisi hävetä? Sitäkö että kansainvälisesti uskalletaan esiintuoda vähemmistö, joka ei enää suostu olemaan hiljaa, piilossa ja poissa silmistä. Itse ainakin mielummin katselen PKN.nän ukkoja, kuin jotain teinibarbia määkimässä ja huohottamassa mikkiin minihameessa ja huorabuutseissa ja tissit pumpattuina ( itse koen sellaisen noloksi, hävettäväksi ja kenentahansa ihmisarvoa alentavaksi - ja jo niin moneen kertaan nähdyksi) .. Tai vaihtoehtoisesti joku mies tai nainen kaiho silmissään laulamaan maailman rauhasta, rakkaudesta ja epätoivosta- kaikki samassa biisissä, siihen vielä viereen muutama tanssija vetämään nykybalettia, niin on tekotaiteellista paskaa oikein kuorrutettuna. (meillä harrastetaan tanssia monessa eri muodossa, joten mitään sen kummempaa dissausta ei tähän liity )..

Ei tarvitse olla punk-fani tykätäkseen siitä, että euroviisuissaon punk-biisi. En itsekään tykkää yhtään Lordista, mutta minusta se oli älyttömän hyvä veto. Muistan, miten nauratti se, kun kesken tanssipoppareiden lavalle nousi hirviöjengi laulamaan heviä :D

• Tykkää
ihan sama mulle lähetetäänkö nää mihin ja mitä siellä tekevät. Punkki nyt on aina paskaa. Oma valintansa, jos tuolla konseptilla elää, niin eläköön.
Vaan kun kehitysvammalla ei tuppaa nykyään elämään. Jos ei onnistu sitä vammaa piilottelemaan ensimmäiseen hengenvetoon asti..

Mut äänestäneet haloo, onko ihan puhdas omatunto?
Kannattajat, kuinka on teidän laitanne?

Näitä ihmisiä tapetaan kohtuun satoja Suomessa,

SUURIN osa niistä, joilla ENNUSTETAAN olevan esim. down, jää syntymättä, koska heidän elämänsä tuhotaan sinne jonkun toisen (eli heidän äitinsä) kohtuun.

SUURIN osa kansasta hyväksyy tämän.

Miten enemmistön suosikki voi olla samaanaikaan enemmistön "inhokki", jolta riistetään ihmisoikeus elää ja kaikki mahdollisuudet tehdä omalla elämällään mitä vain suinkin kykenevät. Vaikka sitten "laulaa" punkkia.

• Tykkää
ihan sama mulle lähetetäänkö nää mihin ja mitä siellä tekevät. Punkki nyt on aina paskaa. Oma valintansa, jos tuolla konseptilla elää, niin eläköön.
Vaan kun kehitysvammalla ei tuppaa nykyään elämään. Jos ei onnistu sitä vammaa piilottelemaan ensimmäiseen hengenvetoon asti..

Mut äänestäneet haloo, onko ihan puhdas omatunto?
Kannattajat, kuinka on teidän laitanne?

Näitä ihmisiä tapetaan kohtuun satoja Suomessa,

SUURIN osa niistä, joilla ENNUSTETAAN olevan esim. down, jää syntymättä, koska heidän elämänsä tuhotaan sinne jonkun toisen (eli heidän äitinsä) kohtuun.

SUURIN osa kansasta hyväksyy tämän.

Miten enemmistön suosikki voi olla samaanaikaan enemmistön "inhokki", jolta riistetään ihmisoikeus elää ja kaikki mahdollisuudet tehdä omalla elämällään mitä vain suinkin kykenevät. Vaikka sitten "laulaa" punkkia.

Tämä on hyvä kysymys, olen itsekin miettinyt asiaa. Nykyajan yhteiskunta suosittelee sikiöseulontoja, muttei anna juurikaan tukea ihmisille, jotka joutuvat yksin kantamaaan vastuun seulonnan jälkeisistä päätöksistä.

Eli kun annat pitkän harkinnan jälkeen elämälle luvan tulla, yhteiskunta tarjoaa "mahdollisuutta" lopettaa se elämä alkuunsa. Aika kova tilanne niillekin, jotka eivät jää seuloissa kiinni ja jotka joutuvat vain teoriatasolla miettimään asiaa.

Yksi tapa käsitellä asiaa on hokea tätä tämän palstan ja av:n mantraa, miten kaikki kehitysvammaiset kärsivät koko lyhyen elämänsä ajan, ja täten abortointi on rakkaudellinen teko.

Jos näin on itselleen uskotellut, niin kyllähän se varmaan tuntuu pahalta ja hämmentävältä nähdä elämästään nauttivia downeja euroviisuissa.

Olihan Juice Leskiselläkin tiettävästi aspergerin syndrooma eli toisinsanoen hän oli eräänlainen kehari!!!111 Kuuntelevatko ihmiset siis Juicen musiikkia "säälistä"? Toisaalta jos Juice olisi ollut ns. normaali, niin tuskinpa olisi syntynyt niitä kuuluisia sanoituksiakaan saati tarvetta ruveta muusikoksi.

yhdenvertaisuus on nimenomaan sitä, että kaikki sukupuoleen, ihonväriin, uskontoon, kansalaisuuteen, seksuaalisuuteen ym. Katsomatta saavat osallistua ja saada äänensä kuuluviin. Ei nämä ihmiset (PKN) ole mitään typeryksiä tai lapsia, vaikka vammaisia ovatkin. Kehitysvamma on heille ominaisuus, ei kaikenmäärittävä tekijä.

Olen 100% samaa mieltä kanssasi, että yhdenvertaisuus on juuri tuota. Kaikkien pitää saada osallistua ja kaikkien on saatava äänensä kuuluviin. Mutta yhdenvertaisuutta ei ole se, että ns. tuomarointi ei olisi kaikille samaa. Jos on tarkoitus kilpailla musiikilla, ei kisaa pidä voittaa sen takia että on homoseksuaali, vammainen, ylipainoinen tai anorektikko. Jos tällaisella ominaisuudella kilpailun voittaa, on kyseessä enemmän freak show, kuin aito musiikkikilpailu.

He ovat myös ja ennenkaikkea muusikoita, miehiä, suomalaisia - jotka saavat tehdä nauttimaansa asiaa, musiikkia. He ovat luoneet uraa jo aiemmin, ja esiintyneet ulkomailla(kin), tätä, kuten niin montaa kokoonpanoa Ei ole synnytetty vain tätä euroviisua..

Minustakin on hienoa, että PKN:n pojat ovat muusikoita, kiertävät maailmaa ja tekevät asiaa josta nauttivat. Toivottavasti yhteiskunta jopa tukee heidän harrastustoimintaansa, sillä heillä ei ole samoja edellytyksiä siihen kuin ”terveillä”. Sillä ei kuitenkaan nyt ole tämän Euroviisujen kanssa mitään tekemistä. Heille voitaisiin järjestää omat kehitysvammaisten musiikkikilpailut, jossa he voisivat oikeasti menestyä ja olla parhaita. Nyt asia on rasistista ilkeilyä, suurta showta ”terveiden” ihmisten osalta. Ihan kuin lapsi olisi laitettu aikuisten hiihtokisaan, annettu voittaa ja kaikki yhdessä taputtaisivat ympärillä miten ”hienosti Niko osasi hiihtää”. Kaikki muut tietävät kupletin juonen, paitsi se kuusivuotias Niko-poika. Aivan samalla tavalla nyt pidetään PKN:n vammaisia pilkkanaan. He eivät kehitysvammastaan johtuen itse ymmärtäne sitä, että he ”voittivat” vain koska he ovat vammaisia. He oikeasti luulevat voittaneensa siksi, että he olivat musikaalisesti kilpailun paras esiintyjä.

Ei ne mitään sääliä kaipaa tai tarvitse

Samaa mieltä, aivan kuten kirjoitit: ”Ei ne mitään sääliä kaipaa tai tarvitse”. Niinpä! Pysähdyhän miettimään miksi he voittivat? Juurikin siitä säälistä, myötätunnosta, solidaarisuudesta ja ”suvaitsevaisuuden” näyttämisen halusta. Se omahyväinen Birgitta Espoon omakotitalossaan hymyilee, ottaa siemauksen sherryä ja tuntee suurta mielihyvää... hän kun äänesti PKN:ää ja miten suvaitsevaiseksi hän nyt itsensä tunteekaan. Se mielihyvä on kuitenkin pelkkä illuusio ja harha suvaitsevaisuudesta. Hän on rasistisen paskasti käyttänyt vammaista bändiä hyväkseen tämän tavoitteensa saavuttamiseksi. PKN:n PITI voittaa vain siksi, että Birgitta saisi tuon tunteen. Hän ei missään vaiheessa ajatellut vammaista itsensä kanssa tasavertaisena ihmisenä, kansalaisena ja yksilönä. Ei. Hän näki vain bändin kehitysvammaisuuden ja sen, miten sen kautta hän voi saavuttaa perverssin mielihyvänsä ja saada tuntea ”suvaitsevaisuutta”. Birgitta on juuri se aikuinen hiihtäjä, joka viime metreillä kaatuu kinokseen, antaa pikku-Nikon voittaa ja hurraa suurin aplodein. Lapsille se suotakoot, mutta vammainen EI OLE lapsi!

ihan sama mulle lähetetäänkö nää mihin ja mitä siellä tekevät. Punkki nyt on aina paskaa.

Toi on sentään rehellinen mielipide musiikista.

Omaa esikoislikkaa kun odotettiin, niin joku seula sanoi, et nyt on 1/miljoonariski siihen, että kyseessä on xyz- vamma. Tarvittava näyte tarkoittaa 1/tuhat riskiä keskenmenoon. Tolla vaihtosuhteella ei tullu kauppoja. Mä toimin matematiikalla ja ex- rouvakultani äidinvaistolla. Ja molemmat tiedettiin, et leijonanosa esim. cp- vammoista tulee synnytyksen yhteydessä hapenpuutteesta eikä siihen voi etukäteen vaikuttaa.

Mut miks toi laulaminen on nimimerkeissä? Punkkia vedetään noin, tai miten huvittaa. Ei se o mitään tangoa jonka uskottava esittäminen vaatii 60v ikää, sata vuotta elämänkokemusta, kuusi avioeroa ja kaksi konkurssia.

Eipä olisi viime vuotinenkaan välttämättä voittanut ellei esittäjänä olisi ollut parrakas nainen... poliittinen pelihän nuo euroviisut on, Suomella on parhaat mahdollisuudet pitkään aikaan.

Kyllä olisi voittanut ja luultavasti vielä suuremmalla äänimäärällä kuin naisen asusteissa. Hän oli ylivoimaisesti paras laulaja, paras ääni, paras biisi ja valtava lavakarisma. Mielestäni hän oli täysin verrattavissa Queenin Freddie Mercuryyn! Itseäni häiritsi tuo ulkonäkö, mutta koska kyse on kisasta, jossa voittaja valitaan musiikin perusteella, oli tuo aivan oikea voittaja.

Pertti Kurikan nimipäivät edustaa punkkia, mikä on oma musiikin tyylilaji. Itse en punkin päälle ymmärrä, joten en voi lähteä arvostelemaan onko biisi hyvä oman genrensä edustaja, ilmeisesti on kun kansa näin päätti.

Olen 100% samaa mieltä kanssasi!

Voi ny vittu ja mene itteesi tekopyhä hippokraatti.

Noi jätkät on jo niin pitkään näyttäneet, että musansa toimii. Eivät tosiaankaan kaipaa mitään yhyytä siitä, että pitäis olla omat sarjat.

Nytkin tulivat valituksi ihan reilusti (eikä kyseessä ollu mikään Maunon kaltainen- kappas- onpas hassu myötähäpeäjuttu tangomarkkinaäänestyslistalla)

Sulle mä annan potkun perseeseen.

Pentti Kurikalle Nimipäivineen mä annan onnentoivotuspotkun perseeseen.

Minä voin kyllä ihan käsi sydämellä sanoa, että mieluummin kuuntelen tätä biisiä, kuin viimevuotista edustajaa. Siitä kamalasta Klamydiastakin tykkään enemmän kuin Softenginestä.

Kai se sitten on joillekin niin vaikeaa ymmärtää, että musiikkimakujakin on monenlaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30700397:
Minä voin kyllä ihan käsi sydämellä sanoa, että mieluummin kuuntelen tätä biisiä, kuin viimevuotista edustajaa. Siitä kamalasta Klamydiastakin tykkään enemmän kuin Softenginestä.

Kai se sitten on joillekin niin vaikeaa ymmärtää, että musiikkimakujakin on monenlaisia.

Jeesustelu vain pahentaa asiaa... annahan olla. Tykkään vammaisista, mutta minäkin olen sitä mieltä että nyt niitä käytetään tässä hyväksi. Tietty ihmisryhmä saa "suvaita" sielunsa kyllyydestä... mutta on ihan väärin käyttää vammaisia siinä keppihevosena.

Jeesustelu vain pahentaa asiaa... annahan olla. Tykkään vammaisista, mutta minäkin olen sitä mieltä että nyt niitä käytetään tässä hyväksi. Tietty ihmisryhmä saa "suvaita" sielunsa kyllyydestä... mutta on ihan väärin käyttää vammaisia siinä keppihevosena.

Mikä jeesustelu? Minä puhuin pelkästään musiikista. En puhunut sanaakaan vammaisuudesta, suvaitsemisesta tms.

• Tykkää
Reactions: Fukitol
Robinia käytetään hyväksi, eihän sellainen pikkunassikka itse edes tee biisejään. Kyllä pitäisi jonkun Robin jo vapauttaa tuosta riistosta ja päästää elämään normaalia teinin elämää.

• Tykkää
Reactions: Fukitol
Toi on sentään rehellinen mielipide musiikista.

Omaa esikoislikkaa kun odotettiin, niin joku seula sanoi, et nyt on 1/miljoonariski siihen, että kyseessä on xyz- vamma. Tarvittava näyte tarkoittaa 1/tuhat riskiä keskenmenoon. Tolla vaihtosuhteella ei tullu kauppoja. Mä toimin matematiikalla ja ex- rouvakultani äidinvaistolla. Ja molemmat tiedettiin, et leijonanosa esim. cp- vammoista tulee synnytyksen yhteydessä hapenpuutteesta eikä siihen voi etukäteen vaikuttaa.

Mut miks toi laulaminen on nimimerkeissä? Punkkia vedetään noin, tai miten huvittaa. Ei se o mitään tangoa jonka uskottava esittäminen vaatii 60v ikää, sata vuotta elämänkokemusta, kuusi avioeroa ja kaksi konkurssia.

No se on vain oma muistikuvani punkkareiden esiintymisestä, siis että hirveetä karjumista. Nuorempana kun tuli pyörittyä kummallisissa porukoissa, niin muutamat keikat ja monttubileet on tullut käytyä, mutta ei siis todellakaan sen takia, että musiikillinen anti olisi niin huippua ollut. Ei se musta nyt mitään laulamista ole.

Kyllä mä tangolaulajaa mieluummin kuuntelen, mutta sisällön merkityksellisyys on sitten enemmän kiistanalainen asia, jos multa kysytään.

No se on vain oma muistikuvani punkkareiden esiintymisestä, siis että hirveetä karjumista. Nuorempana kun tuli pyörittyä kummallisissa porukoissa, niin muutamat keikat ja monttubileet on tullut käytyä, mutta ei siis todellakaan sen takia, että musiikillinen anti olisi niin huippua ollut. Ei se musta nyt mitään laulamista ole.

Kyllä mä tangolaulajaa mieluummin kuuntelen, mutta sisällön merkityksellisyys on sitten enemmän kiistanalainen asia, jos multa kysytään.

Kävin nyt sitten kuuntelemassa tän edustusbiisin, jos se vaikka olisi ollutkin laulamista. Mun mielestä se ei ollut. Onko toi oikeesti jonkun mielestä laulamista?
Enkä sitä sano, ettei tää solisti osais laulaa, mutta vaikeepa sitä on tosta huutamisesta tietää. Rytmitajua hällä kai ainakin on.

Mutta tää oli vain henk.koht. mielipide koko punkgenrestä, en vastusta yhtyettä ja edustuspaikkaa mitenkään. Yks lysti mulle koko euroviisut.

"Tykkään vammaisista". Mitähän tuokin tarkottaa? Ovatko vammaset kaikki samanlaisia, eikö ne ole ihmisiä kuten sinä?
En mä ainakaan tykkää kaikista ihmisistä. Mutta hyvä jos sinä olet tuollanen maailmoja syleilevä hippi.

Yhteistyössä