Persu/vihervassari, onko sinulla

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Onko sinulla joitakin mielipiteitä, jotka periaatteessa poikkeaa linjasta? Eli esim. onko jollakin persumielisellä joitakin vihervasemmistosta noukittuja näkemyksiä tai toisinpäin? Esimerkkejä omista näkemyksistäni.

Olen itse hieman vasemmistoon ja etenkin vihreään ajatteluun kallella. Silti ajattelen, että ydinvoima on ehdoton kyllä. Toki en tykkää näistä nykyisistä projekteista, ei ole mennyt ihan nappiin. Mutta jos pitää valita kivihiili tai ydinvoima, ei tarvitse miettiä sekuntiakaan. Lisäksi suhtaudun maahanmuuttoon aidon kriittisesti, mutta onhan tuossakin moni puolue intojaan hillinnyt. Kannatan siis maahanmuuttoa, pidän sitä jopa tärkeänä Suomelle, mutta mitä ilmeisimmin yhteiskuntamme ei ole valmis imemään liikaa hyvin erilaisista kulttureista tulevia.

En arvosta erityisesti suomalaisten ylikonservatiivisia näkemyksiä. Koen, että ne ovat kehityksen jarru. Samalla tavalla en arvosta sitä, että tänne tulee ihmisiä, joilla arvot ovat erittäin konservatiivisia eri kantilta. Tällä tarkoitan nimenomaan sellaisia muiden uskontojen (miksei kristinuksonkin) edustajia, joiden ajattelu on uhka yhteiskuntarahalla. En myöskään millään muotoa kiistä, etteikö tuohon liittyvät ongelmat ole aiheutuneet 95 prosenttisesti nimenomaan islamilaisista maista tulleiden miesten suunnalta.

Asiaa ei mitenkään tarvi hyssytellä. Eikä sitä kyllä ole vuosiin hyssyteltykään. Maahanmuuton ongelmista puhuminen ei todellakaan ole tabu. Pikemminkin tuntuu, ettei muusta puhuta. Eli asiassa on ongelmia, mutta se ei ole ainoa eikä suurin ongelma mitä Suomella ja Euroopalla on.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Mä äänestän Kokoomusta tai Keskustaa. Persuja mä äänestäisin maahanmuuttokysymysten takia, mutta en siedä heidän asennetta ilmastonmuutosta kohtaan. Ja myöskin muu tieteenvastaisuus heissä vituttaa. Jos ois pakko valita Vihreet tai Persut, niin ottasin silti persut. Vaikka Vihreissä on enemmän kyllä älykästä sakkia. Ainakin ne vihreet jotka tunnen, on akateemisia ja perustaa näkemyksensä analyytiseen perusteluun. Olen eri mieltä monista asioista, mutta arvostan silti sitä. Persuilla ei ole tähän rahkeita kun niitä akateemisia on niin vähän.

Ja juu, voi sitä olla akateeminenkin ja silti kykenemätön tai haluton olemaan aidosti analyyttinen (Huhtasaari) ja toki vähän koulutettukin voi olla fiksu. Mutta harvemmin on.
 
Olipa virkistävä aloitus!

Mulle on erittäin tärkeää luonnonsuojelu, eläinten hyvinvointi ja oikeanlainen tasa-arvo.
Suomalaisten etu pitää kuitenkin tulla ensin, kansallismielisyydessä ei ole mitään väärää, niinhän muutkin maat ajattelevat omista maistaan.
Vastustan haittamaahanmuuttoa mm. siksi, että se lisää hiilijalanjälkeä ja vastustan liiallista kulttuurien sekoittamista.
Rasittaa jatkuvasti kuulla olevansa rasisti, kun siitä ei kuitenkaan ole kyse, mutta minkäs sillekään voi ettei tämä mene monelle jakeluun.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Olen arvoiltani hyvin ympäristötietoinen vasemmistolainen, mutta myös kansallismielinen. En periaatteessa vastusta rahan antamista ulkomaille kehitysapuun ym, MUTTA kun omalla kansalla huomattava hätä monella ja terveydestä, toimeentulosta ja koulutuksesta leikataan, silloin ei ole varaa syytää rahaa tolkuttomasti ulkomaille tai ottaa valtavaa määrää kouluttamattomia, kielitaidottomia, kotoutumishaluttomia miehiä vääristämään sukupuolijakaumaa - > aiheuttaa levottomuuksia.

Myöskään autoilua en olisi rokottamassa niin voimakkaasti, vaikka ilmastotoimia tarvitaankin, mutta Suomessa tarvitaan myös autoja. Tulee myötähäpeä aina kun luen niitä "kävellen ja polkien pääse myös" kommentteja. Kyllä pääsee monesti mutta ei se aina ole vaihtoehto. Ja mä olen sentään opiskellut ympäristöalalle..
 
vierailija
Äänestän Perussuomalaisia, mutta jos mua pitäisi kuvailla niin kai mä olisin lähimpänä klassista liberaalia. Suomessa vain ei ole yhtään liberaalipuoluetta, jota äänestämällä tekisi muuta kuin menettäisi äänensä, joten äänestän Perussuomalaisia, koska he ajavat kuitenkin joitain asioita, jotka ovat mulle tärkeitä: maahanmuutto, ilmastonmuutos, sananvapaus. Seuraavissa vaaleissa en tiedä äänestänkö ollenkaan, koska tämän maan poliittinen suuntaus aiheuttaa niin suurta apatiaa ja turhautumista, että taidan vain jäädä kotiin. Mulle ei tässä maassa ole poliittista kotia ja katsonkin vain hämmästyneenä mihin suuntaan tätä maata viedään ja ihmettelen ihmisten ajattelumalleja.
 
Olipa virkistävä aloitus!

Mulle on erittäin tärkeää luonnonsuojelu, eläinten hyvinvointi ja oikeanlainen tasa-arvo.
Suomalaisten etu pitää kuitenkin tulla ensin, kansallismielisyydessä ei ole mitään väärää, niinhän muutkin maat ajattelevat omista maistaan.
Vastustan haittamaahanmuuttoa mm. siksi, että se lisää hiilijalanjälkeä ja vastustan liiallista kulttuurien sekoittamista.
Rasittaa jatkuvasti kuulla olevansa rasisti, kun siitä ei kuitenkaan ole kyse, mutta minkäs sillekään voi ettei tämä mene monelle jakeluun.
Samoilla mennään.
Onhan Jussi entinen vihreä.
Ja Persut ovat luonnon asialla todella hyvin. Ennen kaikkea terveellä tavalla - romuttamatta kotimaan taloutta. Ei siinä ole mitään järkeä, että hyödykkeet tuodaan muualta ja näin menetämme työpaikkoja ja saastuttaminen tapahtuu maissa, joissa luonnonsuojelu/työntekijöiden työolosuhteet eivät ole prioriteetti.
Ei ole kannattavaa haukata liian isoa palaa, missään asiassa, kerralla - Suomi on tehnyt enemmän kuin osansa ja asteittain (fiksusti ja maltilla) siirrytään aina vain parempaan, mitä tulee luonnonsuojeluun/ilmasoon. Näin muutokset ovat kestävällä pohjalla!

En oikeastaan keksi Persuista mitään mitä en kannattaisi. Persujen rasistisuus on niin kulunut juttu, että tuskin kukaan siihen enää uskoo. Itse ainakin irtisanoudun kaikesta rasismista. Mutta, islamvastainen olen jos katsotaan siitä aspektista, että on tarkoitus sekoittaa kulttuureita. Suomessa on hyvä, turvallinen ja rehellinen kulttuuri, jos tekee vertailua. Toki on asioita mikä Suomessa voisi olla paremmin, esim. vanhuksista huolehtiminen ja perhekulttuuri: voisimme olla läheisempiä ja perheväkivalta/päihteet maassa on huolestuttavaa. Jokaisessa kulttuurissa on ne omat ongelmansa, mutta meillä ei katkota päitä/eletä epätasa-arvossa/silvota lapsia/valehdella ominaisosana kulttuuria/sodita tai räjäytellä paikkoja ilmaan jne.
Uskon, että epävakaa talous ja näköalattomuus on osittain ed.main ongelmien aiheuttajia suomalaisessa kulttuurissa/päihdehuollon riittämättömyys: riittämättömät metodit. Eikä tilanne parane jos otetaan lainaa lainan päälle, eikä ole mitään näköalaa sille miten Suomi maksaa velkaa/Suomea myydään samalla pala palalta ulkomaille, eikä meille kohta jää mitään pärjätä edes osittain itsenäisesti vaan pakkoakaudutaan EU:n orjaksi.
EU kriittisyyttä arvostan Persuissa - liittovaltio ei ole vaihtoehto näin erilaisten maiden kesken. Pohjoismaiden liitto on kannattavampi. Liittovaltiossa me vain menetämme - siinä ei ole mitään järkeä.

Erittäin kovalla mielenkiinnolla odotan, että nykyPersut istuisivat hallituksessa ja sitä kautta saataisi hyviä rakentavia ja ennen kaikkea kestäviä muutoksia aikaan.

Sori Ap, nyt meni hiukan ot, mutta kirjoittelin jotakin odotellessa, että joku keksii Persuista jotakin mitä vastaan voisin olla.
 
  • Rakkaus
Reactions: Elena777
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Ainakin alussa Perussuomalaiset olivat kovinkin koronapaniikissa ja oma linjani eroaa tästä jyrkästi. Se tosin taisi olla halpaa populismia, kun hallitukselta vaadittiin kovia toimia, koska nyt myöhemmin persut eivät ehkä kuitenkaan edusta sitä kaikkein panikoivimpaa osaa poliittisesta kentästä.

On niitä yksittäisiä kysymyksiä tietenkin muitakin, mutta nyt ei tule äkkiseltään mieleen.
 
Uskon ilmastonmuutokseen ja periaatteessa kannatan päästötöntä liikennettä. Se pitää vain suunnitella ja toteuttaa Suomen kokoisessa maassa tarkasti. Ilmastotavoitteet täyttyvät parhaiten ydinvoimalla, myös muita vähäpäästöisiä energiamuotoja pitää suosia. Teollisuus täytyy pitää Suomessa, koska täällä on parhaat mahdollisuudet tuottaa mahdollisimman pienillä päästöillä. Teollisuuden toiminnan vaikeuttaminen, joka johtaa teollisuuden siirtymiseen esim. kolmansiin maihin, joissa ei ole ilmastolainsäädäntöä, ei ole ratkaisu.

En vastusta sellaista maahanmuuttoa, jossa maahanmuuttaja elättää itsensä ja perheensä. Hyväksyn myös varoen pakolaisleireiltä otetut pakolaiset, joiden vaikea tilanne on tutkittu ja todettu. Sen sijaan turvapaikkaprosessi pitäisi lakkauttaa kokonaan. Tämä prosessi on rakennettu toisen maailmansodan jälkeen, eikä sovellu enää nykymaailmaan.
 
Samoilla mennään.
Onhan Jussi entinen vihreä.
Ja Persut ovat luonnon asialla todella hyvin. Ennen kaikkea terveellä tavalla - romuttamatta kotimaan taloutta. Ei siinä ole mitään järkeä, että hyödykkeet tuodaan muualta ja näin menetämme työpaikkoja ja saastuttaminen tapahtuu maissa, joissa luonnonsuojelu/työntekijöiden työolosuhteet eivät ole prioriteetti.
Ei ole kannattavaa haukata liian isoa palaa, missään asiassa, kerralla - Suomi on tehnyt enemmän kuin osansa ja asteittain (fiksusti ja maltilla) siirrytään aina vain parempaan, mitä tulee luonnonsuojeluun/ilmasoon. Näin muutokset ovat kestävällä pohjalla!

En oikeastaan keksi Persuista mitään mitä en kannattaisi. Persujen rasistisuus on niin kulunut juttu, että tuskin kukaan siihen enää uskoo. Itse ainakin irtisanoudun kaikesta rasismista. Mutta, islamvastainen olen jos katsotaan siitä aspektista, että on tarkoitus sekoittaa kulttuureita. Suomessa on hyvä, turvallinen ja rehellinen kulttuuri, jos tekee vertailua. Toki on asioita mikä Suomessa voisi olla paremmin, esim. vanhuksista huolehtiminen ja perhekulttuuri: voisimme olla läheisempiä ja perheväkivalta/päihteet maassa on huolestuttavaa. Jokaisessa kulttuurissa on ne omat ongelmansa, mutta meillä ei katkota päitä/eletä epätasa-arvossa/silvota lapsia/valehdella ominaisosana kulttuuria/sodita tai räjäytellä paikkoja ilmaan jne.
Uskon, että epävakaa talous ja näköalattomuus on osittain ed.main ongelmien aiheuttajia suomalaisessa kulttuurissa/päihdehuollon riittämättömyys: riittämättömät metodit. Eikä tilanne parane jos otetaan lainaa lainan päälle, eikä ole mitään näköalaa sille miten Suomi maksaa velkaa/Suomea myydään samalla pala palalta ulkomaille, eikä meille kohta jää mitään pärjätä edes osittain itsenäisesti vaan pakkoakaudutaan EU:n orjaksi.
EU kriittisyyttä arvostan Persuissa - liittovaltio ei ole vaihtoehto näin erilaisten maiden kesken. Pohjoismaiden liitto on kannattavampi. Liittovaltiossa me vain menetämme - siinä ei ole mitään järkeä.

Erittäin kovalla mielenkiinnolla odotan, että nykyPersut istuisivat hallituksessa ja sitä kautta saataisi hyviä rakentavia ja ennen kaikkea kestäviä muutoksia aikaan.

Sori Ap, nyt meni hiukan ot, mutta kirjoittelin jotakin odotellessa, että joku keksii Persuista jotakin mitä vastaan voisin olla.
Loistavasti kiteytettynä se miten itse näen asiat!
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Olipa virkistävä aloitus!

Mulle on erittäin tärkeää luonnonsuojelu, eläinten hyvinvointi ja oikeanlainen tasa-arvo.
Suomalaisten etu pitää kuitenkin tulla ensin, kansallismielisyydessä ei ole mitään väärää, niinhän muutkin maat ajattelevat omista maistaan.
Vastustan haittamaahanmuuttoa mm. siksi, että se lisää hiilijalanjälkeä ja vastustan liiallista kulttuurien sekoittamista.
Rasittaa jatkuvasti kuulla olevansa rasisti, kun siitä ei kuitenkaan ole kyse, mutta minkäs sillekään voi ettei tämä mene monelle jakeluun.
Lisää hiilijalanjälkeä? Voi siunaus, joku trolli nauraa partaansa tällä hetkellä.
 
  • Haha
Reactions: Elena777
vierailija
Olen nainen, joten en voi äänestää persuja. Liikaa ählämöintiä tasa-arvon kanssa. Niin kauan, kun siellä istuu konservatiiviset papat, ja naisia pelkäävät amikset, joiden mielestä naisen paikka on kotona plus kaikki muut naisia koskevat seikat, pitäköön puolueensa. Äänestän mielummin vaikka ruotsalaisia.
 
Olen nainen, joten en voi äänestää persuja. Liikaa ählämöintiä tasa-arvon kanssa. Niin kauan, kun siellä istuu konservatiiviset papat, ja naisia pelkäävät amikset, joiden mielestä naisen paikka on kotona plus kaikki muut naisia koskevat seikat, pitäköön puolueensa. Äänestän mielummin vaikka ruotsalaisia.
Selkeä provo, mutta provoile seuraavaankin vastaus:

Otetaan nyt vaikka esimerkiksi
Laura Huhtasaari, Riikka Purra ja Leena Meri.
Mikä kohta heissä täyttää nuo sinun mainitsemasi väitteet Persujen naisista?
 
Jos käytät sanoja rättipää, geeliläpsyttelijä ym niin ei ihme että sinua luullaan rasistiksi
En ole käyttänyt sanaa geeliläpsyttelijä...ei tuo ole edes sana.
Kieltämättä kun on lukenut sen sadannen uutisen siitä miten joku pikkutyttö on raiskattu ja asialla on ollut Ähläwi Wähläbi niin olen kiehunut ja siinä tilanteessa sanonut jotakin sellasta mitä en normaalisti sano.
Mulla on muuten irakilaiskavereita, sekä muutama afgaani...ovat tosin naisia kaikki, eivätkä hyväksy kulttuurissaan olevia tapoja kohdella naisia ja tyttöjä kaltoin ja kuulisitpa millä nimillä he kutsuvat maanmiehiään, jotka syyllistyvät Suomessa tai missään maassa rikoksiin.
 
Jos käytät sanoja rättipää, geeliläpsyttelijä ym niin ei ihme että sinua luullaan rasistiksi
Ei tuo vielä rasistiksi tee. Kyllähän ruotsalaisia/venäläisiäkin haukutaan jos jonkinmoisilla nimillä, eikä se nyt viittaa mihinkään rasismiin vaan siihen että joidenkin käytös on perseestä.
Ja Esim. Suomi-Ruotsi maaottelut aiheuttavat joskus tunteiden kuohuntaa jos esim. joku jäähy jää vislaamati tms. Tai jos veli venäläinen peruuttaa lahden motarilla, jääkaappi katolle köytettynä kilometrejä seiskatien liittymään, niin kyllä sitä noituu ja ihmettelee kerran jos toisenkin.

Tässä geelitukka-diskoraha-läpsyttelijöiden tapauksessa on kyse raiskauksista ja terroriteoista, mielestäni nuo nimitykset ovat melko maltillisia, aivan kuten Ellu tuossa kirjoitti.
Kyse ei siis ole rasismista vaan vihasta heidän tekoaan kohtaan.

Välillä kyllä ärsyttää miten tuota rasistikorttia käytetään ihan surutta joka asiassa hyväksi. Esim. kun halutaan joku asia läpi.
Ikään kuin siinä pelästyttäisiin siinä määrin että Persutkin jo kuorossa alkaisivat hyväksymään rikollisuutta edistävän toiminnan ihan vain sen vuoksi, että joku suvakko muuten haukkuu rasistiksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Mä äänestän Kokoomusta tai Keskustaa. Persuja mä äänestäisin maahanmuuttokysymysten takia, mutta en siedä heidän asennetta ilmastonmuutosta kohtaan. Ja myöskin muu tieteenvastaisuus heissä vituttaa. Jos ois pakko valita Vihreet tai Persut, niin ottasin silti persut. Vaikka Vihreissä on enemmän kyllä älykästä sakkia. Ainakin ne vihreet jotka tunnen, on akateemisia ja perustaa näkemyksensä analyytiseen perusteluun. Olen eri mieltä monista asioista, mutta arvostan silti sitä. Persuilla ei ole tähän rahkeita kun niitä akateemisia on niin vähän.

Ja juu, voi sitä olla akateeminenkin ja silti kykenemätön tai haluton olemaan aidosti analyyttinen (Huhtasaari) ja toki vähän koulutettukin voi olla fiksu. Mutta harvemmin on.
558 Olkoot vihreät kuinka oppineita tahansa mutta heidän ideolooiasa ei ole tästä mailmasta. Persuilla on enemmän maalaisjärkeä kun viherpiipertäjillä kellään vaikkakkaan perussuomalaiset eivät kaikki kylläkään oe Halla Ahon tasolla mutta maalaisjärjellä suomen hyvinvointi on rakennettu ja myös rajoja puolustettu. suuri erehdys kun Ohisalosta tehtiin sisäministeri.
 
vierailija
Olen nainen, joten en voi äänestää persuja. Liikaa ählämöintiä tasa-arvon kanssa. Niin kauan, kun siellä istuu konservatiiviset papat, ja naisia pelkäävät amikset, joiden mielestä naisen paikka on kotona plus kaikki muut naisia koskevat seikat, pitäköön puolueensa. Äänestän mielummin vaikka ruotsalaisia.
Tässä kysyttiin, että onko sinulla sen äänestämäsi jengin kanssa jotain ristiriitoja. Eli onko siellä RKP:ssä nyt jotain sellaista, jonka kanssa sinun on vaikea elää?

Taas niin vaikeaa ymmärtää ohjeistusta kun pitää päästä öyhöttämään...
 

Yhteistyössä