perinnöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mistä saa tietää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mistä saa tietää

Vieras
jos perii mummon siskon niin meneekö perintöveroa?
(mummo kuollut sekä mummon lapsi eli minun äiti)

Mummon sisko lapsi on kuollut ja oli tehnyt testamentin jossa määrää omaisuuden sisaruksilleen.

Laskin että noin 10 000? olisi tulossa (tuli perunkirjasta jo ote)

Paljonko tuosta menee veroja?

entäs jos perinnön haluaa siirtää lapsilleen, meneekö silloin erilailla vero?

Normaali perintövero, ja testamentti pitää ollakin koska sisarusten lapset eivät enää ole rintaperillisiä.

Joudut ottamaan ensin itse vastaan ja maksamaan veron, jos siirrät lapsille maksat taas perintöveron/lahjaveron...(yli 3999e 3 vuoden aikana niin menee lahjaveroa.)

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Normaali perintövero, ja testamentti pitää ollakin koska sisarusten lapset eivät enää ole rintaperillisiä.

Joudut ottamaan ensin itse vastaan ja maksamaan veron, jos siirrät lapsille maksat taas perintöveron/lahjaveron...(yli 3999e 3 vuoden aikana niin menee lahjaveroa.)

Ei tarvitse ensin itse vastaanottaa perintöä,kirjallisesti ilmoittaa ettei ota vaan suoraan lapsille.
Näin välttää yhdet verot välistä.

Perinnön voi siirtää suoraan omille lapsilleen, siitä on ilmoitettava heti ja kijrallisesti. Jos otat perinnön vastaan niin menee nuo lahjaverot sitten kun siirtää omille lapsilleen.

Vero menee sekä sinulta että lapsiltasi (siis kumpi tahansa perinnön nyt ottaakaan) sen kalliimman taulukon mukaan. Ette ole niihin lähimpiin kuuluvia, jotka selviää pienemmällä verolla ja suuremmalla verottomalla osuudella.

Yhteistyössä