periksi vai kuria

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TuiKKu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TuiKKu

Aktiivinen jäsen
04.06.2004
4 069
0
36
Joensuu
olis kiva tietaa millaista jarjestysta pidatte kotona 2-3 vuotiaille? ja miten lapsenne reagoivat siihen?
olen aika suvaitsevainen ja itse en muista etta pienena olis koskaan huudettu tai vaadittu, kaikki jotenkin meni rauhallisesti ilman itkaa puhumattakaan etta olis lapsitty tai tukistettu. sain paljon hellyytta ja ymmarrysta osakseni ja kai siksi itsestanikin on tullut lallari joka antaa periksi muiden mielesta liian paljon.
miehen mielesta mun pitais pitaa enemman kuria ja vaatia lapsista kun taas itse yritan valttaa itkettamista ja huutamista.
usein uhkis-kohtausten taustalla on ollut vasymys tai ikava (ovat tarhassa).
olen ehdoton vain jos lasten terveys on vaarassa mutta muuten en...

Eiköhän tuo ole lapsestakin aika paljon kiinni. Meillä esikoinen on melko taipuisa tapaus (poika) eikä niin kovasti ole tarttenut mistään ottaa yhteen. Nuorempi taas on omapäisempi tyttö ja esimerkiksi viime viikot ollaan väännetty siitä kun neiti ei tahtoisi iltapäivällä puistoon (puen väkisin sitten, en väkivalloin enkä raivoten, mutta pidän kiinni ja panen vaatteet päälle) eikä ainakaan kävellä sitten vaan äidin pitäisi kantaa. :-D Ikää kesällä 4 vuotta...Ja jos kerran saa jossakin asiassa periksi niin sitten koittaa saada kaikissa muissakin asioissa periksi. Olisihan se kivaa olla kiltti äiti joka tekee lapsen mieliksi mutta tämän lapsen kanssa olisin hyvinkin pian ongelmissa. :-/

Minä olen tietyissä asioissa tarkka, esim. ruoka-aikana syödään sitä mitä on tarjolla jne. sitten jos ollaan jonnekkin lähdössä niin vaatteet puetaan vaikka väkisin päälle ts. en jää odottelemaan että muksut itse pukee jos hommasta ei meinaa tulla mitään, hampaat pestään iltaisin ja nukkumaan mennään suunnilleen aina samoihin aikoihin. Mutta sitten taas olen aika lepsu toisissa asioissa esim. meillä on kämppä aina kaaoksessa kun muksut levittelee tavaroita ympäriinsä, mm. keittiön kaapista ottavat muovikippoja kun tekevät leikisti ruokaa, vaatteita pengotaan kaapeista, aikuisten tavaroihin (videot, cd-levyt jne...) kosketaan ja puhumattakaan leluista jotka on levitelty ympäriinsä eikä niitä ikinä kerätä iltaisin. Pitäisi varmaan komentaa enemmän mutta en vaan jaksa joka asiasta nipottaa.

Meillä saa leikkiä ja levitellä leluja koko taloon,mutta illalla ne siivotaan yhdessä. Ruoka-aikana syödään mitä on tarjolla, eikä saa herkkuja ellei ole syöny oikeaa ruokaa. "herkkua" on suolakurkku, leipä... ruuan päälle.
Ruokapöytään ei leluja tuoda, ja istutaan sievästi pylly penkillä.. pöydästä saa lähteä kun laitanen on tyhjä, tai ei jaksa, mutta sitten ei saa niitä ns. herkkuja...

Yhteistyössä