perhevalmennus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja välttämätön?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

välttämätön?

Vieras
Hei! Minulta jää väkisinkin aika monta kertaa perhevalmennuksesta käymättä, ja mietin jäänköhän kauhean paljosta paitsi? Eihän niissä pakko ole käydä muutenkaan, mutta olisihan se nyt ollut varmasti hyödyllistä...? Onkohan neuvolasta saatavissa mitään ""materiaalia"" mistä voisi opiskella niitä läpikäytäviä asioita? Minä en ole kahteen ensimmäiseen perhevalmennukseen nyt päässyt, voinko myöhemmin sitten mennä kuitenkin muihin kokoontumisiin? Tulee ihan sellainen olo kuin joskus kouluaikoina kun pelkäsi saavansa haukut poissaolosta :/...

Ihan vapaaehtoisia nuo valmennukset ovat, ja taitaa olla ihan vetäjästä kiinni kuinka hyödyllisiä ovat. Itselläni olivat todella hyviä, vetäjä puhui paljon nimenomaan myös miehille, ja paljon vauvan hoitoon liittyvää asiaa, minkä itse koin hyödylliseksi (miten auva muuttaa elämää jne.). Mutta olen kuullut paljon mysö negatiivisia kommentteja valmennuksista. Eli siis tapauskohtaista!

Hei!
Itse koin perhevalmennuksen hyväksi, vaikka jotkin kerrat olivatkin vähän niin ja näin...esim. vanhempien ja lasten hampaiden hoito...plaah!

Hyödyllisin osio oli varmasti synnytyksen läpikäyminen... ja tietysti oli mukava vaihtaa ajatuksia muiden vanhempien kanssa.

Meillä neuvolasta sai ainakin kirjasen ""Meille tulee vauva"" ja sitten synnäriltä sai kans jonkin kirjasen... Niistä löytyi kyllä paljon hyödyllistä tietoa.

Vauvan perushoito käydään läpi synnärillä ja siellä olisi hyvä jos isäkin osallistuisi... Kotona on sitten luontevampaa, kun kumpikin on saanut samat neuvot sairaalasta...

Asia niin ajankohtainen itselle niin ajattelin vastata...huomenna itel vika valmennuskerta edessä,meillä yhteensä kolme valmennusta...Ekassa oli synnytyksen läpikäyntiä,tokassa käytiin sama lähes uudestaan,kun siel oli uusia ihmisiä sekä imetystä ja synnytyksen jälkeistä masennusta ja isät katto videon ja keskusteli keskenään sillä välin kun ite harjoittelimme rentoutumista.Huomenna edessä on vauvanhoito ja varhainen vuorovaikutus ja se on sitten siinä...vieraaksi sinne tulee 2 paria jolla on vauvat 6kk ja 9kk kertovat elämästä vauvan syntymän jälkeen.

Ei haittaa vaikka olet ollut pois pari kertaa,ei kukaa sua kato pahasti siellä,rohkeasti vaan sinne mukaan voit saada kivoja tuttavia läheltäsi jotka odottavat myös.sieltä voit kysyä matskua myös ,koska ainakin meidän valmennuksessa matskua tuli paljon aina valmennuksen jälkeen ollaan saatu kerätä ite pöydältä matsku mukaan.

Kun kerran menet huomaat kuinka helpottunut olet kun menit ja huomaat et kuulut porukkaan täysin mukaan!!!

tyttö82 34+4

Yhteistyössä