Persujen tiukka EU-elvytyspaketin vastustus hyväksi Suomelle jatkoa ajatellen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Vaikken itse äänestä persuja, ainakaan vielä, ellei ääneni saava puolue paljasta vielä pahempaa karvaa, niin persujen todella tiukka vääntö 750 mrd€:n EU-elvytyspakettia ja yhteisvelkaa vastaan on mielestäni hyvä ja toimii jatkossa pelotteena muille puolueille, kun ne mahdollisesti alkavat puolustaa seuraavia yhteisvelkoja ja EU-veroja.

On selvää että tällöin persujen kannatus tulee pompsahtamaan todella korkealle, mikäli demarit, kokoomus, kepu, vihreät jne. paljastuvat täysin federalistisiksi puolueiksi, jotka ajavat EU-liittovaltiota ja fiskaaliunionia, eivät isänmaan ja Suomen kansan etua, jonka ajaminen näiden puolueiden puolelta tässä on alkanut itseäkin epäilyttämään.

Varsinkin tämän Tuppuraisen heitot että Suomen etu on jotenkin toissijaista ja jopa jollakin tavalla epäilyttävää. Lisäksi jotkin demarit Tuppurainen tietenkin joukossa ja muutamat vasemmistoliittolaiset Kontulan johdolla ovat kääntäneet kelkkansa myös EU:n ja ETA:n ulkopuolisen halpatyövoiman saatavuusharkinnassa porvarien linjoille maassa olevien turvapaikanhakijoiden "elintasosiirtolaisten" ja laittomien maassaolijoiden maassaolon olon turvaamiseksi.

Tämä vaikka EU, ETA ja OECD -maista ainoastaan Ruotsi on tuon saatavuusharkinnan poistanut, ja sen poistosta on todettu olevan paljon haittaa.
Aivan uskomatonta menoa siis tässäkin ja metsään.

Ulkomaisen maahanmuuttajan etua laitetaan siis Suomen kansalaisten ja työläisten etujen edelle sekä edistetään suomalaisten palkkojen ja työehtojen polkemista koko maailman halpatyöläisten massainvaasion mahdollistamisella joka ulosliputtaa suomalaisen tes-palkatun työn ja vie Suomen työläisten ostovoiman ja elintason. Käsittämätöntä touhua, jota olettaisi vain ja ainoastaan porvaripuolueilta kokoomus, keskusta, rkp, kd ja liike nyt.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Just, tuolla puhemaratonilla ei saatu yhtään mitään aikaan. Kaiken tämän ajan tuhlauksen jälkeen jäljellä yksinkertainen äänestys: jaa, ei tai tyhjää. Sanoja on maailma täynnä, mutta teot osoittavat todellisuuden.
 
vierailija
Samalla tuli annettua signaali EU:lle siitä, että Suomi ei ehkä sitten kuitenkaan ole ihan sellainen heittopussi kun Brysselissä on totuttu ajattelemaan. Ei tarvita kuin yhdet vaalit, niin täältäkin saattaa tulla vastusta. Tästä voi olla tulevaisuuden neuvotteluissa meille hyötyä ihan siitä huolimatta kuka niitä neuvotteluita meidän puolelta käy.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja Echo
vierailija
Samalla tuli annettua signaali EU:lle siitä, että Suomi ei ehkä sitten kuitenkaan ole ihan sellainen heittopussi kun Brysselissä on totuttu ajattelemaan. Ei tarvita kuin yhdet vaalit, niin täältäkin saattaa tulla vastusta. Tästä voi olla tulevaisuuden neuvotteluissa meille hyötyä ihan siitä huolimatta kuka niitä neuvotteluita meidän puolelta käy.
No, EU päättää kieltää jollain verukkeella persut ja sen jälkeen Suomi on EU:n taskussa.
 
vierailija
Kyllä lähtee. Jos oikeisto haluaa päästä valtaan, niin ilman ps:ää se ei onnistu.
Tää on kyllä Suomelle periaatteessa win-win. Jos persut pääse/mene hallitukseen, hyvä. Silloin tehdään kumminkin parempaa politiikkaa.

Ja jos pääsee/joutuu, seurauksena on suosion menetys ja/tai hajoaminen. Ovat sitten hetken enemmän marginaalissa, kunnes kansan tyhmempi osa taas unohtaa ja alkaa innostumaan populistisista halki-poikki-ja-pinoon-totuuksista.
 
Tää on kyllä Suomelle periaatteessa win-win. Jos persut pääse/mene hallitukseen, hyvä. Silloin tehdään kumminkin parempaa politiikkaa.

Ja jos pääsee/joutuu, seurauksena on suosion menetys ja/tai hajoaminen. Ovat sitten hetken enemmän marginaalissa, kunnes kansan tyhmempi osa taas unohtaa ja alkaa innostumaan populistisista halki-poikki-ja-pinoon-totuuksista.
Ps on ihan tavallinen puolue, jolla on ihan yhtäläiset mahdollisuudet päästä hallitukseen kuin muillakin. Hallitusyhteistyö blokkiutuu Ruotsin tapaan ja jos oikeisto haluaa päästä valtaan, se tarvitsee ps:ää.

Tietysti haaveilet hajoamisesta, mutta sellaista ei ole tulossa. Sen sijaan pääsemme eroon populistisista "ei tarvita kuntaveroa" vihreistä. Kukaan normaalilla järjellä varustettu ei usko tuollaista populismia.
 
No ei ole mielestäni tavallinen puolue. Tosin en mä tiedä onko se nyt mitenkään ratkaiseva asia. Onko Vihreät tavallinen puolue? Onko mikään? Ehkä "tavallisimmat" on SDP ja Kokoomus, joiden taustalla on yhteiskunnan perusasetelma: duunarit ja "parempi väki": omistajat, toimihenkilöt, muuten vaan paremmassa taloudellisessa asemassa olevat. Keskusta on jäänne, joka voisi "kalastaa" samoilla vesillä kuin persut. Ja osin kalastaakin...

Muuten PALSTAPESU, voisitko hieman kertoa sun taustoja. Muista palstan henkilöistä mulla jotain "tietoa" onkin, johon yhdistän heidän kirjoituksiaan. Mutta sinusta minulla ei ole mitään tietoa. EI ikää, ei perhetaustaa, etc. Olisi vain mielenkiintoista tietää, että mistä tilanteesta eri ihmisten kirjoitukset kumpuavat.

Oman taustani olen täällä kyllä avannut, joskin ehkä silloin kun en vielä ollut kirjautunut.
 
No ei ole mielestäni tavallinen puolue. Tosin en mä tiedä onko se nyt mitenkään ratkaiseva asia. Onko Vihreät tavallinen puolue? Onko mikään? Ehkä "tavallisimmat" on SDP ja Kokoomus, joiden taustalla on yhteiskunnan perusasetelma: duunarit ja "parempi väki": omistajat, toimihenkilöt, muuten vaan paremmassa taloudellisessa asemassa olevat. Keskusta on jäänne, joka voisi "kalastaa" samoilla vesillä kuin persut. Ja osin kalastaakin...

Muuten PALSTAPESU, voisitko hieman kertoa sun taustoja. Muista palstan henkilöistä mulla jotain "tietoa" onkin, johon yhdistän heidän kirjoituksiaan. Mutta sinusta minulla ei ole mitään tietoa. EI ikää, ei perhetaustaa, etc. Olisi vain mielenkiintoista tietää, että mistä tilanteesta eri ihmisten kirjoitukset kumpuavat.

Oman taustani olen täällä kyllä avannut, joskin ehkä silloin kun en vielä ollut kirjautunut.
Yhteiskunnalliseen perusasemaan pohjautuva puoluejaottelu ei enää toimi. Maailma on muuttunut aika paljon 60-70-luvulta. Ei enää ole vain duunareita ja patruunoita: on keskiluokka, osa siitä on hyvinkin varakasta, on siirretty tuotantoa halvempiin maihin ja yritetään kovasti myös tuoda työntekijöitä niistä halvemmista maista.

Olen kyllä kertonut itsestäni.ä täällä. TP Suvakki taitaa yrittää selvittää henkilöllisyyttäni, että pääsisi maalittamaan.
 
Olen kyllä kertonut itsestäni.ä täällä. TP Suvakki taitaa yrittää selvittää henkilöllisyyttäni, että pääsisi maalittamaan.
Olipa aikamoinen heitto. Mutta sopii jokseenkin persumaiseen epäluulo-ajatteluun. Kirjoitin tänne pitkään kirjautumattomana. Kaikki mahtuu mukaan... niinpä... No en jaksa tästä edes jatkaa, pidä tunkkisi ja muista ampuia sudet.
 

Yhteistyössä