Periaatteeet sotii taas vastaan! Mitä tekisit sinä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MintunKukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MintunKukka

Vieras
Mä olen ollu tosi tarkka aina (pieniä poikkeuksia lukuunottamatta) ni lasten nukkumaan menoajoista.
Mut huomenna ei ole koulua eikä aikaista herätystä. Ja ulkona on aivan ihana ilma. Lunta sataa ja pari astetta pakkasta. Pojat on vielä naapurin lasten ja heidän äidin kans ulkona. Ihan innoissaan. Nyt olis se aika milloin ''pitäis'' viimestään olla nukkumassa.
Mut NYT mä en raski komentaa lapsia sisälle ja näyttää että he ovat aivan innoissan tuolla lumessa.
Antaisitko olla vai passittaisitko nukkumaan ;)

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Älä kato kelloa niin et tiedä paljonko se on joten et edes jousta periaatteistasi kun annat lasten pitää hauskaa :saint:

:D
Mut on kumma jos heitä ei nukuta ku ovat jo kaks tuntia olleet. Ja jos vaikka nukkusivat aamustaki sit pitkään.

Et varmastikaan ole asettanut ole tiettyä nukkumaanmenoaikaa vain nukkumaanmenoajan vuoksi, vaan siinä taustalla on joku lasten parhaaseen tähtäävä ajatus, esim. halu taata lapsille riittävä unensaanti. Jos lapset saavat nukkua aamulla pitempään niin silloinhan tällainen poikkeus ei sodi tuota alkuperäistä periaatettasi (eli lapsen parasta) vastaan, vaikka nukkumaanmenoajasta tänään tingitkin, eli ongelmaa ei oikeastaan ole.

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Et varmastikaan ole asettanut ole tiettyä nukkumaanmenoaikaa vain nukkumaanmenoajan vuoksi, vaan siinä taustalla on joku lasten parhaaseen tähtäävä ajatus, esim. halu taata lapsille riittävä unensaanti. Jos lapset saavat nukkua aamulla pitempään niin silloinhan tällainen poikkeus ei sodi tuota alkuperäistä periaatettasi (eli lapsen parasta) vastaan, vaikka nukkumaanmenoajasta tänään tingitkin, eli ongelmaa ei oikeastaan ole.

Niin aivan. En ole. Ihan sen takia et se on lapsille hyväksi et saavat kunnon unet kun on aikainen herätys ja pääsen itsekkin ajoissa nukkuun et jaksan taas aamulla alottaa päivän. Ja olen huomannut et viikolla jos pitää tiettyä rutiinia ja rytmiä niin kaikesta selviää helpommin.
Mut huomenna ei ole minnekkään kiire ja on isäki kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja MintunKukka:
Mut olen vaan joskus huomannu sen et jos viikonloppuna kovin paljon valvoo ja venyttää nukkumaan menoa niin se on hankala maanantaina ottaa takas.

Tämä tuli just mieleen. Ja jos aamulla kuitenkin heräävät samaan aikaan kun yleensäkin, ovat päivällä väsyneitä.

Alkuperäinen kirjoittaja MintunKukka:
Mut olen vaan joskus huomannu sen et jos viikonloppuna kovin paljon valvoo ja venyttää nukkumaan menoa niin se on hankala maanantaina ottaa takas.

Näin se vaan on. Vaikka olis kuinka kiva antaa vähän löysiä viikonloppuna, niin meillä ainakin nukkuminen menee heti vähän sekaisin pariksi päiväksi. Olemme siis päätyneet pitämään samat nukkumaanmenoajat ja samat iltarutiinit, oli sitten pyhä tai arki. Helpommalla pääsee näin.

Yhteistyössä