perintätoimisto lapsen kimpussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hipsis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hipsis

Vieras
Eli lyhykäisyydessään juttu menee näin: lapsen isoäiti tilasi lapselle eräästä kirjakerhosta tuotteita ja on jättänyt maksut pystyyn. Ensin paketit ovat menneet isoäidin luo mutta myöhemmin meidän välirikon vuoksi hän on ilmeisesti kääntänyt ne tulemaan meille. Muutama maksumuistutus tuli, jotka toimitin hänelle, ja tänään tipahti perintätoimiston kirje, lapsen nimellä..

Mitä ihmettä teen. Voiko lapselta periä jotain, jota hän ei ole edes tilannut itse, saati allekirjoittanut mitään. Voiko ne mennä ulosottoon lapselle??? Pitääkö mun nyt maksaa nuo, jo hurjasti korkoja keränneet laskut?? APUA

Eikö ne tilata yleensä isoäidin nimellä? Tai siis joku voi tilata sun lapselle lahjaksi mutta ei sun lapsen nimellä. Voi esim. tilata ja lehti,kirjat tulee lapsen kotiin mutta maksaja on aina tilaaja! Lapsi voi olla tilaaja jos vanhempi on hyväksynyt tilauksen!
Kannattaa olla yhteydessä sinne perintätoimistoon!

noissa on ongelmana se että vanhempi on ollut tietoinen tilauksesta.. :| en sit tarkemmin tiedä voiko ne todellisuudessa vaatia teitä kirjalle siitä.. koska isovanhempi on ne tilannut ja hän on sopimuksen solminut yrityksen kanssa.

No kun kerran lapsen oma äiti ei ole antanut lapsen tilailla mitään, mummolla ei pitäisi siihen olla oikeutta. Kun ei ole sitä äidin allekirjoitusta siinä paperissa, lapsi ei ole vastuussa. Muutenhan tässä voisi tilailla vaikka naapurin lasten kustannuksella niille vaikka mitä.. Mummo maksaa, kunhan saat asian selvitettyä kirjakerholle päin.

Ja kai nyt ap:n allekirjoitus tarvittaisiin silloinkin, kun on kyse tilauksen kääntämisestä. Ei sitä silti saa toisen nimiin ilman suostumusta. Vika voi olla silloin ihan sen kirjakerhonkin.

juu nettisivulla käydessäni huomasin, että siihen vaaditaan HUOLTAJAN suostunus. mutta juttuhan onkin ollut niin, että mummu on tilannut tavarat lapselle, mutta omaan osoitteeseensa ja itse ollut maksajana. laskuja on sitten tullut tänne. ajattelin silloin, että kyllä se mummu omiin nimiinsä saa tilata mitä tykkää:(

mummo ei olisi varmaan saanut edes laittaa nimeään siihen "huoltajan allekirjoitus" kohtaan? aspa on kiinni sekä ko. kerhossa ja perintätoimistossa eli en saa edes selvyyttä asiaan ennen huomista:(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mummo ei olisi varmaan saanut edes laittaa nimeään siihen "huoltajan allekirjoitus" kohtaan? aspa on kiinni sekä ko. kerhossa ja perintätoimistossa eli en saa edes selvyyttä asiaan ennen huomista:(

Joo, ei saisikaan. Mietin, että jos lasku tulee sun lapsen nimellä, sen täytyy olla mennyt niin, että mummo on merkannut tilaajaksi lapsen, ja laittanut oman nimensä huoltajan allekirjoituksen tilalle. Oikein tuo menisi silloin, jos mummo laittaisi itsensä tilaajaksi ja tilaisi lapsen nimiin lahjaksi.

Tässä on mummon moka, hän maksaa. Ja toisaalta, kirjakerhon väki luulee mummon nimistä ihmistä lapsesi huoltajaksi. En tiedä, onko heillä tarkistusvelvollisuutta, mutta mummon piikkiin sekin viimeistään menee. Hän on tavallaan huijannut tässä.

no enpä ajatellut että siinä on mitään väärää että mummo on tilannut lapselle jotain. Paketit tulivat lapsen nimillä (tänne ehti tulla yksi kappale, aikaisemmat meni mummolaan) ja laskut tulivat mummon nimillä, kunnes nyt. enkä tiennyt, että mun suostumusta olisi tarvittu, kun olin ihan siinä uskossa, että paketit oli mummo tilannut lahjaksi mun tyttärelleni kä hän ole niistä mitenkään vastuussa.

Yhteistyössä