Persu on lujaa tekoa - Rajusti pahoinpidelty Pekka Kataja toipuu sairaalassa: ”Heti kun täältä vapaudun, olen taas täydessä vauhdissa”

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Just joo.. En kyllä enää noita äänestä!
Jos oot persuja äänestänyt ja enää et äänestä, niin ketä sitten äänestäisit? Onko vaihtoehtoja?

Ja jos et äänestä lainkaan, niin tavallaan sitten annat äänesti niille voimille, joita äänestät.

Itse olen äänestänyt persuja muutaman kerran. Myönnän, vähän protestimielessä. Taisin itsekkin lähteä alitajuisesti mukaan kaikkeen "media peittelee totuutta"-juttuun. Olen yhä sitä mieltä, että valtamediat hieman siloittelee. Mutta sitten taas toisaalta kyllä Ylellä ja Hesarissa on ollut aika neutraaleja juttuja esim. Ruotsin tilanteesta jne.

Tätäkun vertaa sitten siihen näihin "vaihtoehtoisiin medioihin", niin onhan ero kuin yöllä jä päivällä. Yle ja HS on kuitenkin journalismia ja jos sinne tuottaa valheellista materiaalia, niin kiinni jäädessään on työpaikka katkolla. Yleensä kun näin sanoo, niin kommenttipalstoille tulee joku heittämään että "AI HS puolueeton, johan vitsin murjaisit..." Mutta mitään perusteluja ei ole. Ja sitten itse luetaan jotain ulkomailta rahoitettua disinformaation levittämiseen tarkoitettua julkaisua. Uskomatonta.

En yhäkään sano, että persut oli perin olivat väärällä asialla. Kyllä siellä oli alunperin sellaista "kansan asialla"-meininkiä ilman (ainakaan pelkkää) mamuvihaa. Mutta tosiaan tuon jakautumisen jälkeen suunta on ollut surullinen. Halla-Aho on varmaan tietyssä mielessä älykäs, mutta fakta on se että hänkin on kaulaa myöten tuossa trumppilais-populisitisessa mudassa. Sieltä ei poispääsyä taida olla.

Toivottavasti ikinä eivät pääse valtaan. Ja eivät varmasti pääsekkään kun ei tuollaisella poliitikalla voi tehdä yhteistyötä. Ja kumminkaan 50 prossaa äänistä eivät voi saada tai silloin on kyllä asiat jotenkin todella huonosti. Kenties joku radioaktiivinen laskeuma, joka laskisi suomalaisten ÄO:n jonnekkin 70:een voisi tuohon johtaa.
 
vierailija
Mutta sitten taas toisaalta kyllä Ylellä ja Hesarissa on ollut aika neutraaleja juttuja esim. Ruotsin tilanteesta jne.

Tätäkun vertaa sitten siihen näihin "vaihtoehtoisiin medioihin", niin onhan ero kuin yöllä jä päivällä. Yle ja HS on kuitenkin journalismia ja jos sinne tuottaa valheellista materiaalia, niin kiinni jäädessään on työpaikka katkolla. Yleensä kun näin sanoo, niin kommenttipalstoille tulee joku heittämään että "AI HS puolueeton, johan vitsin murjaisit..." Mutta mitään perusteluja ei ole. Ja sitten itse luetaan jotain ulkomailta rahoitettua disinformaation levittämiseen tarkoitettua julkaisua. Uskomatonta.

En yhäkään sano, että persut oli perin olivat väärällä asialla. Kyllä siellä oli alunperin sellaista "kansan asialla"-meininkiä ilman (ainakaan pelkkää) mamuvihaa. Mutta tosiaan tuon jakautumisen jälkeen suunta on ollut surullinen. Halla-Aho on varmaan tietyssä mielessä älykäs, mutta fakta on se että hänkin on kaulaa myöten tuossa trumppilais-populisitisessa mudassa. Sieltä ei poispääsyä taida olla.

Toivottavasti ikinä eivät pääse valtaan. Ja eivät varmasti pääsekkään kun ei tuollaisella poliitikalla voi tehdä yhteistyötä. Ja kumminkaan 50 prossaa äänistä eivät voi saada tai silloin on kyllä asiat jotenkin todella huonosti. Kenties joku radioaktiivinen laskeuma, joka laskisi suomalaisten ÄO:n jonnekkin 70:een voisi tuohon johtaa.
Voihan vee mitä sontaa.
 
vierailija
Voihan vee mitä sontaa.
Tälläsiä ne persujen kommentit on. Ei mitään perusteluja, pelkkää totaalista kieltämistä. Tulee mieleen muutamat duunarit edelliseltä työpaikalta (ei todellakaan kaikki, mutta sellainen pieni porukka siellä oli). Aina kaikki oli perseestä ja mikään ei onnistu ja kaikki on kuulemma väärin. Mutta mitään rakentavia ehdotuksia ei ikinä ollut. Mutta eihän nää edes itse sitä ymmärtäneet. Eivät ne edes tajunneet, että myrkyttävät vain ilmapiirin. Tuossa on minun mielestä se persuilun ydin. Valitettavasti. Ja siksi vakavastiotettavuus minulle 0.

Ja ei, en ole vihervassari.
 
vierailija
Tälläsiä ne persujen kommentit on. Ei mitään perusteluja, pelkkää totaalista kieltämistä. Tulee mieleen muutamat duunarit edelliseltä työpaikalta (ei todellakaan kaikki, mutta sellainen pieni porukka siellä oli). Aina kaikki oli perseestä ja mikään ei onnistu ja kaikki on kuulemma väärin. Mutta mitään rakentavia ehdotuksia ei ikinä ollut. Mutta eihän nää edes itse sitä ymmärtäneet. Eivät ne edes tajunneet, että myrkyttävät vain ilmapiirin. Tuossa on minun mielestä se persuilun ydin. Valitettavasti. Ja siksi vakavastiotettavuus minulle 0.

Ja ei, en ole vihervassari.
"Olen yhä sitä mieltä, että valtamediat hieman siloittelee. Mutta sitten taas toisaalta kyllä Ylellä ja Hesarissa on ollut aika neutraaleja juttuja esim. Ruotsin tilanteesta jne."
 
vierailija
Tälläsiä ne persujen kommentit on. Ei mitään perusteluja, pelkkää totaalista kieltämistä. Tulee mieleen muutamat duunarit edelliseltä työpaikalta (ei todellakaan kaikki, mutta sellainen pieni porukka siellä oli). Aina kaikki oli perseestä ja mikään ei onnistu ja kaikki on kuulemma väärin. Mutta mitään rakentavia ehdotuksia ei ikinä ollut. Mutta eihän nää edes itse sitä ymmärtäneet. Eivät ne edes tajunneet, että myrkyttävät vain ilmapiirin. Tuossa on minun mielestä se persuilun ydin. Valitettavasti. Ja siksi vakavastiotettavuus minulle 0.

Ja ei, en ole vihervassari.
"Yle ja HS on kuitenkin journalismia ja jos sinne tuottaa valheellista materiaalia, niin kiinni jäädessään on työpaikka katkolla."
 
vierailija
Tälläsiä ne persujen kommentit on. Ei mitään perusteluja, pelkkää totaalista kieltämistä. Tulee mieleen muutamat duunarit edelliseltä työpaikalta (ei todellakaan kaikki, mutta sellainen pieni porukka siellä oli). Aina kaikki oli perseestä ja mikään ei onnistu ja kaikki on kuulemma väärin. Mutta mitään rakentavia ehdotuksia ei ikinä ollut. Mutta eihän nää edes itse sitä ymmärtäneet. Eivät ne edes tajunneet, että myrkyttävät vain ilmapiirin. Tuossa on minun mielestä se persuilun ydin. Valitettavasti. Ja siksi vakavastiotettavuus minulle 0.

Ja ei, en ole vihervassari.
"Halla-Aho on varmaan tietyssä mielessä älykäs, mutta fakta on se että hänkin on kaulaa myöten tuossa trumppilais-populisitisessa mudassa. Sieltä ei poispääsyä taida olla."

Ihanko itse keksit?
 
vierailija
Tälläsiä ne persujen kommentit on. Ei mitään perusteluja, pelkkää totaalista kieltämistä. Tulee mieleen muutamat duunarit edelliseltä työpaikalta (ei todellakaan kaikki, mutta sellainen pieni porukka siellä oli). Aina kaikki oli perseestä ja mikään ei onnistu ja kaikki on kuulemma väärin. Mutta mitään rakentavia ehdotuksia ei ikinä ollut. Mutta eihän nää edes itse sitä ymmärtäneet. Eivät ne edes tajunneet, että myrkyttävät vain ilmapiirin. Tuossa on minun mielestä se persuilun ydin. Valitettavasti. Ja siksi vakavastiotettavuus minulle 0.

Ja ei, en ole vihervassari.
"Toivottavasti ikinä eivät pääse valtaan. Ja eivät varmasti pääsekkään kun ei tuollaisella poliitikalla voi tehdä yhteistyötä."

Seuraavan hallituksen rungon muodostaa kok ja persut. Halla-aho on pääministeri tai valtiovarainministeri.
 
vierailija
"Toivottavasti ikinä eivät pääse valtaan. Ja eivät varmasti pääsekkään kun ei tuollaisella poliitikalla voi tehdä yhteistyötä."

Seuraavan hallituksen rungon muodostaa kok ja persut. Halla-aho on pääministeri tai valtiovarainministeri.
Olen menettänyt täysin uskoni persuihin, mutta tavallaan toivon tätä. Saisivat paikan näyttää. Valitettavasti jos miettii mimmosta porukkaa siellä on, niin pelottava ajatus. Valtionvarainministerinä vielä ehkä Halla-Aho menis. Silti se, että Suomen suurin puolue olisi oikeistopopulistinen, olisi ikävä signaali ulkomaille.

Tässä näkemys, johon voin yhytä, koskien oikeistopopulismin nousua Euroopassa:


Kun oikeistopopulistit pärjäävät, Putin iloitsee. Kun Putin iloitsee, kannattaa ehkä miettiä, että iloitseeko hän siksi, että tuntee sydämmellistä onnistumisen iloa jonkun toisen maan puolesta. Vai siksi, että ne sopivat hänä rikkovan pelitavan strategiaan.
 
vierailija
vierailija
"Ei me noita tunneta".
Saa nähdä sensuroidaanko tämä viesti tälläkin kertaa. Vihreät ja Vasemmisto istuvat samassa hallituksessa tämän murhasta epäillyn äärioikeistolaisen kanssa. Varmasti tuntevat ja ovat varmasti moikanneetkin. Ja varmasti löytyy valokuvia heistä yhdessä. Että sekö nyt todistaa, että Vihreät ja Vasemmisto ovat äärioikeistoa? Tällainen samassa paikassa olemisen avulla leimaaminen on epä-älyllistä ja ainakin henkilökohtaisesti menetän täysin kunnioitukseni sellaista henkilöä kohtaan, joka argumentoi tuolla tasolla. Tuo on ihan suoraan goebbelsilaisesta propagandan aapisesta revitty taktiikka.
 
vierailija
Toivottavasti ikinä eivät pääse valtaan. Ja eivät varmasti pääsekkään kun ei tuollaisella poliitikalla voi tehdä yhteistyötä. Ja kumminkaan 50 prossaa äänistä eivät voi saada tai silloin on kyllä asiat jotenkin todella huonosti. Kenties joku radioaktiivinen laskeuma, joka laskisi suomalaisten ÄO:n jonnekkin 70:een voisi tuohon johtaa.
TÖRRRKEÄÄ aliarvioimista:eek: :(

Jos tulisi 50% kannatus, sehän vaan tarkoittaa että jopa viherpunikeillakin on sinisilmät auenneet kylmän ja pelottavan "unelma"tulevaisuuden suhteen. Ei kukaan tervepäinen kaipaa hiekkakansojen vvaltakulttuuria tänne!
 
vierailija
"Ei me noita tunneta".


Kivasti ehdittiin Ala-Tuuhosen nimi vetää lokaan. En kylläkään vastusta nimien julkaisemista tässäkään tapauksessa, mutta merkillepantavaa on, ettei Kansanuutisten kaltaisia tai edes valtamedian lehtiä kiinnosta noin yleisesti ottaen retostella nimillä tutkintavaiheessa. Mutta kun tekijä on "äärioikeistolainen vaikuttaja", eli liikkuu jossain kiljuskiniporukoissa ja tuntee sen Peten, joka piiri sen hakaristin ja näytti poliisille persettä, niin sitten on tietenkin niin tärkeä mies, että nimi ja kuva ja lasten syntymäpäivät ovat ilman muuta pääuutinen.

Itse Katajan keississä kiinnostaa enää lähinnä se motiivi, joka uhrilla oli satuiluilleen. Kaikki uskottavuus meni ja samalla myös myötätunto kun legenda hyökkääjistä alkoi elää omaa elämäänsä. Eikä vähiten sen takia, että uhri itse aktiivisesti tunki julkisuuteen. Ehkä se vielä selviää kun juttu menee joskus oikeuteen.
 

Kivasti ehdittiin Ala-Tuuhosen nimi vetää lokaan. En kylläkään vastusta nimien julkaisemista tässäkään tapauksessa, mutta merkillepantavaa on, ettei Kansanuutisten kaltaisia tai edes valtamedian lehtiä kiinnosta noin yleisesti ottaen retostella nimillä tutkintavaiheessa. Mutta kun tekijä on "äärioikeistolainen vaikuttaja", eli liikkuu jossain kiljuskiniporukoissa ja tuntee sen Peten, joka piiri sen hakaristin ja näytti poliisille persettä, niin sitten on tietenkin niin tärkeä mies, että nimi ja kuva ja lasten syntymäpäivät ovat ilman muuta pääuutinen.

Itse Katajan keississä kiinnostaa enää lähinnä se motiivi, joka uhrilla oli satuiluilleen. Kaikki uskottavuus meni ja samalla myös myötätunto kun legenda hyökkääjistä alkoi elää omaa elämäänsä. Eikä vähiten sen takia, että uhri itse aktiivisesti tunki julkisuuteen. Ehkä se vielä selviää kun juttu menee joskus oikeuteen.
Menee vain erikoisemmaksi tämä juttu.
 
vierailija
vierailija
No niin..

 

Yhteistyössä