Perhesurmat lisääntyvät kun ihmiset laitetaan ahtaalle

  • Viestiketjun aloittaja tehkää jotain
  • Ensimmäinen viesti
uudet arvot huonot
Nykyään pedataan koko elämä muka täydelliseksi, opsikellaan 6-vuotta, ollaan työelämässä ja säästetään rahaa, ostetaan asunto jne ja lapsen aika sitten tulee tähän muka hyvään tilanteeseen. Sitten ei ole ihmekään jos elämä pettää pahan kerran.
 
Ihmetyttää vaan että millanen luuseri tappaa perheensä mutta ei itseään? Siinä on turha väittää että laman syy...kyllä se syy on ihmisessä.

Toki ymmärrän ap:n pointin että lama ja muut elämän mullistukset voivat ajaa ihmisen niin ahtaalle että ei nää muuta poispääsyä kun kuolema, surullista :(
 
"vieras"
Kyllä nämä tämän viikon poltot on ihan mustasukkaisuuksia. Tämä juttu ja samoin Kemijärvellä sattunut murha ja poltto. Viime vuonna monta perhesurmaa. Aina se vaimo tapetaan ja lapsetkin. Ero taustalla ja mustasukkaisuus.

-90 luvun alussa konkursseja seurasi melko monen hengen vienti oman käden kautta eikä perhettä tapettu samalla. Nyt ei sellaista tappamista ole vaikka puhutaan huonosta taloustilanteesta.
 
  • Tykkää
Reactions: Coffee Break
"Eee"
Hallitus, kok, sdp, vihreät, vas, rkp ja kd, ajavat ihmiset niin ahtaalle että kuolema on ainoa tapa päästä pois ahdingosta.
Tämä hallitus on ollut vallassa nyt jo vähän reilun puoli vuotta... Mitäs kaikkea ne onkaan ehtineet muuttaa? Siis sellaista, joka on jo konkreettisesti muuttanut meidän elämää ja pistänyt meidät ahtaalle?
 
  • Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
mjkl.
Nykyään pedataan koko elämä muka täydelliseksi, opsikellaan 6-vuotta, ollaan työelämässä ja säästetään rahaa, ostetaan asunto jne ja lapsen aika sitten tulee tähän muka hyvään tilanteeseen. Sitten ei ole ihmekään jos elämä pettää pahan kerran.

Meillä just näin. Tosin lapsia jo neljä. Eikä vanhemmistä kummallakaan ole päässä vikaa.
 
"vieras"
[QUOTE="Eee";25414496]Tämä hallitus on ollut vallassa nyt jo vähän reilun puoli vuotta... Mitäs kaikkea ne onkaan ehtineet muuttaa? Siis sellaista, joka on jo konkreettisesti muuttanut meidän elämää ja pistänyt meidät ahtaalle?[/QUOTE]

Puoli vuotta vanha hallitusko on mielestäsi syyllinen viimeaikaisiin perhesurmiin? Mitähän tapahtuu kun presidenttimme vaihtuu???
 
Mä en usko että se sinänsä on rahapulan vika vaan ennemmin sen vika että ihmisten käsitys on se, että jos sulla ei oo hienoa asuntoa ja kaikkia vempaimia viimesen päälle, etelänmatkoja vähintään kerran vuodessa ja kalliita harrastuksia, niin oot ihan luuseri ja yhteiskunnan pohjasakkaa. Sitte ihmiset ottaa isoja velkoja saadakseen kaiken tuon heti. Sitten raha ei riitäkään velkojen maksuun, joudutaan ahdinkoon ja sitte aatellaan että joku tollanen keino on se paras tapa selvittää asia.

Ei aiemmilla sukupolvilla ollu pikkulapsiperhevaiheessa kaikkea mahdollista. Elettiin vaatimattomammin ja vaikkei sitä rahaa ollutkaan niin paljon niin silti elettiin vaan eteenpäin niillä keinoin mitä oli käytettävissä. Mä kaipaisin itse vähä tuota vanhan ajan meininkiä siinä suhteessa takaisin että materian arvo ihmisten silmissä vähenisi ja että nuoret perheet ei ajattele että kaikki mahdollinen pitää olla heti. Kun nykyään on vallalla se ajatus että pitää olla omakotitalot, kaks autoa ja Ylläksen huvila ennenku voi lasta alkaa tekemään. Kyllä ne lapset on ennenkin kasvaneet ihan hyviksi vähemmälläkin, tai vaikka se omakotitalo ois ostettu vasta sitte kun ne on isompia. Ei kaikkea tarvii olla heti eikä kaiken tarvii olla viimeisen päälle.

En tiiä osasinko esittää ajatukseni niin että joku tajuaakin sen... :D
 
"mä"
Kyllä ne perheet pistävät itsensä tiukille otetaan liian suuri laina, kulutetaan liikaa ostetaan sellaista mihin ei ole varaa, eletään tekemällä velkaa .
Vähemmälläkin tulee toimeen ei tarvitse kilpailla naapurin tai työkaverin kanssa siitä kenellä hienoin kämppä, auto , käsilaukku, känny jne.
 
  • Tykkää
Reactions: Eedla
[QUOTE="mä";25414580]Kyllä ne perheet pistävät itsensä tiukille otetaan liian suuri laina, kulutetaan liikaa ostetaan sellaista mihin ei ole varaa, eletään tekemällä velkaa .
Vähemmälläkin tulee toimeen ei tarvitse kilpailla naapurin tai työkaverin kanssa siitä kenellä hienoin kämppä, auto , käsilaukku, känny jne.[/QUOTE]

joo ja lapsetr kasvaa ihan normaalisti vaikka koti ei ookaan sisutuslehden sivulta tempaistu ja vaikka sillä lapsella ois vaan se lassien haalari.
 
  • Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
"Vieras"
Mä en usko että se sinänsä on rahapulan vika vaan ennemmin sen vika että ihmisten käsitys on se, että jos sulla ei oo hienoa asuntoa ja kaikkia vempaimia viimesen päälle, etelänmatkoja vähintään kerran vuodessa ja kalliita harrastuksia, niin oot ihan luuseri ja yhteiskunnan pohjasakkaa. Sitte ihmiset ottaa isoja velkoja saadakseen kaiken tuon heti. Sitten raha ei riitäkään velkojen maksuun, joudutaan ahdinkoon ja sitte aatellaan että joku tollanen keino on se paras tapa selvittää asia.

Ei aiemmilla sukupolvilla ollu pikkulapsiperhevaiheessa kaikkea mahdollista. Elettiin vaatimattomammin ja vaikkei sitä rahaa ollutkaan niin paljon niin silti elettiin vaan eteenpäin niillä keinoin mitä oli käytettävissä. Mä kaipaisin itse vähä tuota vanhan ajan meininkiä siinä suhteessa takaisin että materian arvo ihmisten silmissä vähenisi ja että nuoret perheet ei ajattele että kaikki mahdollinen pitää olla heti. Kun nykyään on vallalla se ajatus että pitää olla omakotitalot, kaks autoa ja Ylläksen huvila ennenku voi lasta alkaa tekemään. Kyllä ne lapset on ennenkin kasvaneet ihan hyviksi vähemmälläkin, tai vaikka se omakotitalo ois ostettu vasta sitte kun ne on isompia. Ei kaikkea tarvii olla heti eikä kaiken tarvii olla viimeisen päälle.

En tiiä osasinko esittää ajatukseni niin että joku tajuaakin sen... :D
Tajuaa hyvin ja mä peesailen. Tuohon lisätään itsekeskeisyys ja itsekkyys. Ihan taattu resepti tuhoon :(
 
"Eee"
[QUOTE="vieras";25414504]Puoli vuotta vanha hallitusko on mielestäsi syyllinen viimeaikaisiin perhesurmiin? Mitähän tapahtuu kun presidenttimme vaihtuu???[/QUOTE]

Niin, sitäpä minäkin juuri sanoin.
 
ei voi puolustella
KENELLÄKÄÄN ei ole oikeutta riistää toisen ihmisen henkeä. Tälläiset tapaukset pitäs laittaa vankilaan jo hyvissä ajoin, ja loppuelämäkseen, jotka ei sitä tajua. :(
 
mimmi.
Ei voi puolustella: Miten ja mistä tällaiset hirveät teot voisi tietää etukäteen, että saa sitten ne oikeat ihmiset vankilaan?

Tää on aivan käsittämätöntä, että riistetään henki LAPSILTA ja omalta puolisolta. Ei riitä minulla ymmärrystä eikä empatiaa lainkaan "ihmiselle", joka noin raa'an teon pystyy tekemään.

Eedla on aivan oikeassa, että monissa perheissä kaikki pitää saada NYTHETI. Onneksi meillä tuo on toiminut toisin. :)

Tehtiin lapset nuorina, työttöminä, mies töihin, minä jäin kotiin lasten kanssa. Meillä on pieni asuntolaina, vanha auto ja minun ja lasten vaatteet löytyvät useimmiten kirppikseltä. Haalarit ei ole mitään ticettiä, enkä osaa ottaa siitä edes paineita. Olemme nuoria, meillä on kaksi ihanaa lasta, katto pään päällä, joten miksi valittaa? Myöhemmin kun minä menen taas työelämään alamme vasta sitten katselemaan isompaa taloa ja uutta autoa, muttei sellaisesta hintaluokasta, johon ei ole varaa.

Omaisuutta tärkeämpää on läheisten rakkaus!
 
Meillä on pieni asuntolaina, vanha auto ja minun ja lasten vaatteet löytyvät useimmiten kirppikseltä. Haalarit ei ole mitään ticettiä, enkä osaa ottaa siitä edes paineita.
Et kai tosissasi kuvittele, että tämäntasoisilla asioilla on mitään tekemistä sen kanssa, kuka pimenee ja lahtaa perheensä. Kyllä sitä on paljon perustavammalla tasolla ihmisellä persoonallisuus vinossa jo lähtökohtaisesti tuollaiseen ratkaisuun päätyessään. Ja kuten joku toisessa ketjussa totesi, luultavasti uutisointi kuitenkin voi lietsoa näitä, vaikka toteuttaja onkin toki aina vinoutunut omasta takaa.
 
  • Tykkää
Reactions: as if

Yhteistyössä