Periaatteessahan nyt ei ole enää väliä että lomautetaanko mies vai ei,rahan kannalta meinaan..

vieras
meillä taitaa joutua lomautetuksi (paperimies) ...ja kyllä ne tulot tippuu ihan kivasti... että toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Vielä ei ole Oulun tehtaalla päätöstä annettu...

boa
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Mikäs nyt sitte on sellainen toimeentulo, josta ei lomauteta? Ja pitäiskö ukko sitte valita ammatin mukaan?
Kotiäitiys?

Kun vaan huolehtii, et on alle 3-vuotiaita kotona, niin kela maksaa "palkkaa" suunilleen ikuisesti. :D

Meidän isäntää ei luottamusmiehenä lomautetakaan. Tosin vähän sitä toivottiin, että olisi saanut pikkuisen vapaata töistään. Mutta kuulemma ei... eikä liitto välttämättä maksaisi päivärahoja, jos omasta halustaan jäisi lomautetuksi. Siihen sentään ei ole varaa :D

lomautetun vaimo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
paljonko muuten lomautettuna saa liitosta rahaa (varmaan riippuu kyllä liitosta mutta noin suurinpiirtein edes)?
Sivun alhaalla on laskuri, antaa noin summan http://www.tyj.fi/default.asp?id=0&docid=14

vieras
Meilläkään ei juuri taloudellinen tilanne muutu, jos mies lomautetaan, se saa liiton rahat ja jää hoitamaan lapsia kotiin ja mä meen töihin. Samanverran tulee kuussa rahaa kun nyt kun mä oon kht:lla ja mies töissä

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Meidän isäntää ei luottamusmiehenä lomautetakaan. Tosin vähän sitä toivottiin, että olisi saanut pikkuisen vapaata töistään. Mutta kuulemma ei... eikä liitto välttämättä maksaisi päivärahoja, jos omasta halustaan jäisi lomautetuksi. Siihen sentään ei ole varaa :D
Mä sain taas selvennystä asiaan ja rahallisesti mies voiskin jäädä kotiin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Koska jos se jäisi sinne töihin niin ei se tulisi sen enempää tienaamaan,kuin olisi liiton rahoilla kotona :whistle:
Että oikeastaan se on ihan sama miten käy..
Aaaa, näin tällä kertaa, järjetön paniikki siis poistunut taka-alalle. No hyvähän se näin. Ihmettelen vaan kuinka korvaus sama kuin palkka?

lomautetun vaimo
Alkuperäinen kirjoittaja boa:
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Mikäs nyt sitte on sellainen toimeentulo, josta ei lomauteta? Ja pitäiskö ukko sitte valita ammatin mukaan?
Kotiäitiys?

Kun vaan huolehtii, et on alle 3-vuotiaita kotona, niin kela maksaa "palkkaa" suunilleen ikuisesti. :D
Kenen pää kestäisi vuosien kotona oloa? :eek: Ja entäs jos ei tärppääkkään :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Koska jos se jäisi sinne töihin niin ei se tulisi sen enempää tienaamaan,kuin olisi liiton rahoilla kotona :whistle:
Että oikeastaan se on ihan sama miten käy..
Aaaa, näin tällä kertaa, järjetön paniikki siis poistunut taka-alalle. No hyvähän se näin. Ihmettelen vaan kuinka korvaus sama kuin palkka?
Siellä vaihtuu porukka yhteen vuoroon,ei tuu vuorolisiä,ei tuotantopalkkioita, ei mitään muuta kuin perusliksa ja se ei ole hyvä..

Yhteistyössä