Perheväkivalta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oon kokenut kotona, nykyisessä parisuhteessa. oon ollut uhrina ja tekijänä. Henkinen väkivalta on rajumpaa, tekee todella pahaa jälkeä pääkopassa. Nykyään tuntuu että oon ihan lamaantunut ja alan uskoa kaikkeen mitä kuulen, solvaukset, haukkumiset. Itsetunto murenee pahasti.

[QUOTE="nyt harmaana";23197577]Oon kokenut kotona, nykyisessä parisuhteessa. oon ollut uhrina ja tekijänä. Henkinen väkivalta on rajumpaa, tekee todella pahaa jälkeä pääkopassa. Nykyään tuntuu että oon ihan lamaantunut ja alan uskoa kaikkeen mitä kuulen, solvaukset, haukkumiset. Itsetunto murenee pahasti.[/QUOTE]

Saako kysyä, että miksi olette yhdessä? :O Tiedän, että viha ja rakkaus kulkee käsi kädessä, mutta jos itsekin tiedostatte kärsivänne tilanteesta, niin miksi väkisin jatkaa?

Olen lapseni isän puolelta. Ja se suhde pättyi siihen. Mä en siedä hetkeäkään minkäänlaista väkivaltaa, tullut tarpeeksi nähtyä. Ei sellainen ihminen muutu eikä itseä kannata antaa satuttaa yhtään enempää.
Hirveätä lukeakin näistä ihmisistä, jotka jäävät väkivaltaiseen suhteeseen. :(

oon pienenä joutunut nähdä kun vanhemmat hakkasivat toisiaan, isä repi äitiä hiuksista, löi, potki, työnsi alas sängystä... Joskus soitin poliisinkin ja siitäkös suututtiin. Kerran teininä mulle tuli isän kanssa riitaa, seisoin jääkaapin vieressä ja se valitti mulle jostain enkä jaksanut enää kuunnella sitä huutoa mutta se seisoi mun edessä niin etten päässyt ohitse, niin rupesin kiljumaan sitten siinä ja tukin sormet korviin niin se paukautti mun pään jääkaapin oveen. Kerran se myös yritti työntää mut ovesta pihalle. Sitä nyt en laske väkivallaks mutta... miten vaan.

Ja kyllä, ovat edelleenkin yhdessä. Melkeenpä vois sanoa että valitettavasti. Vieläkin ne ryyppää, tappelee, en tiiä kumpi puhuu totta kun välillä tulee äitiltä puhelua että iskä on hakannut. Iskä taas väittää että äiti on kännissä kaatunut.
Ei enää jaksais välittää niitten touhuista kun on oma pieni vauva kotona josta pitää huolehtia.

[QUOTE="vieras";23197526]Oliko se oma kumppanisi vai muu perheenjäsen? Vieläkö olette yhdessä tai tekemisissä? Miten hän suhtautui väkivaltaiseen käytökseensä.[/QUOTE]

Oli oma kumppani juu. Ei olla yhdessä eikä tekemisissä sen enempää kuin että vien lapset valvottuihin tapaamisiin. :) Meillä on turvakielto, joka toivottavasti edesauttaa siinä, ettei tyyppi kohta kiipeä parvekkeen kautta sisään tms. Hän ei ole koskaan myöntänyt väkivaltaisuuttaan. Edelleen se on se pikku seikka, mikä herralta aina unohtuu kertoa esimerkiksi viranomaisille. Eikä ymmärrä, miksi tapaamiset ovat valvottuja tai osoitteeni salainen.