Perkuleen työsopimusta ei oo vieläkään tullut.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitäs nyt sit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitäs nyt sit

Vieras
Aloitin jo 3 viikkoa sitten työt ja pomo sanoi lähettäneensä ennen joulua ja ei voinut lähettää uutta vaan käski odotella. En oo ees ikinä nähnyt tätä pomoa, kun teen netin kautta töitä. Ja nyt oli laitettu joka päivälle töitä seuraavaksi kaheksi viikoksi vaikka olin laittanut pari vapaa päivää viikossa. Väittää, että oon pyytänyt noi vuorot. Ja enhän mä oo tallentanut sitä viestiä sähköpostiin minkä lähetin. Mutta kalenteriin olin merkinnyt ne.
Uskaltaako täs tehä lakon kunnes työsoppari tulee, kun kaikki tutut epäilee, että on jotain huijausta ja en saa palkkaa ja nyt teetetäänn töitä muka ilmaiseksi ennen kuin lopetan???

Pitäis sulla näkyä sähköpostissasi et oot lähettänyt sen viestin, jos et ole lähetetyistä poistanut sitä, tästä lähin kannattaa kaikki printata ihan paperille. Mistäs sait tietää työpaikasta?

Työsopimus pitäisi jo olla sinulla. Kohtuullinen aika on kulunut jo.
Ota yhteyttä henkilöstöpäällikköön suoraan mitä pikimmin. Muuten et saa palkkaa, jos ei ole sopimustakaan. Suullinen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinen, mutta millä palkkatoimisto tietää maksaa sinulle palkkaa. Vaadi kirjallinen sopimus. Siinä ei montaa minuuttia mene kun se laaditaan.

ei tuolla mitään henkilöstöpäällikköä ole. pieni firma. Ja poistin sähköpostista lähetetyt niin siks ein näy. On mulla viestit tallessa, missä puhutaan että työstä. Saako jostain palkkaturvasta sitten jos ei muuten`?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei tuolla mitään henkilöstöpäällikköä ole. pieni firma. Ja poistin sähköpostista lähetetyt niin siks ein näy. On mulla viestit tallessa, missä puhutaan että työstä. Saako jostain palkkaturvasta sitten jos ei muuten`?

Haitko suoraan ko. firmaan vai minkä kautta sait sen työpaikan? Kuulutko mihkään liittoon? Jos kuulut voisit kysellä sieltä miten toimia.

Mulle maksettiin 20? vähemmän kuin piti koska firma oli täysin kusetusfirma. Peruivat suullisen sopimuksen ja olivat erittäin epärehellisiä. Liiton mukaan ei ollut mitään syytä jatkaa juttua jos vuoropäällikkökin todisti vuorojen kestäneen vähemmän aikaa kuin todellisuudessa kestivät. Mut sain sentään kuutisen kymppiä sieltä. Eli parikymppiä jäin tappiolle ku olin niin tyhmä, et uskoin heitä ja tein vain pari extravuoroa ko. firmalle (odottelin kirjallista sopimusta ja tyhmänä tein siis nuo extra vuorot sitä ennen). Kirjallista sopimusta ei tullut koska pomot sanoivat, etteivät ota mua töihin sittenkään.

Milläs haet palkkaturvaa jos ei sul oo es näyttää sopimuksella että mitä on sovittu maksettavaksi?

hain työkkärin sivuilla olevan ilmoituksen kautta. mutta en tosiaan oo tavannut näitä paria pomoa, kun puhelimen ja sähköpostin kautta hoidettu hommat. kuulun liittoon. pitääpä huomenna kysyä sieltä.

hain työkkärin sivuilla olevan ilmoituksen kautta. mutta en tosiaan oo tavannut näitä paria pomoa, kun puhelimen ja sähköpostin kautta hoidettu hommat. kuulun liittoon. pitääpä huomenna kysyä sieltä.

Soitappa liittoon ja kerro myös työvoimatoimistoon asiasta

Yhteistyössä