perhetyö sossusta...

• Viestiketjun aloittaja peeaapee
  • Ensimmäinen viesti
Meillä kävi diaggarilta perhetyöntekijät auttoivat käytännön asioissa jotaka koskivat yhtä lastamme. :wave:

Ei siis kummenpaa meillä kun tua tukiverkko on kokonaan poissa käytöstä.

Yhdella tutullani käy perhetyöntekijät kanssa juttelemassa ja katselemassa että kaikki ok...

No kun ajatellaan edelleen takapajuisesti että kytätään ja kyylätään perhettä ja ollaan jollakin tavalla huonoja vanhenpia kun ei jaksa/pärjää/osaa.
Minusta kyllä on asia niin että kannattaa ottaa kaikki apu vastaan mitä tarjotaan se kun on kanssa sitä omista asioista välittämistä.

Kannatta kyllä pikku hiljaa alkaa muuttaa tätä käsitystä sillä ennalta ehkäisevää sosiaalityötä tämäkin on.
Ja ei sitä tarjota jos ei ole tarvetta.

tyttövaa
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Meillä kävi vasta muistaakseni n. 10 kertaa
Istuivat sohvalla, jututtivat ja silittelivät kissoja
Pari kertaa pojan kanssa palapeliä tekivät :xmas:
Olivat sen vajaa 2 tuntia kerrallaan
sohvalla istuminen auttamista..huhheijaa

vieras
En haluais yleistää, mutta meillä ne lupas olla avuksi, mutta lähinnä vain kyttäsivät (mm. kaivelivat kaappeja) ja koettivat keksiä syitä syyttää minua huonoksi äidiksi. Syyttivät mm. juopoksi, narkkariksi (piti käydä labrakokeissa osoittaakseni etten ole) ja ruuanlaittotaidottomaksi. Epäilivät että nukutan lasta lääkkeillä kun nukkui hyvin, ja että vietän levotonta elämää kun nukkui huonosti. Karu kokemus, ja heistä oli äärimmäisen hankalaa päästä eroon.
Ehkä jossain toisessa kaupungissa homma oikeasti toimii.

Alkuperäinen kirjoittaja tyttövaa:
jospas siinä puheessa oli jotain auttavaa

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En haluais yleistää, mutta meillä ne lupas olla avuksi, mutta lähinnä vain kyttäsivät (mm. kaivelivat kaappeja) ja koettivat keksiä syitä syyttää minua huonoksi äidiksi. Syyttivät mm. juopoksi, narkkariksi (piti käydä labrakokeissa osoittaakseni etten ole) ja ruuanlaittotaidottomaksi. Epäilivät että nukutan lasta lääkkeillä kun nukkui hyvin, ja että vietän levotonta elämää kun nukkui huonosti. Karu kokemus, ja heistä oli äärimmäisen hankalaa päästä eroon.
voi kamala!!kauanko jouduit tällästä kestämään?!
kurjaa...

vieras
Niin, ja koska olin nuori, hiljainen ja ehkä vähän pelkäsinkin päällekäyviä sossuntätejä, olin siis myös kykenemätön varhaiseen vuorovaikutukseen lapseni kanssa. :eek:

Alkuperäinen kirjoittaja Maura:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttövaa:
jospas siinä puheessa oli jotain auttavaa
Miä en heidän apuaan pyytänyt, enkä mielestäni tarvinnut
Samoja asioita sain terapiassa puhua :whistle:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voi kamala!!kauanko jouduit tällästä kestämään?!
kurjaa...
Yli vuoden. Aluksi kävivät kerran viikossa, sitten päivittäin, lopuksi taas kerran viikossa. Olin todella ahdistunut lähes koko ajan, loppujen lopuksi psykologin lausunto minusta riitti vakuuttamaan tädit sopivuudestani äidiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja SpookyMama:
Meillä kävi diaggarilta perhetyöntekijät auttoivat käytännön asioissa jotaka koskivat yhtä lastamme. :wave:

Ei siis kummenpaa meillä kun tua tukiverkko on kokonaan poissa käytöstä.

Yhdella tutullani käy perhetyöntekijät kanssa juttelemassa ja katselemassa että kaikki ok...

No kun ajatellaan edelleen takapajuisesti että kytätään ja kyylätään perhettä ja ollaan jollakin tavalla huonoja vanhenpia kun ei jaksa/pärjää/osaa.
Minusta kyllä on asia niin että kannattaa ottaa kaikki apu vastaan mitä tarjotaan se kun on kanssa sitä omista asioista välittämistä.

Kannatta kyllä pikku hiljaa alkaa muuttaa tätä käsitystä sillä ennalta ehkäisevää sosiaalityötä tämäkin on.
Ja ei sitä tarjota jos ei ole tarvetta.
Meillä kävi myös pojan takia, vajaan vuoden jotta pääsen sitä kuskaamaan tutkimuksissa, terapiassa psykologilla ym. se oli aina toisten lasten kanssa sillä aikaa kotona, yleensä kävi kerran viikossa ja oli sen 1-3 tuntia.
Nyt ei enää tarvi kun pääsi psykiatrisen puolen asiakkaksi.

meillä alko käymään, tai siis itse ehdotin että onko olemassa tämmöstä "matalan"kynnyksen perhetyöntekijää.. ei ole soskun kautta, vaan ihan miun tahdosta tulee sen 5-10 kertaa käymään. tuon meitin vanhimman pojan takia ( on adhd tapaus ) itse olin kamalan ennakkoluulonen..mutta kun selvis sitten paremmin mitä nää tekee niin ihan kiva että käy. meillä se kuunteli jos jotain halusin purkaa/sanoo touhus lasten kanssa ... kerta viikossa vajaat tunti. 2 kerralla van sanoi että meillä on kuulema niin paljon "hyviä" juttuja opetettu jo ettei hänelä ole enään oikeen vinkkejä tuon pojan suhteen(siis tarkoittanee näitä miettispenkki, tarrataulu jne tsydeemejä) en tiedä sitten miten nämä soskun perhetyöntekijät tekevät. olen ymmärtänyt että on kahdentyyppisiä perhetyöntekijöitä... toinen on vapaaehtois lähteinen ( ELI JOS VANHEMMAT HALUAVAT) toinen taas on PAKKO (ELI VANHEMILTA EI KYSELLÄ SAAKO TULLA)

Yhteistyössä