Perjanta suunta etelän lämpöön, vinkkejä otetaan vastaan!!

Arwen Undomiel

Aktiivinen jäsen
20.06.2007
7 059
0
36
Helsinki
Suunnataan siis Gran Canarialle, Bahia Feliziin viikoksi ja kyseessä myös minun ensimmäinen etelän matkani.

Jännittää kovasti kun matkassa on pienet tytöt 2,5v ja pian 1v...
Isommalla on maito- ja soija-allergia, pienin pystyy syömään vaan hirssiä, porkkanaa, perunaa, mangoa, persikkaa ja banaania. Nämä kaikki täysin sileänä.

Suurin pelkoni on että matkalaukkumme jää matkalle ja pienimmän ruuat eivät tule perille, siihen liittyykin kysymykseni että onko kokemuksia että minkälaisia makuyhdistelmiä paikallisista lastenruokahyllyistä löytyy?

Kaikki muutkin vinkit otetaan vastaan.

Mukaan tarkoitus pakata tuplarattaat, pienimmän ruoat normaalien lisäksi.

Onko jotain mitä ehdottomasti kannattaa ottaa mukaan kotoa ja mitä voi jättää pois?

Olen tähän asti ollut kuin viilipytty matkan suhteen mutta nyt alkaa jännittää!!:ashamed:

Osta normaali pieni potta mukaan, ne ei maksa kuin jotain 3e.

Ei vie paljon matkalaukussakaan tilaa, kun pakkaa potan "aukot" ja "montut" täyteen.

Me on jätetty maailmalle jo varmaan 20 pottaa.

On todella paljon suppeammat kuin täällä Suomessa. Kreetalla kun oltiin, niin sinne oli raahattu paikalliseen putiikkiin Suomesta Lihapullat ja muusi (semper), joka maksoi 3,80€. Madeiralta ei löytynyt juuri mistään. Jostain kaupasta ihan muutamaa makua. Ja apteekeista. :confused: Bahia Feliz on turistikylä, joten luulen, että siellä on huomiotu myös lasten ruokien saatavuus. Ja ravintolastahan voit aina tilata pienelle höyrytettyjä/keitettyjä kasviksia. :)

Hauskaa ja rentoa matkaa!! Ja tosiaan ota koneeseen ihan reilusti vaan sitä ruokaa. Mulla tais olla 3-4 päivän purkit käsitavaroissa eikä siitä tullut sanomista. :)

itse en raahannut vauvalleni kun oli 9 kk mitään sapuskoita mukaan. Otin vain koneessa tarvittavan
ja vastikkeen jauheena mukaan.
Tietty jos on allergioita on pakko raahata mukana sapuskat.
Muuten ei ruokia tarvitse raahata ja ihan normaaleita ruokia sielläkin on. Ei Espanja ole kehitysmaa ja sielläkin on lapsia.

Potta oli myös hyvä vinkki, sitä oonkin kovasti miettinyt kun pöntölle ei tyttö suostu...

Toi ruokajuttu nyt on pahin kaikista... Kiitos Luminella hyvistä pointeista, isommalle noi ruokavinkit on hyviä mutta pienin ei siis voi syödä mitään muuta kuin aivan teollisen sileetä mössöä, muuten lentää kaaressa kaikki ulos :( Ja tosiaan mitkään muut ei sovi noita lukuunottamatta. Saakohan sieltä edes keitettyä perunaa? Bataatti kun ei sovi sekään :(

Me oltiin juuri Lanzarotella viikko, 1 v 4 kk ja 4 vuotiaiden kanssa. Lastenruokaa oli kyllä tosi vähän, eikä tollasille vanhemmille (yli 1 vuotiaille) ollenkaan, löysin vain sileitä soseita n. 6 kk:n ikäisille.. ja ne oli kalliita. Isommista marketeista kannattaa kyllä käydä kattomassa, tuolla oli esim. Eurospar sellanen ja Lidlikin löyty. Turkissa muuten oli apteekeissa lastenruokaa, sitä en käyny tuolla kattomassa, mutta ehkä kannattaa tsekata. Mulla oli kanssa käsimatkatavaroissa monet ruuat. Puuroa otin annospusseissa mukaan, pysty sit vedenkeittimen kanssa tekemään.
p.s. Jos meette huoneistohotelliin niin aika helposti pyöräytät pöperöt myös ite, ostat perunaa ja lihaa ja otat sauvasekottimen mukaan :)

Kysy lentoyhtiöltä, että voitko ottaa koko viikon ruuat käsimatkatavaroihin ja selitä tuo allergiakuvio. :) ja jos ei voi, niin jaa kaikkiin ruumaan meneviin laukkuihin ruokia, ettet laita kaikkia samaan. Tuskin kuitenkaan kaikki laukut katoaa tai myöhästyy. ;)

Potta oli myös hyvä vinkki, sitä oonkin kovasti miettinyt kun pöntölle ei tyttö suostu...

Toi ruokajuttu nyt on pahin kaikista... Kiitos Luminella hyvistä pointeista, isommalle noi ruokavinkit on hyviä mutta pienin ei siis voi syödä mitään muuta kuin aivan teollisen sileetä mössöä, muuten lentää kaaressa kaikki ulos :( Ja tosiaan mitkään muut ei sovi noita lukuunottamatta. Saakohan sieltä edes keitettyä perunaa? Bataatti kun ei sovi sekään :(

Kyllä sieltä keitettyä perunaa saa, kannattaa pyytää sitten ilman suolaa.

2v-4v meillä oli potta ihan käsimatkatavaroissa repussa, lentokoneen WC:n pönttö voi olla nimittäin pelottava kokomus pienelle.

Jos teillä on huoneistohotelli, saat perunoita ja muita sopivia ruoka-aineita isoista marketeista ja toreilta. Oppaat osaavat kyllä neuvoa oikeat paikat ja sitten vain keittelet sooseja.

Perunanuijan pakkaisin sitten myös soseuttamista varten mukaan tai pienen sähkökäyttöisen.

Kiitos oikein paljon teille <3

Ja tohon yhteen kommenttiin en jaksa edes paneutua, kyllä pienten lasten kanssa saa matkustaa, vaikka on sairas tai vammainen niin silti saa elää ja kokea :)

Ja kyllä, meillä on oma pieni keittiö joten siellä vaan sitten ruoanlaittopuuhiin jos ei muuten!
KIITOS kovasti, iso kivi tipahti sydämeltä!

Kiitos oikein paljon teille <3

Ja tohon yhteen kommenttiin en jaksa edes paneutua, kyllä pienten lasten kanssa saa matkustaa, vaikka on sairas tai vammainen niin silti saa elää ja kokea :)

Ja kyllä, meillä on oma pieni keittiö joten siellä vaan sitten ruoanlaittopuuhiin jos ei muuten!
KIITOS kovasti, iso kivi tipahti sydämeltä!

Samaa mieltä!!! :) Mun 1v 4kk on ollut jo Hollannissa ja Italiassa. Ihan iloinen reissuneiti ollut meillä ja hurmannut porukkaa. Lennotkin meni tosi hyvin. Kannattaa muuten ottaa käsitavaroihin mukaan avaava nenäsuihke, sillä jos nenä menee lapsella tukkoon, niin paineentasaaminen hankaloituu. Ja jos syö tuttia, niin laskut ja nousut tutti suuhun, niin hyvin menee, kun imu hoitaa tasaamisen. Ja isommalle lapselle esim. pillimaito imettäväks.

Ihanaa reissua!!! Voi mäkin haluisin aurinkoon... :cool: ja uskon, että myös vesipetotyttäreni!! :heart:

Samaa mieltä!!! :) Mun 1v 4kk on ollut jo Hollannissa ja Italiassa. Ihan iloinen reissuneiti ollut meillä ja hurmannut porukkaa. Lennotkin meni tosi hyvin. Kannattaa muuten ottaa käsitavaroihin mukaan avaava nenäsuihke, sillä jos nenä menee lapsella tukkoon, niin paineentasaaminen hankaloituu. Ja jos syö tuttia, niin laskut ja nousut tutti suuhun, niin hyvin menee, kun imu hoitaa tasaamisen. Ja isommalle lapselle esim. pillimaito imettäväks.

Ihanaa reissua!!! Voi mäkin haluisin aurinkoon... :cool: ja uskon, että myös vesipetotyttäreni!! :heart:

Joo nenäsuihke ja panadol on tulossa laukkuun, meillä on nimittäin sopivasti koko perhe flunssassa.. toivotaan nyt ettei tulis korvatulehduksia, meillä kun ne on aikalailla joka flunssan yhteydessä... mut ei jaksa stressata, sen näkee sitten!

Tutti pienemmälle suuhun ja isommalle pillimehu, näin tehdään :)

Aurinko here we come!! :cool:

Mä olin aika tyytyväinen tohon Gran Canariaan, oltiin Maspalomaksessa marraskuussa. Siinä aika lähellä on ostoskeskus nimeltä Vecindarioo / Atlantico, näkyi meillä siis ihan kun tultiin bussilla kentältä, oli matkan varralla. Tuolla on iso ruokatms kauppa nimeltä Carrafour, vastaa vähän Prismaa tms.. Jos siis teillä on mahdollisuus tehdä jotain ite/säilyttää jääkaapissa, niin kävisin tuolla kaupassa.

Bussilla kulkeminen on aika edullista, mutta taksikin on aika halpa ja luotettava. Lähtötaksa taisi olla jotain pari euroa ja etukäteen voi kysyä, mitä matka maksaisi. Me kysyttiin ja kuski arvioi, että noin 22 - 23 euroa, sanoi että ei oo käyny ihan äskettäin. Ja kun mittarissa oli 22 euroa, niin pysäytti mittarin, vaikka ei oltu vielä ihan perillä.

Menkää siis vaikka bussilla ja tulkaa taksilla, tms. Ja tuolla ostoskeskuksessa on myös pari lastenkauppaa ja muitakin kauppoja.

Lentokoneesta vinkkaisin, et jos pääset ite ensin vessaan, niin tarkista, että missä on se lentoemännänkutsumisnappi. Meillä siis muksu 2 vee löysi ton mua ennen, painoi ja heti oli lentoemo oven takana kysymässä, että onko kaikki kunnossa. Nolotti, sillä toi tapahtu pariin kertaan...

Hyvää reissua!

Yhteistyössä