Personal trainer kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PT ohjausta tarvitseva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PT ohjausta tarvitseva

Vieras
Raskauden jälkeen on ollut vaikea löytää motivaatiota liikuntaan. Lapsi vie paljon aikaa ja energiaa (vaikka rakastankin viettää hänen kanssa aikaa), eikä lenkkarit löydy kovin usein jaloistani. Olen ajatellut hankkia itselleni Personal Trainerin. Urheilutaustaa minulta löytyy, joten haluaisin jonkun joka todella haastaa minut. Katsoin Tapani Valkonen ja Tiina Jylhän treenijuttuja netistä ja kiinnostuin todella paljon. Todella tietävät mitä tekevät ja heidän treenaamista ihmisistä näkee tulokset. En halua osallistua bikini fitness kisoihin, mutta silti näyttää hyvälle kesävaatteissa. Onko kenelläkään kokemusta heidän ohjauksesta?

Mooi! Mie oon käyny Tiinan luona PT ohjauksessa sen jlk ku muutin hkiin. Sain hyvät ruoka ja treeniohjeet. Tiina tiesi mistä puhui oman kokemuksensa kautta. Kerroin myös, jos jostain liikkeestä en pitänyt, niin vaihdetiin se toiseen vastaavaan. Ruokailuun on kyllä vielä miulla totuttelemista, kun olen semmonen karkkihiiri... mutta itsekuria sano Tiina :) Itekään en bikini fitnessiin tähtää, mutta haluan saada vanhat farkut jalkaan. Tsemppiä :)

Itsekkin innostuin tästä sen verran, että etsin käsiini Tapani Valkosen yhteystiedot ja sovin jo ensimmäisen tapaamisen! Nyt on sen verran ammattitaitoinen ihminen ohjaamassa, että varmasti saa loppu kesäksi uimapuvun päälle :)

Mieheni kävi kans Tapen ohjauksessa ja ei mennyt ku pari kk ku huomaa huikean eron!! Itse menen Tiinalle kun tää meiä pikkunen vähä kasvaa et mammaki kerkee kunnolla reenaamaa ;)

Riippuu paljon siitä kelle menee ja kuinka laajan ohjauksen haluaa.. Itse maksoin ruokaneuvonnasta, pt-tunnista ja kahdesta eri saliohjelmasta yhteensä 100 euroa. Joskus näkee PT-hintoja 50-100 e/h.. et onhan se arvokasta hommaa mut jos ei tiedä yhtään mitä tekee siitä on todella hyötyä.

Muutenkin varsinkin liikeratojen kanssa huomasin itse ainakin että ois menny todella pieleen ilman pt:Tä.

PT:ksi alkaminen ei vaadi yhtään mitään. Ne katsoo jostain kuntosaliohjelmasta sulle valmiin ohjelman ja diettikirjasta sattumalta jonkun dietin. Kun vaihdat PT:tä, kaikki heittää härän pyllyä ja vanha PT nauraa sulle ääneen entisestä. Taas kun joudut vaihtamaan, sama 360 astetta ja naurua entiselle valmentajalle.

OIKEITA personal trainereita ei kai saa kuin isolla rahalla. Muuten se on ihan se ja sama pyytää saliohjelma salilta ja valita itse joku sopivin ruokavalio. Muuten maksat ilmasta.

Hyvä pt maksaa kyllä jonkin verran, mutta yleensä myös vähän kalliimpi hinta takaa sen, että pt oikeesti panostaa valmennukseen ja on valmis panostamaan valmennettavaansa yksilöllisesti eikä hommaa hoideta liukuhihnalta. Valkosen Tapea voin suositella valmentajana, tieto ja taito ei kyllä lopu kesken, hinta on neuvoteltavissa ja kokemus on 100%:sti taattu.

Itse olen toiminut sekä fyssari- että pt -yrittäjänä sekä fysioiden ja pt:n kouluttajana yli kymmenen vuotta. Treenareina on henkilöitä, joilla ei ole mitään koulutusta ja toisaalta löytyy henkilöitä, jotka toimivat samalla esimerkiksi maajoukkuevalmentajina liikuntatieteiden maisterin taustalla. Kannattaa selvittää huolella mitä hakee. Kilpajuoksijoihin erikoistunut treenari ei ole ensimmäinen vaihtoehto kilpafitneksestä kiinnostuneelle. Välilevyn pullistumaoireiden kanssa painiva asiakas tarvitsee fyssari-taustaisen valmentajan jne. Koulutettu asiantuntija yleensä tiedostaa oman asiantuntemuksensa rajat ja ohjaa itselleen huonommin sopivat asiakkaat muille ammattilaisille.

Faf, Trainer4you ja Fihf kouluttavat Suomessa treenareita ja ainakin osan sivuilta löytyy lista koulutuksen käyneistä.

Kipuasiakkaille ja esimerkiksi metabolista oireyhtymää sairastaville fyssari on oikea valinta varsinkin, jos hänellä itsellään on kilpaurheilutaustaa ja/tai jokin pt -lisenssi.

Johannes

Yhteistyössä