Periaatekysymys: saamiset ja maksamiset suhteen loputtua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Koin erittäin vaikean eron ja olen viimein päässyt miehestä yli. Hän olisi halunnut muuttaa minut mieleisekseen. Hän kontrolloi minua hyvin pitkään, vaikka itse etenikin. Hän petti uutta naisystäväänsä kanssani pitääkseen minut vallassaan. Saatuaan tietää minun ystävystyneen toisen miehen kanssa, hän saarnasi, huusi ja uhkaili. Sen jälkeen kaikki yhteydenpito loppui.

Hän jäi minulle velkaa lentolipusta 300e, jonka lupasi minulle maksaa, kun annan tilinumeroni. Tämä asia jäi vaiheeseen, enkä halunnut, enkä halua, olla hänen kanssaan missään tekemisissä. Nyt hän on kuitenkin puolestaan lähestynyt minua, että palauttaisin hänen pihalleni jättämiään vanhoja kamppeita (kaksi tavaraa, hinnat parin kympin luokkaa) sekä yhden minun ikioman tavarani, jonka omistuksesta minulla ei tietenkään ole mitään todisteita, kun se on aina ollut minun.

Mitä tekisit? Minä en halua olla miehen kanssa koskaan enää missään tekemisissä. Hänen jäljiltään olen terapiassa, kuten hänen edellinenkin eksänsä, meillä ei ole lapsia, eikä muutenkaan mitään, minkä vuoksi pitäisi olla tekemisissä. Hänellä on 2,5 kertaa suurempi palkka kuin minulla ja tosiaan minä olen tässä kyllä saamapuolella, mutta en jaksa enkä halua olla tekemisissä.

Neuvoja?

No et sitten ole missään yhteydessä häneen. Jos tulee henkilökohtaisesti vaatimuksiaan esittämään, niin sitten vaadit ensin 300 euron velkaa maksettavaksi. Etkä tietenkää omaa omaisuuttasi hänelle anna. Mies yrittää edelleen hallita sinua. Uhkaa poliisilla tai ihan millä vaan, että saat olla rauhassa.

No et sitten ole missään yhteydessä häneen. Jos tulee henkilökohtaisesti vaatimuksiaan esittämään, niin sitten vaadit ensin 300 euron velkaa maksettavaksi. Etkä tietenkää omaa omaisuuttasi hänelle anna. Mies yrittää edelleen hallita sinua. Uhkaa poliisilla tai ihan millä vaan, että saat olla rauhassa.

Minulle oli voimaannuttavaa, ettemme enää olleet missään tekemisissä. Hän kontrolloi minua pitkään, koska "välitti, välittää ja tulee rakastamaan aina". Hän vain halusi erota, koska minun elämäni ei ollut riittävän kepeää ja hän vaati minua aloittamaan terapian. Toisaalta hän teki pitkään selväksi, kuinka vihainen ja katkera hän on sille miehelle, joka saa minut terapian jälkeen. Juurikin niin...Minä laitoin lopulta johonkin viestiketjuun loppuun, että jätä minut rauhaan. Älä koskaan enää kysy minulta tai keneltäkään muultakaan mitään minusta.

Nyt kuukausien päästä hänellä on hätä saada pari "turhuutta" itselleen. Todella omituista.

En halua uhata häntä millään. En halua nähdä, kuulla, olla missään tekemisissä. Ikinä enää.

Minulle oli voimaannuttavaa, ettemme enää olleet missään tekemisissä. Hän kontrolloi minua pitkään, koska "välitti, välittää ja tulee rakastamaan aina". Hän vain halusi erota, koska minun elämäni ei ollut riittävän kepeää ja hän vaati minua aloittamaan terapian. Toisaalta hän teki pitkään selväksi, kuinka vihainen ja katkera hän on sille miehelle, joka saa minut terapian jälkeen. Juurikin niin...Minä laitoin lopulta johonkin viestiketjuun loppuun, että jätä minut rauhaan. Älä koskaan enää kysy minulta tai keneltäkään muultakaan mitään minusta.

Nyt kuukausien päästä hänellä on hätä saada pari "turhuutta" itselleen. Todella omituista.

En halua uhata häntä millään. En halua nähdä, kuulla, olla missään tekemisissä. Ikinä enää.

Ehkä mies vain kokeilee kepillä jäätä ja katsoo, sorrutko taas hänen hallintaansa. Älä siis reagoi hänen yhteydenottoihinsa mitenkään. 300 euroa on pieni kipuraha siitä, että olet päässyt tuollaisesta hullusta eroon.

Nakkaat ne turhuudet roskiin ja sanot, että hävitit ne kun et niitä halunnut eikä hän niitä mukaansa ottanut kun lähti. Ei kannata lähtiä palautteen tai vaatimaan itselleen mitään, pysy vaan tarpeeksi kaukana.

Yhteistyössä