Personan käyttöohje

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äitiliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Äitiliini

Jäsen
06.06.2004
627
0
16
Onko jollakulla tietoa miten on, jos tilaa Persona-ehkäisymonitorin Englannista, mukana tulee ilmeisesti vain englanninkielinen käyttöohje? Onkohan Suomen maahantuojalta mahdollista saada suomenkielistä vastaavaa? Entä saisiko joltakulta kopioitua maksua vastaan kyseisen suomenkielisen version?

Suomenkielistä ohjekirjaa kannattaa kysellä varmaan suomen Persona Linesta puh 010-4292328 (ma-pe 9-15). Tämän minun ohjekirjani perusteella markkinoija suomessa on Orion Diagnostica, PL 83 02101 Espoo, sieltä voisi jotain tietoa myös saada (en tiedä onko vanhaa tietoa?). Netistä löytyy tietoa myös sivuilta www.persona.info/fi/

Itse olen ko. menetelmää käyttänyt nyt pari kuukautta. Vielä en ihan varma ole miten pitkään tulen jatkamaan. Toistaiseksi "punaisia" päiviä on suhteessa aika paljon, mutta niiden pitäisi vähentyä kun laite kerää enemmän tietoa kierrosta. Sinänsä tuo testipuikoihin pissiminen ei ole tuntunut hankalalta (tai siis sen muistaminen, 8pv/kk). Ainut miinuspuoli on niitten testipuikkojen hinta, 22 euroa/kk... Sen lisäksihän niitä kortsuja tarvitaan "punaisina" päivinä (jotka muuten ajoittuu juuri niin että ne halut on tietysti suurimmillaan juuri silloin, ja "vihreinä" päivinä ei olisi niin väliksikään... :whistle:

Löytyykö täältä muita personan käyttäjiä, kertokaahan kokemuksianne!?

Käyttökokemusta nyt toista kuukautta. Punaisia päiviä on minullakin paljon. Tosin sekä ensimmäisessä että tässä toisessa jaksossa minulla taisi pari testiä epäonnistua. Eli "väliin jääneet" testit lisäävät ohjeen mukaan punaisia päiviä.
Tiedonhaluisille tiedoksi epäonnistumisella tarkoitan että unohdin aamulla testin ja ehdin käydä wc:ssä noustuani. Muistettuani testin hetkenpäästä en saanut tiristettyä vaadittua pisunäytettä riittävästi.
Itselläni on melko vanha monitori käytössä ja ainakin minä sain puhelinpalvelusta uuden käyttöohjekirjan edes sitä pyytämättä. Soitin ja kyselin monitorin nollausohjeita, kun vanhassa käyttöohjeessani ei siitä ollut ohjetta.
Mukava olisi kuulla myös muita kommentteja varsinkin pidempään käyttäneiltä.

Käytin personaa vajaan vuoden ennen esikoisen odotusta ja kolmannelle kuulle punaiset päivät väheni ja sitten tasoittui. Unohduksiakaan ei sitten enää sattunut. Ennen kuopuksen raskautta aloin käyttää sitä taas, mutta koska paikkakunnaltamme ei saa tikkuja, niin käyttö sitten jäi. Itseasiassa laite on kaapissa käyttämättömänä (suomenkielisine käyttöohjeineen), ja voin sen edullisesti myydäkin, jos kiinnostaa!

Personaa myy suomessa ainakin yliopiston apteekki. Hintaa en nyt muista, mutta www.yliopistonapteekki.fi löytyy kyllä hintatiedot. Monitorille sekä testitikuille. Mikään halpa laite ei kuitenkaan ole hankkia saatika käyttää.
Mikäli omistaa Visa kortin tuntuu goglettamalla "Persona test sticks) löytyvän nettikauppoja (englanninkielisiä tietenkin) useita joista voi ostaa laitteen ja testitikkuja suomen hintoja edullisemmin.
Olisi mielenkiintoista tietää mitä hinnat on sitten vaikkapa Tallinnassa.

Yhteistyössä