Persoonallisuutesi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun palkit ovat aika yhteneviä. Eniten pistemääriä tyypit 8 ja 3. Vain yhden pistemäärän ero tyyppeihin 1, 5 ja 7 eli perfektionisti, tarkkailija ja seikkailija. Mä olen kaikkea, paitsi 2, 4 ja 9 saivat vain pisteen tai kaksi eli en ole auttaja, romantikko tai sovittelija. Yllättäen!

Tyyppi 8 - Varma
Olet tarmokas, toimintakykyinen, itsevarma. Olet myös voimakas ja monella tavalla lahjakas. Puhut aina suusi puhtaaksi ja olet päättäväinen, mutta sinulla on myös taipumus olla itsekeskeinen ja dominoiva. Haluat hallita ympäristöäsi ja saatat toisinaan vaikuttaa muista pelottavalta. Aiheutat usein riitoja. Ongelmasi on useimmiten se, että et pysty hillitsemään itseäsi.
Parhaimmillasi pystyt viemään läpi haastavia hankkeita tai jopa tekemään urotekoja.

Tyyppi 3 - Suorittaja
Ponnistelet menestyäksesi ja olet kunnianhimoinen, energinen ja taitava. Olet itsevarma ja sopeutuvainen, joten ihmiset pitävät sinua viehättävänä ja kiinnostavana. Käyttäydyt diplomaattisesti ja tasapainoisesti mutta mietit paljon omaa olemustasi ja sitä, mitä mieltä muut ovat sinusta.
Heikkouksiisi kuuluu se, että käytät liian paljon aikaa työhön ja olet hyvin kilpailuhenkinen. Parhaimmillasi sinusta kehittyy roolimalli, joka innostaa muita.

Aloitin tuota, mutta tarjolla olleet vastaukset olivat niin uskomattoman kaukana omista ajatuksistani, että jätin tekemättä.

Jonkin netti-testin mukaan olen samaa persoonallisuustyyppiä kuin esim. Mickey Rooney. Tätä porukkaa oli muistaakseni muutama hassu prosentti ihmisistä.

Tiedän olevani outo :D

Non Compos Mentis

luin viimeisen rivin viestistäsi hieman pieleen ja olin tikahtua nauruun...
" Parhaimmillasi sinusta kehittyy normaali, joka innostaa muita." :laugh: :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Non Compos Mentis

luin viimeisen rivin viestistäsi hieman pieleen ja olin tikahtua nauruun...
" Parhaimmillasi sinusta kehittyy normaali, joka innostaa muita." :laugh: :saint:

Hui kauhia, älä maalaile piruja seinille. Mitä sekin meinaisi kohdallani? Tapakristitty, naimisissa jonkun pertti niemisen kanssa ja hartain toive saada kesämökkilaina maksettua?

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Hui kauhia, älä maalaile piruja seinille. Mitä sekin meinaisi kohdallani? Tapakristitty, naimisissa jonkun pertti niemisen kanssa ja hartain toive saada kesämökkilaina maksettua?

Sitä jäin pohtimaan... Enkä osannut määritellä normaaliutta. :D Ehkä en ole siihen vielä törmännyt tai en vain tunnistaisi, vaikka se tökkäisi kepillä nenääni.

Sitä jäin pohtimaan... Enkä osannut määritellä normaaliutta. :D Ehkä en ole siihen vielä törmännyt tai en vain tunnistaisi, vaikka se tökkäisi kepillä nenääni.

Niin, heidän tulisi tuoda asia julki selkeästi, näin: :attn:

:D Kyllä!

Tai vaihtoehtoisesti pieni varoitustarra, riittävän kirkkailla väreillä ja selkeällä fontilla toteutettuna.

"Varoitus! Nentti-sisältöä, luokka: normaali"

:D Kyllä!

Tai vaihtoehtoisesti pieni varoitustarra, riittävän kirkkailla väreillä ja selkeällä fontilla toteutettuna.

"Varoitus! Nentti-sisältöä, luokka: normaali"

Muistan nähneeni nettisivun, jossa kerrottiin jostain ei-nenttien tapaamisesta. Ilmoittautuessa piti valita tietty väri siihen nimikylttiin. Vaihtoehdot olivat suunnilleen, että "Punainen: älä edes kuvittele lähestyväsi minua", "Keltainen: en osaa aloittaa sosiaalisia tilanteita, mutta haluaisin jutella. Lähesty jos annan luvan." "Vihreä: Voit tulla vapaasti luokseni keskustelemaan".

Ois kiva laittaa eri lätkä aina kotoa lähtiessä, mikä fiilis sitten oiskin. Maitoa vois hakea lähikaupasta punasella ilman, että tarttis ketään ees tervehtiä.

Muistan nähneeni nettisivun, jossa kerrottiin jostain ei-nenttien tapaamisesta. Ilmoittautuessa piti valita tietty väri siihen nimikylttiin. Vaihtoehdot olivat suunnilleen, että "Punainen: älä edes kuvittele lähestyväsi minua", "Keltainen: en osaa aloittaa sosiaalisia tilanteita, mutta haluaisin jutella. Lähesty jos annan luvan." "Vihreä: Voit tulla vapaasti luokseni keskustelemaan".

Ois kiva laittaa eri lätkä aina kotoa lähtiessä, mikä fiilis sitten oiskin. Maitoa vois hakea lähikaupasta punasella ilman, että tarttis ketään ees tervehtiä.

Mahtava idea!

Tänään onkin liikennevalo-fiilis.

Ehkä pitäisi vielä lisätä musta tai jokin huomio-oranssi tms: "Juokse pakoon, minkä kintuistasi pääset!"

Toisaalta, minulla menisi koko päivä laputellessa itseäni: jos A tulee vastaan, tämä lappu, jos B, niin tämä, mutta jos A ja C ovat yhdessä, tuo lappu jne.

Tiukka mulkaisu ja murina toimivat myös hyvin ja ne on suht helppo kohdistaa. Ja jos ei pientä vihjettä ymmärrä, aina voi alkaa huutaa: MENE POIS, MENE POIS, HETI POIS, EI TÄNNE, ÄLÄ EDES KATSO MUN SUUNTAANI!!

Mua ärsyttää tämmöset, kun oon aina tämmönen tasapaksu. Nytkin kolmessa eri kohdassa samat pisteet (2, 5, 6) ja yksi piste vähemmän oli kahessa kohassa (3, 4). Ainoa, mikä selvästi erottu muista, oli 1, josta en saanut ollenkaan pisteitä. Mutta joo, ei tuo hirveesti mulle mitään kerro.

Alkuperäinen kirjoittaja diipadaapadei:
Mua ärsyttää tämmöset, kun oon aina tämmönen tasapaksu. Nytkin kolmessa eri kohdassa samat pisteet (2, 5, 6) ja yksi piste vähemmän oli kahessa kohassa (3, 4). Ainoa, mikä selvästi erottu muista, oli 1, josta en saanut ollenkaan pisteitä. Mutta joo, ei tuo hirveesti mulle mitään kerro.

Mitä tyyppiä olet Jungin tyyppisissä testeissä?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Myers%E2%80%93Briggs-tyyppi-indikaattori

Tyyppi 5 - Tarkkailija

* Olet tarkka ja oivaltava havainnoitsija ja utelias. Olet keskittymiskykyinen ja pystyt ratkaisemaan monimutkaisiakin ongelmia. Olet kekseliäs, luova ja riippumaton mutta vaivut usein ajatuksiisi niin, että menetät kosketuksen ympäröivään maailmaan.
* Heikkouksiisi kuuluu se, että kyseenalaistat kaiken, eristäydyt ja muutut muiden mielestä kummajaiseksi.
* Parhaimmillasi sinusta voi tulla visionääri ja uranuurtaja, joka on huomattavasti edellä aikaansa.

Lisäksi

Vastaustesi perusteella on luotu alla oleva persoonallisuusprofiili enneagrammin yhdeksästä persoonallisuustyypistä. Voit lukea lyhyen kuvauksen jokaisesta persoonallisuustyypistä sivun alalaidasta. Persoonallisuustyypin linkkiä napsauttamalla pääset käsiksi tarkempaan kuvaukseen.

4 3 4 4 6 4 5 1 5
Tyyppi 1 Tyyppi 2 Tyyppi 3 Tyyppi 4 Tyyppi 5 Tyyppi 6 Tyyppi 7 Tyyppi 8 Tyyppi 9

Jos korkeimmat pistemäärät jakaantuvat lähes tasan kahden tai useamman persoonallisuustyypin osalle, lue niiden kaikkien kuvaukset saadaksesi selville, mikä niistä sopii parhaiten itseesi. Tällaisessa tapauksessa on erittäin todennäköistä, että kuulut tyyppiin 3, 6 tai 9.

Jos olet nainen ja saat eniten pisteitä tyypistä 2, saatat todellisuudessa olla tyypiltäsi lähinnä sitä, josta sait toiseksi eniten pisteitä. Naiset kasvatetaan usein käyttäytymään tyypin 2 mukaisesti riippumatta siitä, onko se heidän todellinen persoonallisuustyyppinsä vai ei.

Tyyppi 1 - Perfektionisti

* Pidät kiinni periaatteistasi ja ihanteistasi ja sinulla on korkea moraali. Olet varma siitä, mikä on oikein ja väärin. Ponnistelet tehdäksesi työsi niin hyvin kuin mahdollista ja parantaaksesi muiden saavuttamia tuloksia, mutta pelkäät virheitä. Pidät asiat järjestyksessä ja perehdyt asioihin yksityiskohtaisesti, mutta muut ovat usein sitä mieltä, että olet kärkäs arvostelemaan ja turhantarkka.
* Heikkouksiisi kuuluu yleensä kärsimättömyys. Suutut helposti, jos sinusta tuntuu siltä, että muut hutiloivat työssään.
* Sinusta voi kehittyä uranuurtaja, jota muut kunnioittavat.

Tyyppi 2 - Auttaja

* Olet huolehtivainen ja osaat luoda ihmissuhteita. Kykysi ymmärtää muita on erinomainen. Olet ystävällinen, pystyt tukemaan muita ja jopa panemaan heidän tarpeensa omiesi edelle. Toisaalta sinulla on taipumus olla herkkätunteinen, imarteleva ja mielistelevä. Tarkoitat hyvää, kun autat toisia, mutta joskus kyse voi olla siitä, että haluat vain tehdä itsesi korvaamattomaksi.
* Ongelmasi on usein se, että olet takertuva ja unohdat omat tarpeesi.
* Parhaimmillasi autat toisia pyyteettömästi ja epäitsekkäästi.

Tyyppi 3 - Suorittaja

* Ponnistelet menestyäksesi ja olet kunnianhimoinen, energinen ja taitava. Olet itsevarma ja sopeutuvainen, joten ihmiset pitävät sinua viehättävänä ja kiinnostavana. Käyttäydyt diplomaattisesti ja tasapainoisesti mutta mietit paljon omaa olemustasi ja sitä, mitä mieltä muut ovat sinusta.
* Heikkouksiisi kuuluu se, että käytät liian paljon aikaa työhön ja olet hyvin kilpailuhenkinen.
* Parhaimmillasi sinusta kehittyy roolimalli, joka innostaa muita.

Tyyppi 4 - Romantikko

* Olet sisäänpäinkääntynyt, tunteikas, romanttinen ja erittäin luova. Tunnet itsesi hyvin ja tiedostat tunteesi, mutta olet taipuvainen alavireisyyteen ja itsekeskeisyyteen. Tunnet itsesi ajoittain haavoittuvaiseksi, riittämättömäksi ja halveksituksi, mikä saa sinut pysyttelemään erossa muista.
* Heikkouksiisi kuuluu, että olet taipuvainen alakuloisuuteen ja itsesääliin.
* Parhaimmillasi sinusta kehittyy luova taiteilija, joka pystyy uudistumaan.

Tyyppi 5 - Tarkkailija

* Olet tarkka ja oivaltava havainnoitsija ja utelias. Olet keskittymiskykyinen ja pystyt ratkaisemaan monimutkaisiakin ongelmia. Olet kekseliäs, luova ja riippumaton mutta vaivut usein ajatuksiisi niin, että menetät kosketuksen ympäröivään maailmaan.
* Heikkouksiisi kuuluu se, että kyseenalaistat kaiken, eristäydyt ja muutut muiden mielestä kummajaiseksi.
* Parhaimmillasi sinusta voi tulla visionääri ja uranuurtaja, joka on huomattavasti edellä aikaansa.

Tyyppi 6 - Kyselijä

* Olet ahkera, vastuullinen ja luotettava. Työskentelet määrätietoisesti ja olet hyvä aavistamaan ongelmat ja varmistamaan, ettei mikään mene vikaan. Osaat ratkaista ongelmia ja tehdä yhteistyötä, mutta toisinaan asetut puolustuskannalle ja väistelet vastuuta, jotta sinun ei tarvitsisi tehdä päätöksiä.
* Heikkoutesi on, että epäilet omia kykyjäsi ja olet epäluuloinen.
* Parhaimmillasi yllät huippusuorituksiin ja saat myös muut suoriutumaan hyvin.

Tyyppi 7 - Seikkailija

* Olet ulospäinsuuntautunut, optimistinen, monipuolinen ja spontaani. Sinulla on aina monta rautaa tulessa, ja valmistakin syntyy. Olet hyväntuulinen ja leikkisä mutta myös kuriton etkä useinkaan käytä kykyjäsi hyväksesi. Etsit jatkuvasti uusia kiinnostavia kokemuksia ja uuvut jatkuvaan touhuamiseen.
* Tavallinen heikkoutesi on se, että olet kärsimätön ja impulsiivinen.
* Parhaassa tapauksessa nautit täysillä elämisestä.

Tyyppi 9 - Sovittelija

* Olet hiljainen ja rauhallinen, lähes syrjäänvetäytyvä ja luotat muihin. Olet myös luova, optimistinen ja tuet muita, mutta toisinaan liityt enemmistöön sovun säilyttämiseksi. Koska haluat, että kaikki sujuisi kitkatta, ja vältät konflikteja, vähättelet usein ongelmia ja muutut liian tyytyväiseksi itseesi.
* Tyypillinen ongelmasi on se, että olet liian veltto ja välinpitämätön.
* Parhaimmillasi pystyt yhdistämään ihmisiä ja ratkaisemaan ristiriitoja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tyyppi 5 - Tarkkailija

Lisäksi

Tyyppi 7 - Seikkailija

* Olet ulospäinsuuntautunut, optimistinen, monipuolinen ja spontaani. Sinulla on aina monta rautaa tulessa, ja valmistakin syntyy. Olet hyväntuulinen ja leikkisä mutta myös kuriton etkä useinkaan käytä kykyjäsi hyväksesi. Etsit jatkuvasti uusia kiinnostavia kokemuksia ja uuvut jatkuvaan touhuamiseen.

Tyyppi 9 - Sovittelija

* Olet hiljainen ja rauhallinen, lähes syrjäänvetäytyvä ja luotat muihin. Olet myös luova, optimistinen ja tuet muita, mutta toisinaan liityt enemmistöön sovun säilyttämiseksi. Koska haluat, että kaikki sujuisi kitkatta, ja vältät konflikteja, vähättelet usein ongelmia ja muutut liian tyytyväiseksi itseesi.

Tuli sitten kopsattua ylimääräistä :) Outoa sinänsä tuo itsevarman pisteiden pienuus

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja diipadaapadei:

***i

Tuo enneanagrammi testi oli huono kun oli niin vähän kysymyksiä. Briggs-Myersissä olen INTP, tässä tarkkailija. Minusta Briggs-Myers on parhaimmasta päästä oleva testi.

http://www.humanmetrics.com/cgi-win/JTypes1.htm

(Poistin linkin kun ei anna muuten laittaa omaa.)

Olen ENTP. Päivästä riippuen... toisinaan INTP tai joku muukin.

Yllättävää, tuo E. Olen arvellut että olet INTP tai INTJ. Minä olen aina ollut INTP, vaikka tulen hyvin kaikkien kanssa toimeen. Joskus olen kaivannut J:n tuomia ominaisuuksia, erityisesti päämäärätietoisuutta. Veljeni on INTJ ja eron näkee. Yhtäläisyydet tosin ovat suurempia.

Yllättävää, tuo E. Olen arvellut että olet INTP tai INTJ. Minä olen aina ollut INTP, vaikka tulen hyvin kaikkien kanssa toimeen. Joskus olen kaivannut J:n tuomia ominaisuuksia, erityisesti päämäärätietoisuutta. Veljeni on INTJ ja eron näkee. Yhtäläisyydet tosin ovat suurempia.

Oonhan mä täälläkin teidän kanssa alvariinsa. *nudgenudgewinkwink* Tarvitsen kyllä aikaa yksin, mutta en tiedä, olen aika impulsiivinen ihminen ja varsinkin tuttujen kesken kukaan ei minua introvertiksi epäilisi. Riippuu vuodenajasta, fiiliksestä jne. Tämä onkin eniten se ominaisuus, jossa haluaisin olla puolivälissä.

Oonhan mä täälläkin teidän kanssa alvariinsa. *nudgenudgewinkwink* Tarvitsen kyllä aikaa yksin, mutta en tiedä, olen aika impulsiivinen ihminen ja varsinkin tuttujen kesken kukaan ei minua introvertiksi epäilisi. Riippuu vuodenajasta, fiiliksestä jne. Tämä onkin eniten se ominaisuus, jossa haluaisin olla puolivälissä.

Minä olen puhelias introvertti :) Pidän keskusteluista, mutta itse ihmiset jäävät vähemmälle huomiolle. Monesti en muista keskustelukumppanistani mitään. Toisaalta voin helposti jutella tuntemattomien kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
]

http://fi.wikipedia.org/wiki/Myers%E2%80%93Briggs-tyyppi-indikaattori

Your Type is
INFP
Introverted Intuitive Feeling Perceiving
Strength of the preferences %
22 25 38 11

Tyyppi 7 - Seikkailija

Tyyppi 2 - Auttaja

* Olet huolehtivainen ja osaat luoda ihmissuhteita. Kykysi ymmärtää muita on erinomainen. Olet ystävällinen, pystyt tukemaan muita ja jopa panemaan heidän tarpeensa omiesi edelle. Toisaalta sinulla on taipumus olla herkkätunteinen, imarteleva ja mielistelevä. Tarkoitat hyvää, kun autat toisia, mutta joskus kyse voi olla siitä, että haluat vain tehdä itsesi korvaamattomaksi.
* Ongelmasi on usein se, että olet takertuva ja unohdat omat tarpeesi.
* Parhaimmillasi autat toisia pyyteettömästi ja epäitsekkäästi.

Nää oli kaksi enintä, ja kuvaavat mua hyvin.

Tyyppi 4 - Romantikko

* Olet sisäänpäinkääntynyt, tunteikas, romanttinen ja erittäin luova. Tunnet itsesi hyvin ja tiedostat tunteesi, mutta olet taipuvainen alavireisyyteen ja itsekeskeisyyteen. Tunnet itsesi ajoittain haavoittuvaiseksi, riittämättömäksi ja halveksituksi, mikä saa sinut pysyttelemään erossa muista.
* Heikkouksiisi kuuluu, että olet taipuvainen alakuloisuuteen ja itsesääliin.
* Parhaimmillasi sinusta kehittyy luova taiteilija, joka pystyy uudistumaan.

Tyyppi 5 - Tarkkailija

Tyyppi 7 - Seikkailija

ja sitten myös nämä

Tyyppi 8 - Varma

* Olet tarmokas, toimintakykyinen, itsevarma. Olet myös voimakas ja monella tavalla lahjakas. Puhut aina suusi puhtaaksi ja olet päättäväinen, mutta sinulla on myös taipumus olla itsekeskeinen ja dominoiva. Haluat hallita ympäristöäsi ja saatat toisinaan vaikuttaa muista pelottavalta. Aiheutat usein riitoja.
* Ongelmasi on useimmiten se, että et pysty hillitsemään itseäsi.
* Parhaimmillasi pystyt viemään läpi haastavia hankkeita tai jopa tekemään urotekoja.

Tyyppi 9 - Sovittelija

mik'älie sekopää sitten olenkin :D

Yhteistyössä